Hoi!
graag hadden wij dus dmv van een taart het geslacht van ons aankomende brusje verteld aan familie.
Dus willen wij zo een taart maken/laten maken.
Nu heb ik al wat rond gebeld maar vind niet echt een bakker in de buurt die dat wil doen of kan doen :roll:
Dus dan zelf maar aan de bak!
enige probleem,cake en koekjes lukt me wel…maar taart nog nooit geprobeerd.
dus wie kan me een lekker recept geven voor een simpele taart en dan ook misschien hoe je de vulling blauw of roze kan maken??? :think:
biscuitmix is ‘hufterproof’ dus kan bijna niet mislukken.
Tegenwoordig ook bij Pipoos en Jamin ed te krijgen van Funcakes en bij de Boerenbond/Welkoop van Soezies (geloof dat je het zo schrijft).
Eieren en klein beetje water erbij en goed lang mixen, in de oven en klaar.
Voor een kleurtje… ook van taartspullen kleurstof wat ook gebruikt wordt voor fondant/marsepein kleuren.
Heel klein beetje door het beslag mixen en als het goed is krijg je dan een mooi gekleurd kapsel.
Moet je de buitenkant dus wel bekleden (fondant/marsepein of gewoon simpel lekker met slagroom) anders zie je de kleur natuurlijk direct .
Succes enne… laat je het resultaat hier ook zien?
Je kunt ook even een lichtje opsteken bij de taarten mama’s onder contact, daar kun je heel veel ideeën opdoen en advies vragen.
Ik heb zelf in november de babyaankondiging gedaan met de taart, dat was ook een taart met bisquitdeeg. Viel erg in de smaak letterlijk en figuurlijk!
Als ik er nu naar kijk was het een erg lelijke taart met een mooi idee. Ik had toen nog totaal geen ervaring met die taarten en was ook erg onhandig met het bekleden.
Ik heb toen zelf met mn handen de roze en blauwe kleurstof door het marsepein gekneed en men ik heb me een portie kramp in mn handen gehad! Als ik toen had geweten dat ik ook gewoon een pak roze en een pak blauwe fondant kon kopen… :wall:
Erg veel succes met het maken!
Heb je al een plan? Anders heb ik nog een erg simpel ideetje voor je…
Je neemt een goede cake, die snijd je overdwars doormidden en dan vul je 'm met lekkere jam (kersenjam bijv.) of banketbakkersroom. Leg de bovenkant er weer op.
Nu kun je 2 dingen doen (ik weet niet meer wat ik gedaan heb nl)
-de buitenkant besmeren met boter
-een mengsel maken van 100gr poedersuiker en 1 eetlepel water -> glazuur, en hiermee de buitenkant besmeren.
Hierover strooi je blauwe of roze muisjes.
En klaar ben je :thumbup: Mijn collega’s vonden het leuk en lekker!
(ik had roze EN blauwe muisjes gedaan om te vertellen dat ik weer zw was :mrgreen: )
Wat je ook doet: veel succes en veel plezier!
Als het alleen de buitenkant hoeft te zijn kun je ook zelf een taart maken en het versieren met roze/blauwe chocolaatjes e.d. Mijn moeder wilde toen onze dochter geboren was, een roze taart kopen, maar nergens te vinden in de winkels hier in de buurt. Toen heeft een bakker een gewone slagroomtaart ofzoiets helemaal versierd met roze chocoladeflikken en muisjes enzo. Zag er onwijs leuk uit!
Wij hadden bij de bakker een slagroomtaart besteld die versierd was met roze/witte en blauwe/witte muisjes rand en bovenop lagen o.a. geboortechocolaatjes en een baby van fondant.
En nog hadden ze het in het begin niet door; het was met kerst en ze vonden de kleuren totaal niet passen bij de kerstsfeer. Pas na een tijdje had de eerste het door, maar dat was meer omdat ik aan de thee zat en niet aan de koffie :sick: ; de taart stond toen al even op tafel
Ze hebben bij L.imburgia wel geboortevlaaien, maar die kun je ook wel op zo’n party opeten, lijkt me… Weet ook niet of er een L.imburgia bij jou in de buurt is.
De geboortevlaai is gemaakt van een zachte limburgse bodem, gevuld met een luchtig geklopte room, afgewerkt met slagroom rozetten en leuk versierd met geboortemuisjes blauw of roze met geboorteschildje.
Dat geboorteschildje zal wel een soort naambordje zijn van marsepein, maar die zou je dan uiteraard achterwege kunnen laten.