Geschikte leeftijd?

Hoi dames,

Niet dat ik er al aan begin hoor :wink: maar wat is eigenlijk een goede leeftijd voor een dekbedje?

Alvast bedankt voor het reageren.

Tessa hebben we met anderhalf een peuterkussen gegeven van de ikea ( bijna plat) en met ongeveer anderhalf een dekbedje… Ze wurmde zich echt uit haar slaapzakken ( rits gewoon dicht hoor) en werd wakker van de kou met een duodeken dat we het peuterdekbed hebben gepakt en toen sliep ze ineens wel weer door…

( had het niet geholpen had ik hem weer weggehaald ).

Ze zeggen 2 jaar en niet zomaar natuurlijk… maar ik denk dat je ook moet kijken naar je kindje en de omstandigheden.

Wauw dat is knap van Tessa maar ook wel lastig denk ik :? Fijn dat ze wel door sliep met het peuterdekbedje.

‘officieel’ 2jr voor dekbedje zeggen ze he…

mijn dochter is 2jr 8 maand… en die slaapt in ledikant met slaapzak en dekentje eroverheen… dat werkt prima… :thumbup:

shane slaapt nu in trappelzak of slaapzak hoe het ook precies heet in pyjama en onder een lakentje. Voorlopig laten we het zo maar wij vroegen het ons af :smiley:

ja tuurlijk, kan toch…

Hier ook, shirtje onder slaapzak en slaapzak onder dekentje hahaah…

Zolang je kindje lekker slaapt is het prima…En als het iets kouder wordt doe je lekker een warme pyama aan of een warmer slaapzakje… dan komt het ook goed hoor…

Tessa is altijd al klein geweest en dus lekker magertjes en kon zo door de opening heen haha…en stilliggen heeft ze nooit gedaan…

Dat doe we nu ook al af en toe een warme pyjama en ze heeft nu nog een zak die mouwloos is dus om de armpjes warm te houden heeft ze een pyjama aan met mouwen. Ze laat het lakentje nu liggen eerst trapte ze het steeds weg maar dat was door de zak al snel opgelost. Ze heeft alleen zo van die vreselijk koude handjes steeds.

Vandaar dat Tessa er makkelijk uit kon komen :smiley:

Soufian slaapt sinds een week onder een dekbed. Hij rits gewoon heel droog zijn slaapzak open zodat ie makkelijker kan spelen :? .

Anders had hij nog een slaapzak aan. ( ideaaaaal vind ik ze :mrgreen: )

erg grappig van Soufian :mrgreen: :wink: kan me voorstellen dat je hem onder een dekbedje legt.

En de sluiting op de rug dan Samara… :think: hier ook weleens gedaan… krijgt em niet open dan toch?