geld voor 50 jarige verjaardag

Mijn man heeft vanavond een feestje van iemand die 50 wordt.

Hij gaat alleen met het biljart team.

Nu gaan ze 20 euro pp geven. Ik vind dit best veel.

Het is geen hele bekende vsn ons. Het is de vrouw van het cafe waar ze altijd biljarten

Wat is tegenwoordig normaal.

Ik vind 20 euro voor een vage kennis, want zo moet je het denk ik zien als ik je begrijp, eigenlijk best veel. Ik had dan niet meer dan 12,50 of 15,00 euro gedaan.

Ik vind het ook veel. Maar mijn man is het niet met me eens. Iedereen geeft dit uit zijn team en hij wil dan niet minder doen

Ik had ook 10-12,50 euro gedaan, maar ik snap je man ook dat hij niet onder wil doen bij zijn vrienden.

Its a guy thing…

Als iedereen het geeft,

en je man moet minder geven,

komt ook zo onsportief over…

En 20 euro pp is best veel, ben ik met je eens…

Maar dan hadden ze eerst vooraf onderlinge afspraken moeten maken ???

Ik zou er echt niet over peizen. Dat kunnen wij ons gewoon niet veroorloven. Zoiets geven we uit voor goede vrienden, familieleden waar we veel contact mee hebben. Voor zo iemand zou ik normaal gesproken een kaartje doen met een zelfgemaakt kadootje, en als er dan geld gegeven wordt zou ik eerder aan 5-10 euro denken.

Als ze daar wekelijks biljarten en al jaren, dan is het hun “stambaas” zeg maar.

Als het hele team dan besluit 20 euro p.p. te doneren, dan zou ik het uitermate lullig vinden om dan minder te kunnen geven. Kijk, als het echt niet kan, dan houd het op. Maar als het opzich wel kan maar je het gewoon veel “vind” dan zeg ik… wat maakt 5 euro meer of minder nou uit puur om prencipes als de hele club bedrag x geeft.

Overigens geven wij standaard 7,50 a 10 euro uit aan verjaardagen van deze of gene en 15 euro voor kinderverjaardagen in de familie en 20 euro storten we in de pot voor de volwassenen. Dus ik vind het niet zo’n heel raar bedrag.

Ik snap dat je man niet onder wilt doen voor de rest, als iedereen 20 geeft voel je je best lullig als jij als enige met 10 euro aan komt…

Maar het is gewoon een hoop geld! Zeker voor iemand die eigenlijk nauwelijks kent, en om die reden zou ik het dan dus ook niet doen.

10€ zou meer op zn plek zijn.

(vraag me ook gelijk af of er echt geen 1 vd andere mannen of desnoods hun vrouw het een hoop geld vindt…kan me dat haast niet voorstellen…)

als ik in zijn schoenen had gestaan, kan het me dus echt worst wezen wat iedereen geeft. niemand kan in onze portemonnee kijken.

en ik zou dus gewoon geven wat ik zelf vind wat we moeten geven.

maar zo denkt hij er dus niet over

zo heb ik dit precies hetzelfde met een groep uit eten gaan ofzo, dan stellen ook vaak mensen voor om het bedrag te delen.

ik doe hier dus nooit aan mee en geef dit ook aan.[/spoiler]