gemeen hoor!

Zit ik al drie weken te kloten met die stomme fruithap. Lara wil niet, kan niet, lust niet, weet ik veel. En ik maar de geduldige moeder uithangen iedere dag, “doe maar HAP met je mondje” etc… Nou, op de beste dagen gaan er een paar hapjes in en verder alleen maar “PPRRRRRR”…



Komen we gisteren bij mijn moeder. Die heeft meloensoep gemaakt (meloen gepureerd betekent dat) want dat mag Lara ook. Vraagt ze enthousiast “mag ik Lara meloensoep geven?” Tuurlijk mag dat, maar Lara kan nog helemaal niet overweg met vast voedsel, dus stel je er niet teveel van voor. Geeft niks, slab om, zij gaat het proberen.

En wat denk je? Het kind eet. Met smaak en enthousiasme gaat de hele bak leeg. Hup, mondje open, lepel erin, hap, weg, jammie lekker, mag ik nog een hapje? Dat heeft ze dus nog nóóit gedaan!

Ik denk nog: okee geeft niks, ik kan niet alle eerste keren voor mezelf houden toch? Eerste lachje was al voor de andere oma, heeft deze oma ook wat.



Maar vanochtend gaan we er weer lekker voor zitten, Lara & ik. En wat denk je? Hetzelfde gemier als altijd! “PRRRRRR,” kan ik krijgen en op elkaar geklemde lippen :thumbdown: .

Superkinderachtig, maar ik vind het stom :evil: :evil: :evil: . Ik heb zo ontzettend genoeg van dat gekloot met eten al 6 maanden lang :cry: . Ze gaat het vast wel ooit een keer doen, maar nu ik weet dat ze het wel kan maar gewoon niet doet, ben ik dus echt chagerijnig.

Morgen ben ik alleen met haar en als het dan weer zo gaat (zal wel), dan moet ik nog oppassen dat ik niet boos op d’r word. Stom hè… :silenced: :wall:

ze houd van je, vertrouwd je zoveeeeel dat ze dat bij jou durft… zichzelf zijn! :thumbup:



Vreemde ogen dwingen zeggen ze wel eens, klopt ook want kinderen doen bij een ander altijd datgeen wat ze thuis weigeren al wil je het nog zo.



Ik zie dat dan maar als hun vetrouwen in mij. Weten dat ik niet minder van ze zal houden ook al schoppen ze tegen me aan (figuurlijk gesproken dan)



Aniek weigert hier wel eens te eten terwijl ze bij oma altijd alles op eet en wegkauwt… tja.



Dus kop op hoor, zie het als inmens onwankelbaar vertrouwen, dat ze bij jou dus alles durft

kweetniet of je het vers maakt?

misschien is ze er ook zo een, die liever vers eet dan potjes?



maar voor oma was het leuk,

en voor lara ook :mrgreen:

nu nog bij mama leren eten

komt vast helemaal goedjoh

ja, ze durft alles… behalve eten… :wink:



Ach het punt is gewoon dat ik het zo vervelend vind dat ze niet steeds niet wil. Al vanaf dat ze een half uur oud was en we haar probeerden aan te leggen, wil het met eten niet lukken.

Nu weer dat stomme vaste voedsel. Ze heeft nog nooit vast voedsel gegeten thuis… Ik dacht dat ze het gewoon nog niet snapte. En nu hoopte ik dus dat het nu wel ging lukken, dat ze het nu door had. Maar noppes…



En zolang zij nog zoveel melkvoedingen krijgt, kan ik niet minder gaan kolven. Ik zie mezelf al helemaal zitten met een kind van 9 maanden (of 1 jaar, of…) dat niet eet.

Lena, ik kan het me helemaal voorstellen!! Wij hebben hier precies hetzelfde, maar dan met de groentehap. Af en toe dan heb ik er ook zo de balen van!! Ik durfde er nog niet zo echt voor uit te komen, maar ik ben dus niet de enige!



De benadering van Marcella had ik nog niet bij stil gestaan…dat geeft mij wel weer moed om vol te houden!



Enne…de meloensoep van je moeder importeren naar jullie huis??

tja, heb ook zitten denken of ik een staafmixer zal kopen… Kan ik het toch vers maken.

@lena3 wrote:

tja, heb ook zitten denken of ik een staafmixer zal kopen… Kan ik het toch vers maken.


Doen hoor! Het is supersnel gedaan en nog goedkoper ook. Enneh… verder moest ik stiekem een beetje lachen om je verhaal. :mrgreen: :wink: Probeer het ‘gewoon’ te laten zoals het is. Ze gaat echt wel een keer eten. Zodra IK graag wil dat Myrthe eet of slaapt, kan ik het wel vergeten. Blijkbaar voelt ze dat haarscherp aan en denkt ze: “Hé, het gaat hier om MIJ hoor!”

Sanne

Ik denk dat ik er volgend jaar ook wel om zal lachen hoor :wink: . Of volgende week.



Een staafmixer kopen is alleen goedkoper als Lara het dan ook eet. Als ik dan iedere dag een stuk fruit moet weggooien, is het duurder dan potjes. Want met ene potje doe je drie dagen.

Ben een beetje bang dat ik zo’n ding zal kopen en ga staan pureren ermee en dat ze het dan ook niet eet. Heb ik het voor niks gekocht. Ben niet zo rijk op het moment. Wat zou zo’n ding kosten?

Misschien was ze zo afgeleid door een andere omgeving, oma die het hapje gaf, etc., dat ze vergat dat ze niet wilde eten! :wink: Probeer je er maar niet te druk om te maken… het zijn eigenwijsjes soms, die beebjes van ons!

