Gerucht: ‘Beatrix treedt maandag af’
24 April 2009 16:13
Het gonst in de mediawereld van de geruchten over een mogelijk troonsafstand van Koningin Beatrix. Van verschillende kanten komen geruchten dat Hare Majesteit aanstaande maandag haar abdicatie aan zal kondigen. De Rijksvoorlichtingsdienst zou voor maandagavond zendtijd hebben ingekocht bij de NOS.
Zoals gezegd: het gaat hier voorlopig om geruchten, maar wel zeer hardnekkige geruchten. Hoogleraar geschiedenis Henri Beunders vertelde op radio 1 tussen neus en lippen door over de ingekochte zendtijd. BNN Today heeft het bericht gechecked bij de RVD en die doet het af als een doodnormale zaak. Op Twitter volgen de tweets over #Beatrix elkaar snel op. Vooral een bericht van 3FM-dj Domien Verschuuren vindt veel navolging. Zakelijk weblog 925 kreeg eerder vandaag al via een anonieme bron dezelfde informatie.
Geruchten over een mogelijke abdicatie doen al jaren de ronde, zeker rond Koninginnedag. Toch lijkt er momenteel meer aan de hand. Opvallend is ook het bericht dat GeenStijl op 14 april publiceerde. Zij wezen erop dat ‘een hele trits’ samenvattingen en filmpjes over de Koningin door de NOS online waren gezet, die allemaal gedateerd zijn op 30 april 2009.
Bron
Zou het eindelijk zover zijn?
Wel jammer! Maar Willem Alexander is er ook wel klaar voor.
Ik had laatst ook zo’n topic…Weet niet meer wat te geloven. Al denk ik dat Bea best nu mag aftreden van mij…
Ik dacht zelf dat ze het aanstaande donderdag wel zou aankondigen, dus dit zou me ook niet verbazen.
- ze viert koninginnendag ineens maar in 1 stad (bij toeval waar ook paleis het loo staat) in plaats van in 2 steden
- het is de 100ste geboortedag van haar moeder koningin Juliana
Ow, sorry Madre dan had ik mijn bericht beter in jou topic kunnen zetten.
In het bericht lees ik ook dat er meerdere sites zijn en ik denk dat het toch langzaam eens tijd wordt.De geruchten worden steeds hardnekkiger lijkt het wel.
Maxima en Alex zijn er echt klaar voor heb ik het idee en dan kan zij even als oma tijd besteden aan al haar kleinkinderen. Heerlijk toch voor Bea
Dat zijn goede argumenten Mammy! Die wist ik nog niet.
Nou, Bea wat let je
@Mich@ wrote:
Ow, sorry Madre dan had ik mijn bericht beter in jou topic kunnen zetten.
oooh nee, zo bedoel ik het niet. DIe van mij was maanden geleden.
Wat ik bedoelde is dat ik toen ook allerlei geruchten op het net had gelezen en toen gebeurde er ook niets..
dat gerucht gaat al zolang.
en als ze het maar blijven roepen, zal het vast een keer waar worden
Eén belangrijke vraag: krijgen we dan een vrije dag ? :mrgreen:
ja vroeg ik mij ook af…krijgen we dan een vrije dag :oops: :mrgreen:
Las vandaag in de krant een heleboel argumenten waarom ze dit jaar niet af zou treden…
- Bea houdt niet van na-apen, en wil niet hetzelfde doen als haar grootmoeder (? Ik weet niet wie het op Koninginnedag aankondigde, maar zoiets stond er)…
- In deze financiele crisistijd doet ze het niet omdat dat teveel kosten met zich mee brengt… denk alleen al aan bepaalde brieven met opdruk “In naam van de Koningin der Nederlanden”…
- Ze wil de 30 jaar vol maken, in 2010.
Ben benieuwd!