Georganiseerde activiteiten mama-baby: waar???

Afgelopen weekend bleek weer eens hoe geweldig Deanne het vindt om met andere kinderen te spelen (we zijn bij een overdekt speelcentrum geweest).

Ze gaat niet naar een KDV, en ze ziet verder weinig andere kindjes van ongeveer haar leeftijd. Ik vind 't echter wel heel belangrijk dat ze (nu al) contact krijgt met anderen, 1 omdat ze het leuk vindt en 2 omdat ze zo al leert spelen en delen enzo.

Nu heb ik tijdens de zwangerschap weleens flyers gezien met bijvoorbeeld muziek-ochtenden, samen met je kind muziek maken.

En van een vriendinnetje hoorde ik dat ze bij haar in de woonplaats wekelijks inloop-ochtenden hebben bij het wijkcentrum, waar de kleintjes kunnen spelen.



Heb al wat op 't net zitten snuffelen, maar ik kan hier zo gauw niets vinden.

Iemand enig idee wat ik precies bedoel ( :wink: ) en wie zoiets organiseert? CB? Vitras bv organiseert nu alleen babymassage… en dat zoek ik dan weer niet… ik zoek speelochtendjes :mrgreen:

Hier heb je ook van die inloop ochtenden in het wijkgebouw waar je als ouder met een kind van 0 tot 4 jaar naar toe kunt. Hier wordt het georganiseerd door vrijwillegers van desbetreffende wijk, maar er komen veel ouders van buiten de wijk.

Wat ook leuk is is de ouder-peutergym. Is hier voor kindjes vanaf het moment dat ze kunnen lopen. Dat wordt georganiseerd door de plaatselijke gymnastiek vereniging.

Verder zou je natuurlijk kunnen proberen zelf een speelgroepje op te starten als die al niet in je buurt aanwezig is.

Er was volgens mij ook iemand op het forum die zoiets zelf georganiseerd had in haar wijk. Wie was dat ook al weer?