gekruide kip kant en klaar van de appie- hoe lang in de oven

Ik heb vanmorgen een kantenklaar gekruide kip bij de Appie meegenomen. Maar er zit helemaal geen bereidingswijze op :? iemand een idee hoe lang hij in de oven moet?

Meestal een uur tot anderhalf uur. Staat het ook niet op de onderkant van

de verpakking?

Nee, bij ons in de Xl zit een aparte slager die dit soort dingen vers verkoopt (wel verpakt) en daarvan zitten nooit etiketten op de produkten. Best raar eigenlijk :think:

ja lekker handig zeg echt zo van zoek t dan zelf maar uit

maar idd een uur heeft kip wel nodig denk ik !

maar welke temp weet ik dan ook niet!

Ongeveer 30 minuten per 500 gram. Maar ik doe altijd ietsje langer. Die kant en klaar kippen zijn meestal rond de 1300 gram en ik doe die er dan 80 minuten in. Op 180 graden trouwens.

Wat is het voor kip? Ik bedoel: gaat het om een hele kip, kippenbouten, drumsticks??? Is het al voorgegaard of alleen gemarineerd? :think:



Hele kip gaat bij mij op 200 graden in de oven: eerst 15min en dan nog een keer 30min per 500gr. Je kunt de kip ook ‘spatchcock-en’ dan is ie helemaal plat en gaat het sneller.

O en wel een paar gaatjes prikken in de ovenzak :smiley:

@eisblume wrote:

Wat is het voor kip? Ik bedoel: gaat het om een hele kip, kippenbouten, drumsticks??? Is het al voorgegaard of alleen gemarineerd? :think:



Hele kip gaat bij mij op 200 graden in de oven: eerst 15min en dan nog een keer 30min per 500gr. Je kunt de kip ook ‘spatchcock-en’ dan is ie helemaal plat en gaat het sneller.




Er zit alleen een sticker erop met G&S gekruide kip :think: het is overigens wel een hele kip :mrgreen: Hij zit in een aluminiumfoliebakje met plasticfolie erop. Ik heb nu het folie eraf gehaald en volgens mij is hij al gegaard…

Ik doe kip minstens een uur en zo’n hele kip zou ik wel 1,5 uur in de oven laten. Meestal prik ik met een tandenstoker na een uurtje even in een stukje kip. Komt er kleurloos sap uit dan is de kip goed, is het nog een beetje rood, dan moet de kip er nog langer in.



Je brengt me wel op een idee :drool: :drool:

Ik heb hier een zakje kip braadstoven liggen. Nieuw van maggi, hmm morgen maar eten! :mrgreen: :drool:



Eet smakelijk!

Hij was heeeeeeeeeeerlijk :mrgreen: En inderdaad al gegaard. Ik had er lekker verse pasta bij gedaan met pesto en parmezaanse kaasvlokken en sugarsnaps met pijnboompitjes. mmmm…ruiken jullie hem al :mrgreen:

@mamaartje wrote:

Nee, bij ons in de Xl zit een aparte slager die dit soort dingen vers verkoopt (wel verpakt) en daarvan zitten nooit etiketten op de produkten. Best raar eigenlijk :think:




Moet je vragen aan degene achter de balie daar hebben ze braad/magnetronzakken waar precies de bereidingstijd van alle producten op staat :wink:



Heb je alleen nu weinig aan, maar dan weet je het voor de volgende keer :mrgreen: