gel*l, toch?

Ik kom net bij het CB vandaan (het Spaanse dan) en daar is me verteld dat ik fruithapjes moet gaan geven als vervanging voor 1 voeding, omdat er in de bv niet (meer, Friso is 5 maanden) alle vitaminen zitten die een kindje nodig heeft.



Pardon me, maar das toch gel*l? Ik kan toch tot zes maanden ongeveer volledig bv geven???



Groetjes,

Femke

Ja, zeker weten. :-*

Precies, gel*l :mrgreen:

(Anders zouden er hier heel wat kindjes met vitraminetekort rondlopen :wink: )

@Bambi wrote:

Precies, gel*l :mrgreen:

(Anders zouden er hier heel wat kindjes met vitraminetekort rondlopen :wink: )




Alle 4 mijn kinderen bijvoorbeeld :shifty:



Mijn oudste zoon heb ik pas bijgevoed met 9 maaden



Inderdaad geen correcte info :naughty:

Dat is inderdaad geklets… :silenced:

Vanaf de leeftijd van zes maanden kun je rustig starten met het introduceren van vast voedsel. De kleine hoeveelheden die een baby daar in het begin van krijgt, worden naast de bv aangeboden; dat gaat echt nog om bijvoeding. Moedermelk blijft nog een hele tijd de hoofdmaaltijd (en ook echt een volwaardige hoofdmaaltijd!) voor je baby, sowieso tot de leeftijd van één jaar.

Dank!!!



Zie je wel, ben ik toch niet gek!!!

Arme Spaanse moeders en kindjes die geen KOK hebben! Stom advies. Vond het al zo ouderwets, moest hem ook elke dag in bad doen. Per see. Tsssss. En terwijl de zorg tijdens de zwangerschap heeeel super, zorgvuldig en modern was. Ah well…

Ik ga lekker door met voeden hiep hiep hoera!



Groetjes,

Femke

Ik was gisteren bij de dieetiste ivm met introduceren van de bijvoeding van Wessel en zijn kma. Ik zeg dus dat ik volledig bv geef, en hij geen kunstvoeding wil( geprobeert, maar hij weigert om er maar iets van te drinken). Begint ze te roepen, ooh, maar dat moet wel hoor, vanaf 6 maanden heeft hij dat toch echt nodig :wall:

Verder in het gesprek, maakt ze nog een opmerking dat de bv nu toch wel bijna op is…



Toen ik vertelde dat ik ging bijvoeding door het aanbieden van stukken ipv gemalen, keek ze me ook al met grote ogen aan, van hoe durf je???



Tja, zo iemand kan ik niet serieus nemen hoor, het gesprek was dan ook zeer snel afgelopen, heb haar vriendelijk bedankt voor het consult, maar mij zien ze daar niet meer terug.

@jorien wrote:

Ik was gisteren bij de dieetiste ivm met introduceren van de bijvoeding van Wessel en zijn kma. Ik zeg dus dat ik volledig bv geef, en hij geen kunstvoeding wil( geprobeert, maar hij weigert om er maar iets van te drinken). Begint ze te roepen, ooh, maar dat moet wel hoor, vanaf 6 maanden heeft hij dat toch echt nodig :wall:

Verder in het gesprek, maakt ze nog een opmerking dat de bv nu toch wel bijna op is…



Toen ik vertelde dat ik ging bijvoeding door het aanbieden van stukken ipv gemalen, keek ze me ook al met grote ogen aan, van hoe durf je???



Tja, zo iemand kan ik niet serieus nemen hoor, het gesprek was dan ook zeer snel afgelopen, heb haar vriendelijk bedankt voor het consult, maar mij zien ze daar niet meer terug.


Bijt tong even af…



Op bv.com is een lijst te vinden van diëtisten waar je wellicht mee uit de voeten kunt: http://www.borstvoeding.com/zoekdeskundigen/dietisten/ .

ow, wat lees ik hier weer een schrijnende voorlichting… gelukkig kun je het hier verifiëren!



Yvan was ik denk 7 tot 8 maanden, we boden hem van alles aan, maar dat was allemaal nog voor de smaak en de ervaring, ik kon er nog geen voeding mee laten vallen. Zegt de vpk van het CB, ja maar hij moet nu wel leren eten en proeven enz. Dus moet je afbouwen met de BV. Ik heb toen tegen haar gezegd: die discussie kúnnen we nu aangaan, maar dat doen we maar niet… onderwerp gesloten. :hand: * en over tot de orde van de dag * :angel:



CB is leuk om te meten en wegen, maar voor adviezen over (op)voeding kom ik daar niet. Ze hebben me meerdere malen niet overtuigd van hun kennis, helaas. Ik hoor het aan en doe ermee wat ik wil.



Ach, ik heb KOK… dat is heel veel waard. :thumbup: (maar :thumbdown: vind ik het wel).



Nog maar lekker lang doorvoeden hey… :thumbup: en geniet ervan!



groet,

hazze

Oh, wat ben ik blij dit te lezen! Hier dus precies hetzelfde met het CB. Vanaf 4 maanden mocht ik gaan bijvoeden… Uh, pardon, ik geef gewoon’volledige bv tot 6 maanden, en begin daarna pas met bijvoeden! ‘maar als ie nou niet genoeg aankomt’’? zegt ze. Dan moet je juist niet gaan bijvoeden, dan gaat je bv er juist aan…



Kom ik er de laatste keer, wat ik hem allemaal te drinken geef. ‘bv’. ‘niks anders? hij mag veel meer hoor…’

Nee, als je bv geeft is het juist funest als je ander vocht geeft :wall: (en ik doe het ook op de Rapley manier, toen ik zei dat ik het boek van Stefan Kleintjes er wel weer bij wilde pakken omdat ik schijnbaar iets verkeerd heb begrepen als zij het anders beweren, sloeg ze ineens om en wist ik wel wat ik deed :eh: )