Genoeg?

Ik geef sinds 2 weken enkel nog 's morgens en 's avonds een live voeding. Nu zijn mijn borsten weer naar formaatje van voor de zwangerschap geslonken. Heb eigenlijk sinds deze week ook helemaal geen stuwing meer (de eerste week afbouwen en vorige week nog wel af en toe stuwing). Ik wil deze 2 voedingen eigenlijk nog graag heel lang volhouden, maar hoe weet ik dat ik nog wel genoeg voeding heb?

En hoe weet je dat je geen voeding meer hebt? Bedoel, wil mijn lieve kleine mannetje niet uithongeren natuurlijk :slight_smile:

Bedankt!

Het lijkt mij zolang je mannetje tevreden is na de ochtend voeding en na de avond voeding





:thumbup:

Als je al zo lang voedt, dan is het niet hebben van stuwing normaal. Je borsten voelen weer soepel aan. Stuwing is een teken van juist teveel melk in de borst die er niet uitkomt. Dus als je borsten soepel aanvoelen is dat niet iets om je zorgen over te maken.



Ik neem aan dat je zoontje naast moedermelk ook ander drinken krijgt. Als hij niet voldoende zou hebben dan merk je dat snel genoeg want dan zal hij meer andere dingen gaan drinken.

Ook zal hij het waarschijnlijk wel laten merken als hij te weinig binnenkrijgt. Je kunt aan het drinken horen (klokken) of hij iets binnenkrijgt. De meeste kindjes laten als de melkstroom ophoudt of te weinig is vanzelf los.



Overigens kun je aan de plasluiers zien of hij genoeg / evenveel krijgt. Als hij beduidend minder plasluiers gaat produceren of sterk ruikende urine krijgt, dan kan dat komen door vocht tekort. Zolang hij genoeg blijft plassen krijgt hij genoeg binnen.

Ja, overdag krijgt hij kv.

Hij drinkt wel, maar veel minder goed als vroeger heb ik het idee. Hoewel hij nu natuurlijk wel veel sneller klaar is met drinken (hij zuigt krachtiger), heb ik het idee dat hij nu gewoon ook heel erg geniet van het sabbelen, lekker tegen mama haar borst.

Kan het ook zijn dat ik nu mijn tsr niet meer voel?

Plasluiers zijn in orde, zijn er genoeg!