gentiaan violet

ik heb 2 weken terug gentiaan violet gebruikt tegen spruw, maar heb het idee dat ze het weer heeft, weet iemand of ik dan weer de gv mag gebruiken?

Ik vond het volgende op bv.com:

Neem elke keer een nieuw schoon wattenstaafje en dompel dat in het flesje met Gentiaan Violet. Breng hiermee de Gentiaan Violet gelijkmatig aan in de binnenkant van het mondje, de tong en de wangetjes.
Leg de baby aan de borst. Op deze manier worden zowel het mondje van de baby als jouw tepel behandeld.

Als na de voeding je baby een paars mondje heeft en jij twee paarse tepels, dan hoef je niets meer te doen. Maar als je aan één kant gevoed hebt, en dus maar één paarse tepel hebt, of als de Gentiaan Violet onvoldoende kleur op je tepels heeft achtergelaten, dan behandel je tepels alsnog met een schoon wattenstaafje met Gentiaan Violet of met de spray.

Deze behandeling herhaal je één keer per dag, drie tot zeven dagen achter elkaar. Zo nodig herhaal je de totale behandeling zeven dagen nadat je klaar was na de eerste behandeling; maar alleen als er nog uiterlijke
symptomen bestaan van de spruw.

Bron: bv.com-gv

En deze informatie is te vinden op de site van lk Gonneke van Veldhuizen: eurolac-gv

Kun je daar verder mee?

helemaal geweldig!

bedankt

Ik hoorde van mijn vk dat ze nu liever geen gentiaan violet meer voorschrijven bij spruw.

en wat is daar de reden dan van