genezingsproces na bevallen / inknippen / scheuren / hechten

Beide keren een subtotaal en gehecht.



Na nummer één heb ik geen last gehad van het genezingsproces. Kon algauw recht op een stoel zitten etc. Wat wel bleef was pijn bij het vrijen… En dat heeft geduurd tot bevalling nummer 2.



Hier was het allemaal wat pijnlijker na het hechten, maar na anderhalve week zat ik ook weer lekker. Na de eerste paar voorzichtige pogingen geen pijn meer bij het vrijen gehad… Misschien was het voor mij juist wel goed om nogmaals te scheuren.



Apart verhaal dus…

poe ik weet wat het is meid…

ben zelf ook ingeknipt en daarna flink uitgescheurd, bij mij werd het na ongeveer 6 weken minder pijnlijk… tot die tijd was het afzien en ik heb veel ibroprufen geslikt… ook raden ze je aan om in een biotex badje te gaan zitten met je billen… je kan ook een vuilniszak in de wcrand maken die vullen met lauw water en biotex, dan ontsmet het de wond… is alleen uit voorzorg… was een tip van de vk en de kraamhulp…

verder verschoonde ik elk toiletbezoek mn verband en spoelde ik me goed schoon daarna… en ja je moet de pijnlijke kant een beetje ontzien… je zult zien dat het elke week iets beter gaat…



heb nu af en toe nog weleens een rotgevoel eraan maar echt pijnlijk is het allang niet meer…



sterkte ermee want het is niet niks…

Hier bij de tweede een knip gehad. Wat bij mij erg hielp, was calendulan spray. Helpt het genezingsproces en verzacht.



Het bultje wat je nog hebt, zou ik even naar laten kijken. Ik had het ook en de gyn heeft het uiteindelijk weer wat open moeten maken, omdat er een ontsteking zat. Hij heeft het toen met iets aangestipt (geen idee wat) en toen was het binnen no time een stuk beter :thumbup: . (en 2x per dag even “uitspoelen” onder de douche)