geordend type?

Hoi meiden,

Sinds dit weekend heeft Joost ineens een rare tic!

Zo moeten zijn 4 teletubbiespoppetjes allemaal netjes op een rijtje staan en zijn boerderijdieren ook. Als één van de poppetjes anders komt te staan, gaat hij het weer netjes rechtzetten. Als je het bewust anders neerzet, gaat hij lichtelijk kreisen tot het weer netjes staat :shock:

Vanmorgen was ik even verbouwereerd want hij had zijn puzzelstukjes netjes in een diagonaal neergelegd op de stoel. :?



Ik ben best wel netjes thuis, maar absoluut geen neurotisch type. Wel hebben we veel bloembakken/plantenbakken dubbel aangeschaft omdat we symmetrie strak vinden staan. Zou hij het daar van hebben?

Of is het speelgoed op een rijtje zetten een echte speelvorm?



Ik ben benieuwd of jullie dit gedrag herkennen.

Verder is het overigens een heel lief, vrolijk en druk/chaotisch jongetje, dus het valt daarom des te meer op.

het zou een speel vorm kunnen zijn.

heeft hij het alleen met spelen of ook bijvb met aankleden? eerst dat armpje in het shirt en dan pas het andere en elke dag op dezelfde volgorde, of met andere dingen dan alleen spelen.

zolang het alleen met het spelen is kan het heel normaal zijn heb het wel vaker gehoord.

maar als het met meerdere dingen zijn zou ik het eens goed observeren en bespreken met het cb wat je bevindegen daarin allemaal zijn.


bloembakken/plantenbakken dubbel aangeschaft omdat we symmetrie strak vinden staan. Zou hij het daar van hebben?

ik denk niet dat het hier iets mee te maken heeft.

is denk ik een fase; leren ordenen.

Tyg heeft het ook gedaan, maar nu maakt ie me toch overal een zooitje van :mrgreen:

Aha! Leren ordenen! Dat klinkt goed :wink:



Het is inderdaad alleen met spelen, zijn puzzelstukjes, boerderijdieren en poppetjes e.d.

Verder heb ik het niet kunnen ontdekken en maakt hij lekker troep hoor!



Dank voor jullie reacties!

Kan inderdaad gewoon met ordenen en logica te maken hebben.





Maar… Anna Sofie had dat ook en is dus echt een neuroot geworden he :mrgreen: Gelukkig maakt ze ook nog wel troep en zo maar dat ordenen dat zit behoorlijk vast in haar hoofdje :wink:

Ha herkenbaar! Misschien kan je hem eventjes in je keukenkastjes laten rommelen? :mrgreen:



Amy heeft het ook wel gehad, niks meer van terug te vinden :wink:

hahaha da’s een goeie becca! :mrgreen:

Haha hier ook zo 1…Hij heeft het niet van een vreemde…

Als zijn kastdeur open staat kan ie niet in slaap vallen en huilt net zolang tot die dicht is.



Als papa heeft opgeruimd, zet hij alles op zijn manier hoe het volgens hem hoort te staan :smiley:



Nu is hier de tic, als hij in de autostoel zit en ziet dat zijn broek niet aansluit met zijn sokken, zit ie net zolang te trekken aan zijn kleding tot het goed zit.

Lukt het hem niet, dan blijft hij net zolang huilen tot wij thuis zijn…

Gister 1uur met gillend kind in de auto gezeten…

Hier ook zo’n neurootje hoor en dat al meer dan een jaar, terwijl ik dit typ, kijk ik naar Robbert en zie ik dus dat hij zo’n 20 autootjes in een kaarsrechte lijn achter elkaar heeft gezet, net zoals ze in een file staan.



… en na nog een check staan zo ook op kleur gegroepeerd :shock:



gaat vast wel weer over…

hier ook zo’n pietje psies :mrgreen:



eerder werd ik stapelgek van maar ach nu is het ook wel eens handig :oops:



maarre troep maken kan ie ook wel hoor!





denk echt dat het ff een fase is en dat je je er niet te druk om moet maken