Geplande keizersnede

Hallo allemaal,

Ik ben Tatjana 20 jaar en moeder van Sem 1,5 jaar.

Bij de bevalling van Sem ben ik zondagavond 22.00 uur begonnen en uiteindelijk dinsdagavond om 19.22 bevallen… Bij de bevalling liep ik een totaal ruptuur op :frowning:

Hier heb ik nog steeds last van, met zitten voel ik het met naar de wc gaan, fietsen, vrijen eigenlijk vrijwel alles…

Nu moet ik 7 jan. naar de gynacoloog in het rode kruis om te kijken wat ze voor me kunnen doen.

Ik zie dus echt op tegen een normale bevalling, vooral omdat ze gezegt hebben dat je toch een redelijk grote kans heb op herhaling van die totaal ruptuur omdat die plek toch al ‘beurs’ is… En als dat weer leid tot en totaal ruptuur heb ik grote kans op allerlei problemen zoals bijvoorbeeld totale incontinentie… :shock:

Ik zit hier niet op te wachten natuurlijk en wil eigenlijk een keizersnede al is het eigenlijk maar raar om een datum te plannen wanneer je kind komt :? Maar ben gewoon heel bang dat het fout afloopt en dan er problemen voor de rest van me leven van houd…

Wie heeft er ook een totaal ruptuur gehad?

Wie heeft er een geplande keizersnede gehad?

Ben echt heel benieuwd naar ervaringen en of tips

alvast bedankt

groetjes Tatjaan

Ik ben jaren kraamverzorgende geweest en heb ook regelmatig gewerkt bij vrouwen die bij hun eerste bevalling een totaal ruptuur hebben opgelopen en zij hebben allemaal een knip gekregen tijdens hun volgende bevalling. Want bij een knip, knippen ze schuin in dus als je verder zou scheuren dan scheur je niet richting je anus.

ik kan me je angst goed voorstellen, als je echt een geplande keizersnede wilt dan zullen ze daar in jouw geval denk ik niet zoveel problemen mee hebben.

Ik heb dan wel geen totaalruptuur gehad, maar wel een eerste bevalling die voor mij ‘traumatisch’ is geweest. Uiteindelijk is deze geeindigd in een keizersnede.

Deze gehele zwangerschap heb ik vreselijk opgezien tegen de bevalling, dit heb ik ook aangegeven aan de vk (meerdere keren), en zij heeft het overgedragen aan de gynaecoloog waar ik nu onder controle ben. Ik heb het enorm getroffen met deze beste man, hij bergijpt mijn angst en het intake-gesprek begon dan ook met dat als ik zo heel graag een keizersnede wou hij daar volledig aan mee zou werken. Dat was een enorme opluchting!

Weet jouw vk van je angst? En heb je het gevoel dat ze je serieus neemt? Alleen praten en je angst en gevoel kenbaar merken zal je helpen, en dan hoop ik dat jouw gyn net zo’n fijn iemand is als die van mij en je de keus geeft in hoe je wilt bevallen.

:hug:

hi tatjana;

ik begrijp jouw angst helemaal! Weet je ook al wat er nu gaat gebeuren?

Ik wil ook heel graag weer zwanger worden, maar zie verschrikkelijk op tegen een volgende bevalling. Bij mij heeft mijn gyn aangeraden bij een volgende zwangerschap een keizersnede te doen, aangezien ze bang zijn dat alles weer kapot gaat met incontinentie als gevolg :shock:

het moeilijkste vind ik dat ik heel erg op de natuur gericht bent…ik wil het liefst gewoon bevallen, maar ik wil niet incontinent worden… :? en er zijn geen garanties hoe het bij een volgende gaat…

helaas kan ik je niet helpen met een antwoord…alleen maar herkenning…en ik ben dan ook benieuwd hoe het jouw straks vergaat :-*

Tatjana is vanmiddag op de natuurlijke manier bevallen van een zoontje MEX :inlove:

Het is spontaan begonnen. Bijna werd het toch een ks omdat ze op 5 cm ontsluiting bleef hangen. Gelukkig kwam het vanzelf nog goed.

Ze is wel wat ingescheurd maar heeft dit keer “maar” 8 hechtingen gelukkig.

Het was zwaar maar moeder en zoon maken het goed. Tatjana moet tot morgen blijven i.v.m. veel bloedverlies en omdat Mex nog wat blauw ziet.

wow wat een super nieuws!! :inlove: :inlove: :inlove: tatjana gefeliciteerd!!! En dat zonder keizersnee… :slight_smile:

Wow wat goed!!! Gefeliciteerd! :inlove:

Gelukkig dat het tóch op de natuurlijke manier gebeurd is!