@lena3 wrote:

Een staafmixer kopen is alleen goedkoper als Lara het dan ook eet. Als ik dan iedere dag een stuk fruit moet weggooien, is het duurder dan potjes. Want met ene potje doe je drie dagen.

Ben een beetje bang dat ik zo’n ding zal kopen en ga staan pureren ermee en dat ze het dan ook niet eet. Heb ik het voor niks gekocht. Ben niet zo rijk op het moment. Wat zou zo’n ding kosten?




Ik heb er een bij kijkshop gekocht voor 25,-Euro. En het voordeel van vers maken is dat je bijvoorbeeld maar 1 peer pureerd, en een beetje in een bakje doet, en de rest invriest voor de volgende keer! Scheelt een boel potjes die maar 3 dagen houdbaar zijn.



Enne…wat marcella zegt…daar sta ik helemaal achter. Ze kan helemaal zichzelf zijn bij jou, dus als ze liever niet eet ‘zegt’ (prrrr) ze dat ook tegen jou.



Het komt goed hoor!!!
En zolang zij nog zoveel melkvoedingen krijgt, kan ik niet minder gaan kolven. Ik zie mezelf al helemaal zitten met een kind van 9 maanden (of 1 jaar, of...) dat niet eet.


En alsnog kunnen ze het nog inhalen, was het niet gewend (eerste at niet maar vrat) en 2e eigenlijk rond een jaar pas. We hebben er eigenlijk op een gegeven moment gewoon even niets mee gedaan en opeens was die strijd voorbij.

Joh, die potjes zijn niet te vr…ten! Hoewel fruit nog wel gaat :wink:.

Ik heb ook een mannetje dat de potjes absoluut niet moet. Maar vers door mamsie gemaakt vindt hij geweldig! En daar ben ik dan wel weer trots op. Een zak wortels in een pan en koken maar! Als het gaar is even de staafmixer er over en je hebt zo 3 porties in de vriezer. Veel meer smaak en volgens mij echt goedkoper. Nu eet je kindje misschien nog 3 x van 1 potje maar dat blijft niet lang zo hoor :mrgreen:

Kun je de staafmixer van je moeder niet even een paar dagen lenen?

Overigens kun je datgene wat je gepureerd hebt en wat je kindje niet wil, ook zelf door de yoghurt doen. Heb je zelf een lekker toetje :dance:

Heb toch maar een staafmixer besteld, wordt donderdag geleverd. 19,95 bij modern, vond ik niet duur.

Misschien dat het me ertoe zal aanzetten zelf wat meer fruit te gaan eten…



Gisteravond namelijk pap met een lepeltje geprobeerd en dat ging veel beter. Dus misschien dat het toch gewoon de potjes zijn die ze vies vindt. Ik vind ze wel lekker, maar ik vind vliegtuigeten ook lekker :oops:

onze dochter wilde vanaf de geboorte al nooit eten. Flesjes waren meestal een drama. Op een gegeven moment stapten we over op de fruit en groentehapje, maar ook dat wilde ze niet. Af en toe kregen we wat naar binnen maar dat was vaker niet dan wel. Ik werd er zo gek van dat ik het soms gewoon naar binnen probeerde te duwen, omdat ik toch zoiets had van ze moet toch wat naar binnrn krijgen. Ondanks dat ze bjina niks at, groeide ze wel goed. Op een gegeven moment heb ik het maar los gelaten en als ze niet wilde dan pech gehad. Dan had ze ws geen honger. Ze is nu bijna vier, maar nog steeds geen goede eter. Fruit gaat nu redelijk, avondeten alleeen het liefst sperziebonen en brood af en toe. Ik kan haar niet dwingen en ze groeit verder nog steeds goed, dus ik laat het maar zo. Ik probeer het nog steeds elke dag, maar wil ze niet dan niet…

@lena3 wrote:

tja, heb ook zitten denken of ik een staafmixer zal kopen… Kan ik het toch vers maken.




Ja gewoon doen! Eten uit die potjes vind ik ook niet te pruimen, dus waarom zou mijn beebje dat moeten eten. Wij maken vanaf het begin vers, mét de staafmixer! Werkt super hoor, en veel echter van smaak.

heb ontdekt dat ze 's avonds veel beter eet dan overdag. Gek hoor… Gisteravond at ze 3/4 potje, een rijstewafel en 200 cc pap :think: .

Waarom zou ze 's ochtends nou niet willen?

Misschien is ze niet wakker genoeg? Joost wil nl ook alleen maar eten als hij goed wakker is.

Ja, mijn hypothese is ook dat ze dan te moe is. Maar hoe los ik dat dan op? Nu wordt ze wakker rond half 8. Dan krijgt ze om 8 uur d’r fles. Als ik om 9 uur een fruithap probeer, wil ze al niet. Dan is ze inderdaad al moe. Dan breng ik haar naar bed en wordt ze rond 11 uur weer wakker. Maar ook dan wil ze geen fruithap. En wel de fles om 12 uur :think: .

Dat is nog maar 2 dagen zo gegaan hoor, dus wie weet verandert het wel als ze de smaak eenmaal te pakken heeft.

Hoi



Hier nog eentje die 's ochtends niet zo’n honger heeft.

Zijn schema is als volgt:

7.30u 200ml melk + bambix

11.30u 1-2 boterhammen + 200ml melk

15.00u fruit + beetje roosvicee o.i.d., soms nog weer melk

18.00u groente

19.00u 200ml melk + bambix



In het begin gaf ik 's ochtends z’n fruit, maar dan kwam hij de middag niet door. Toen ben ik het eens om gaan draaien en sindsdien gaat het hartstikke goed. Hij eet als een bouwvakker!

Gewoon eens uitproberen :smiley:



Groetjes,

Heleen