Gelig oogwit

Daimen is 4,5 week oud en het valt ons ineens op dat zijn oogwit gelig is. Is dit normaal bij deze leeftijd?? Hij is verder zelf de 1e week niet geel geweest dus zijn bili is nooit geprikt.

Ga morgen zowiezo maar eens de ha bellen, maar dacht misschien herkent iemand dit.

Ik zou ff bloed laten prikken om zijn bili te bepalen. Mijn baby had ook een gelig oogwit en toen bleek zijn bili te hoog.

En in de tussentijd zou ik hem veel in het daglicht zetten voor het raam, of als het lekker weer is in het zonnetje uit de wind buiten. Zon-/daglicht breekt de stof sneller af. De ene of de andere dag verschilde ook nog wel eens bij mijn dochter op het begin.

En, wat zei de huisarts?

Heb je nog bloed laten prikken?

huisarts vond het wel iets gelig, maar was niets ergs. Mocht het erger worden dan ff bellen, maar hij verwacht het niet. Kan door de werking van de lever komen in combi met de bv. Gebeurd veel vaker.

Gelukkig alles goed dus

Wel op blijven letten! Let er ook op of hij ergens bloedingen krijgt. Maakt niet uit of dit in oogwit of ergens op het lijfje is (blauwe plekken dus). Ook als bloedingen moeilijk te stelpen zijn moet je direct aan de bel trekken. Want dan is er iets mis met de bloedstolling.

Arielle was geel, had geel oogwit en met 4 weken oud ineens overal onverklaarbare bloeduitstortingen. Zij is met 5 weken met spoed opgenomen in het ziekenhuis en bleek een leverafwijking te hebben.

Eigenlijk rammelen alle alarmbellen hier bij mij. Ik zou -met de ervaring die ik nu heb- meteen om een bloedtest in het ziekenhuis vragen om afwijkingen uit te sluiten.

Niet om je bang te maken dat er iets is, maar om het zeker te weten dat er niets is. Ik zou niet willen dat je hetzelfde zou moeten doormaken wat wij vorig jaar hebben doorgemaakt.

daimen is verder totaal niet geel, ook niet geweest. Dus ik maak me geen zorgen maar ga het wel in de gaten houden. Dank je wel voor de waarschuwing!!

hoe is het nu? zei de ha nog iets erover?

het is niet geler maar volgensmij ook niet witter. Maar verder geen blauwe plekken of andere rare dingen. Dus het zal wel goed zijn…