genant vraagje

sinds ik zwanger ben zweet ik enorm onder mijn borsten.

echt verschrikkelijk vind ik dit want overdag of nacht: het maakt geen enkel verschil: het is gewoon zeiknat.

Door dat zweten is het ook geirriteerd: rood, iets kapot en met bultjes.

Ik smeer nu al een weekje sudocreme maar het lijkt niet veel te helpen.

Het jeukt, blijft nat van het zweet en pijnlijk. scheurlinnen of een zakdoek er tussen heeft weinig effect. Doordat ik zo zweet is die binnen no time nat en dus een lekkere broedplaats voor bacterieen.



iemand een andere gouden tip?

je hebt syneo 5. Dit is een deodorant die het zweten tegen gaat voor ongeveer 5 dagen. In de zomer spuit ik het onder mijn oksels maar ook onder mijn borsten omdat ik anders droge oksels heb maar een natte streep onder mijn borsten :?



Misschein helpt het ook voor jou?



Sudocreme zou ik niet doen. Dat sluit de huid nog meer af.

Ik zou eens laten nakijken of je door die smetplekken geen schimmeltje hebt ontwikkeld daar.

Ik sluit me bij D aan. Laat eerst even kijken of het geen schimmel is.

Als je dat weet dan weet je ook beter hoe je het kan behandelen.



Paar tips:

  • gebruik katoenen bh’s
  • draag katoenen hemd onder je kleding
  • gebruik talkpoeder, indien een schimmel kun je ook talkpoeder van daktorin/daktakort (weet naam niet precies) dat bevat schimmelbestrijdende stof
  • drink voldoende water, hoe meer ue vochtgehalte op peil is hoe minder transpiratie ruikt (mocht dat ook probleem vormen)
  • tea tree is ook schimmelwerend



    Maar vooral zou ik er eerst even mee naar HA gaan.

Ik had het ook ik heb een mentholgel uit de apotheek gebruikt. Was echt heerlijk!

marloes: maar mentholgel vermindert het zweten niet natuurlijk?



deo eronder spuiten kan als het helemaal geheeld is… nu lijkt het me vooral pijnlijk…



een schimmel is het niet want ben er al mee naar de ha geweest. echter gaf die als enige droog houden maar ja, hoe doe je dat als je het continu bloedheet hebt… :think:



katoenen bh’s gebruik ik al.

Minder warm aankleden? Of krijg je het dan verder koud?

dan heb ik het weer koud inderdaad :oops:

Maizena eronder strooien, dan geneest het heel snel en dan een goede deo gebruiken.

Het lag bij mij niet helemaal open maar was wel zwaar geirriteerd. De mentholgel brengt echt verkoeling. Dat doet een deo niet. En ik vraag me af of een deo het zweten kan stoppen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Bij mij werkte het in ieder geval niet.

Ik heb dat eigenlijk het hele jaar door… :? Een beetje inherrent aan cup 90H denk ik…



Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je beha gewoon te klein is… zweten onder je borsten doet elke vrouw, maar als je zwanger bent, groeien je borsten (bij mij van F naar H en dat is na 4 kids niet terug geslonken) En als je borsten dan niet voldoende gesteund worden en eigenlijk niet voldoende in de cup passen, met name van onderen… dan ga je daar smetten.



Mijn ervaring is ook dat je in eerste instantie geneigd bent je cups naar boven te trekken zodat je niet van die lelijke bobbels krijgt… maar dan heb je kans dat er onderop niet voldoende cup is. Dus ik zou zeggen… naar de lingeriewinkel en jezelf een goede ondersteunende meegroeibeha laten aanmeten die goed lift zodat er zo min mogelijk borst op je torso rust… en ja dat kan… (ik heb beha’s van glamourise en prima donna die mijn H cup ook op afstand houden van mijn torso)



En smeren met zinkoliezalf van dr swaab… echt de zinkOLIEzalf… de betere drogist zal het hebben, apotheek ook. dit word specifiek gebruikt bij smetten en nat/open eczeem… het werkt verzachtend en indrogend. Als tijdelijk alternatief kun je ook smeren met gewone zinkzalf (ongeparfumeerd) en idd wat eerder al is gezegd, bepoederen over de zinkzalf met maizena.



Hier 2 oude beha’s in de kast die niet goed meer steunen en/of te klein zijn… en als ik die 1 dag aan heb… dan is het 's avonds al helemaal pukkelig en branderig pijnlijk… :shifty:

Cell bedankt voor.je.reactie. echter ik heb afgelopen week een nieuwe meegroei bh gekocht dus dat moet het probleem niet meer zijn :X

Dan rest de zinkoliezalf;-) En dat helpt wel echt goed :-



Als ik het echt weer es erg heb, smeer ik dat en doe ik er een badstof spuugdoekje tussen, dat neemt goed vocht op en kan je een keer of 3 per dag vervangen…



ik weet hoeveel pijn het kan doen, dus ik hoop dat je er een oplossing in vind meis :-

Syneo 5 schijnt echt een goed middel te zijn bij zweten onder de oksel.

Je hebt het ook voor zweet handen, maar als ik het goed heb zit hier aluminium chloride in, en ik weet zo niet of dat wel mag icm je zwangerschap.

Daarbij betwijfel ik idd ook of het werkt onder je borsten, alhoewel wij verkopen (in de apotheek) ook aluminium hydroxychloride wat je voor zweetvoeten kan gebruiken en ik gebruik het zelf ook wel eens voor onder de oksel. Maar nu niet tijdens de zwangerschap.



Sudocreme zou prima kunnen en sluit niet af, in tegendeel tot vaseline!

Zinkolie zou ook kunnen, smeert wat fijner dan sudocreme omdat de de sudocreme vrij stug is, en de zinkolie op olie basis :wink:



Maar zoals eerder beschreven, misschien heb je ondertussen ook wel een schimmelinfectie opgelopen. Is het rood/jeukt het? Dan is miconazol iig een oplossing om de schimmel over te laten gaan, maar dat neemt nog steeds niet de oorzaak weg.

De schimmel komt dan doordat het vochtig en warm daar is.



Zou denk ik toch ff aan VK vragen of aan de HA. Maizena zelf geen ervaring mee, buuf wel en die zweert erbij bij rode billen bij haar zoon.



Succes!

Een goede vriendin van mij gebruikt voor het zweten onder haar prothese een zweetbandje. Zij heeft erg last van zweten i.v.m. de synthetische materialen van haar prothese en na het gebruiken van stukjes adstof en zakdoeken etc. Werkte een gewoon zweetbandje die je normaliter om je pols doe het beste.

Dus wie weet heb jij daar misschien ook wel meer succes mee in combi met de andere tips.

Drooghouden blijft uiteindelijk wel bet remedie.

mimi: het is idd rood en het jeukt, maar volgens de ha dus geen schimmel enkel behoorlijk geirriteerd…



wordt er onderhand helemaal gek van.

@knipoogje1983 wrote:

mimi: het is idd rood en het jeukt, maar volgens de ha dus geen schimmel enkel behoorlijk geirriteerd…



wordt er onderhand helemaal gek van.




Kan ik me helemaal voorstellen! Heel vervelend zeg! :-*

oh lijkt me erg vervelend :hug: Het eerste wat ik kon bedenken was idd de maizena. Maar ik zie hier al meer goede tips staan :thumbup: hoop dat je iets vindt wat werkt :thumbup:

Is ook vervelend naar het lijkt.minder te worden gelukkig. Het is nog niet weg maar de jeuk in elk geval al wel. Ik pro eer gewoon nog even door met al jullie tips!