gelijk een eisprong? na stoppen pil

Hallo,



Ik was op zoek op internet naar wat informatie en toen strande ik hier…

Ik dacht dat ik na alle biologielessen wel een beetje wist hoe het vrouwelijk lichaam werkt maar nu ik na het stoppen met de pil ervoor sta moet ik soms toch achter mijn oren krabben :smiley:



Ik heb 15 jaar de pil geslikt en vorige maand hebben we besloten om te stoppen en voor ons eerste kindje te gaan. Nu had ik wel gehoord over “ontpillen” en ging er dus ook vanuit dat mijn menstruatie wel een poos op zich zou laten wachten. Omdat ik toch nieuwsgierig was ( het houdt je toch bezig) had ik een ovulatietest gekocht om te kijken of ik toch misschien een eisprong zou krijgen. Nu heb ik afgelopen vrijdag positief :thumbup: getest een dikke donkere paarse streep. Ik was er best een beetje perplex van want het was precies 14 dagen na mijn menstruatie. Nu hebben we toch natuurlijk de gok gewaagd en zijn gaan klussen. :smiley:



Nu heb ik de afgelopen twee dagen best veel buikpijn en dat denk ik toch dat het komt van het ontpillen, ik ben tenslotte net gestopt. Kan je positief testen en toch geen eisprong krijgen? Dat hij dus vals test door het ontpillen want het is toch wel erg uit het boekje anders en dat na 15 jaar anticonceptie.



groetjes

het is mogelijk, er zijn meiden bij die de eerste ronde meteen zwanger zijn :wink:

spannend hoor wanneer is je NOD?

Ja alles maakt je zo aan het twijfelen en vooral omdat je van iedereen hoort. Nou 15 jaar aan de pil het kan wel een jaar duren voor je zwanger bent. Dat hoop ik natuurlijk niet maar om jezelf niet maandelijks erg teleur te moeten stellen ging ik er wel een beetje van uit.



En nu vind ik het allemaal hartstikke spannend, het zou toch niet in 1 keer raak zijn. Mijn NOd dag is 25 juli dus volgende week…



Spannend allemaal, ik had niet gedacht dat ik me zo snel het hoofd op hol zou laten brengen. En mijn man is er helemaal nuchter in “we zien het wel” “we moeten het gewoon afwachten tot volgende week” En hij heeft gelijk maar dat wachten duurt eindeloos.



nou ja we zullen moeten meer zit er niet op.

spannend hoor, je kan niets anders doen dan wachten!!

zou mooi zijn eerste keer raak :wink:

anders weet je iig dat je een ei hebt :mrgreen:

allemaal onzin je kan gewoon na de pil meteen zwanger worden ontpillen is echte ONZIN wie dat verzonnen heeft GEEN idee :roll:

Spannend he.



Ik dacht dus ook dat het wel even zou duren. Mijn zus vertelde me namelijk ook doodleuk dat toen zij aan het ontpillen (geweldig woord) was ze een half jaar niet ongesteld was!



Maar ik ben begin maart gestopt met de pil…en tadaa ik ben nu ruim 16 weken zwanger. Was wel een enorme verassing.



Ik hoop voor je dat je meteen zwanger bent.

@bianca&? wrote:

allemaal onzin je kan gewoon na de pil meteen zwanger worden ontpillen is echte ONZIN wie dat verzonnen heeft GEEN idee :roll:


Het is geen onzin. Ik ben vorig jaar mei gestopt na 18 jaar pilgebruik en mijn lichaam had de grootste moeite om mn maandelijkse cyclus te regelen. Die varieerden van 23 dagen tot 36 dagen en alles er tussen in. Daarnaast heb ik last gehad van andere afscheiding, hoofdpijn, pijnlijke borsten etc. Tuurlijk kun je zwanger worden, maar pas als je lijf eraan toe is en alles zelf heeft overgenomen. Bij mij heeft dat echt wel even geduurd. Er zijn alleen geen standaard gegevens voor hoe lang dat proces duurt, dus 't is gewoon afwachten. Wel blijkt een heel klein gedeelte van stoppers binnen het half jaar zwanger te zijn, het grootste deel valt binnen de 6 tot 9 maanden termijn en een klein gedeelte valt in de groep van 9 tot 12 maanden. Helaas zijn er ook dames die er nog langer op moeten wachten…



In mijn geval: in november zwanger geraakt (na 7 ronden), maar dat is misgegaan met ruim 6 weken. Daarna 2x ongesteld (allebei cycli van 28 dagen) en nu sinds april opnieuw zwanger :mrgreen: !

Na het stoppen met de pil kan het een tijd duren voordat je cyclus weer op orde is en je weer regelmatig bent (weet ik uit ervaring toen ik een paar jaar geleden ff stopte, niet om zwanger te worden btw) maar dat wil niet zeggen dat je in die periode geen ovulatie(s) hebt, genoeg mensen worden in de eerste ronde zwanger, waar ik er een van was.

Ik ben ook 15 jaar aan de pil geweest.

Ik ben in november gestopt en werd toen meteen ongesteld.

Wij zijn toen niet meteen serieus begonnen.

In april raakte ik zwanger. De laatste 2 maanden had ik een ovulatie tester gebruikt. De laatste ovulatietest was dus raak!

Uiteindelijk is dat dus 5 maanden na de pilstop. Dat vind ik aardig snel. Omdat ik had verwacht dat ik na 15 jaar pilgebruik wel even moest ontpillen.

Viel dus mee…

Succes en ik hoop voor jullie dat jullie ook niet zo lang hoeven te wachten! :thumbup:

Groetjes van Aadje.

@111 wrote:

@bianca&? wrote:
allemaal onzin je kan gewoon na de pil meteen zwanger worden ontpillen is echte ONZIN wie dat verzonnen heeft GEEN idee :roll:


Het is geen onzin. Ik ben vorig jaar mei gestopt na 18 jaar pilgebruik en mijn lichaam had de grootste moeite om mn maandelijkse cyclus te regelen. Die varieerden van 23 dagen tot 36 dagen en alles er tussen in. Daarnaast heb ik last gehad van andere afscheiding, hoofdpijn, pijnlijke borsten etc. Tuurlijk kun je zwanger worden, maar pas als je lijf eraan toe is en alles zelf heeft overgenomen. Bij mij heeft dat echt wel even geduurd. Er zijn alleen geen standaard gegevens voor hoe lang dat proces duurt, dus 't is gewoon afwachten. Wel blijkt een heel klein gedeelte van stoppers binnen het half jaar zwanger te zijn, het grootste deel valt binnen de 6 tot 9 maanden termijn en een klein gedeelte valt in de groep van 9 tot 12 maanden. Helaas zijn er ook dames die er nog langer op moeten wachten…



In mijn geval: in november zwanger geraakt (na 7 ronden), maar dat is misgegaan met ruim 6 weken. Daarna 2x ongesteld (allebei cycli van 28 dagen) en nu sinds april opnieuw zwanger :mrgreen: !




Ik denk dat ze meer bedoelde dat het onzin is dat het niet zou kunnen. Er wordt gewoon nog wel eens gezegd dat het niet kan, dat je lichaam dat gewoonweg niet zou kunnen. Dat er mensen zijn die niet meteen zwanger worden door de pil dat is inderdaad waar. Maar er zijn ook mensen die zonder dat ze de pil hebben geslikt moeilijk zwanger kunnen worden.