Genante vraag

Hallo,

Ik ben nu ruim 8,5 week zwanger van mijn 3e kindje, officieel mijn 4e zwangerschap, en nu heb ik sinds ik weet dat ik zwanger ben, een enorm vochtige vagina, ik spoel ook met bioclin, ruikt niet, jeukt ook niet, maar soms denk ik het zal toch geen vruchtwater zijn?.

Soms maak ik me schoon en trek ik een schone broek aan en dan voel ik zo weer het mijn broek in lopen.

Ik had dit niet met mijn vorige zwangerschappen, herkent iemand dit?.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes.

Kappen met dat spoelen… je vagina houdt zichzelf wel schoon hoor… die hoef je niet van binnen te douchen…

Verder even bezoekje huisarts als je twijfelt… ik had tijdens de zwangerschappen ook meer afscheiding… en ja, voelde t ook mijn onderbroek inlopen… Misschien wat vaker slip verschonen maar blijf verder aub van je vagina af… :thumbup:

ik heb dat ook wel eens gehad… net alsof je in je broek plast… :oops:

maar volgends mij hoort het er gewoon bij hoor…

Waarschijnlijk gewoon waterdunne afscheiding. Heel normaal maar ik zou ook ophouden met spoelen, daardoor verstoor je de zuurgraad van de vagina en wordt het alleen maar erger.

Probeer katoenen ondergoed te dragen en gebruik zo weinig mogelijk dingen als inlegkruisjes (maar soms zijn ze gewoon echt nodig weet ik uit ervaring haha)!

En nog gefeliciteerd! :smiley:

Heb nu, en tijdens mijn vorige zwangerschappen ook, meer last van afscheiding. Voelt idd heel ranzig, maar volgens mij is het vrij normaal.

Verder sluit ik me bij Faizaa aan, stop met spoelen daar mee verstoor je van alles ‘down-under’, en heb je weer meer kans op infecties. Daar zit je volgens mij ook niet echt op te wachten.

Oh dank je, toendertijd voor een uitstrijkje bij de dokter hadden ze me het aangeraden, dus vandaar dat ik dit sinds vorige week weer hebt opgepakt.

Moet volgende week naar de vk en zal het eens met haar overleggen, voor de rest gebruik ik geen inlegkruisjes en verschoon me inderdaad regelmatig. Viel me alleen op dat ik het nu meer hebt als bij de vorige zwangerschappen.

Het is niet altijd heel waterig, heel soms ook dikker, maar ja het blijft inderdaad ranzig.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Dan kun je nog beter kiezen voor inlegkruisjes en die regelmatig wisselen hoor. Dat spoelen kan best goed zijn onder ‘gewone’ omstandigheden. Maar als je zwanger bent is je lijf natuurlijk heel hard aan het werk en veel gevoeliger voor infecties. Die douches kunnen dat in de hand werken. En niet vergeten je lijf is een slijmprop aan het maken om alles af te sluiten. Dat is meestal de oorzaak van de afscheiding. En ook dat proces wil je natuurlijk niet verstoren. Alleen de buitenkant wassen, stapel ondergoed scoren bij de wibra of zeeman en meer wassen dan maar zo deed ik het iig. :thumbup: