Ik had een paar weken terug ineens na een soort steek (geen insectensteek, maar gewoon gek gevoel) een dikke plek, die voelde beurs en werd blauw. Het werd een flinke bloeduitstorting. Nu zei een collega dat dat een geknapt bloedvaatje kon zijn.
Nu een week of 2 verder was de plek genezen, voelde nog wel een tijd gevoelig/raar en nu heb ik er op een andere plek op mijn been weer 1. Ik kan me ook gestoten hebben, maar voor zo’n plek moet ik me toch flink gestoten hebben en ik kan me dat niet herinneren :think: Deze is zeker ook 5 bij 3 cm groot.
Heeft iemand dat wel eens gehad en hoe kom je daar nu weer aan? (of beter gezegd hoe kom ik daar nu weer aan haha ) Kan dat ook iets te maken hebben met zwangerschap, opgezette aders die weer slinken ofzo?
:think:
Een bloeduitstorting Ãs toch een geknapt bloedvaatje? in alle gevallen?
Hm, ja dat klinkt wel logisch…is volgens mij ook zo, maar hoe kan een bloedvaatje dan spontaan knappen?? :think:
Ik ben ook heel snel beurs en blauw. Vroeger had ik dat niet zo erg als nu. Maar ik heb nu maar een klein, ongemerkt tikje nodig of de boel is weer blauw. Dan ontdekt A opeens een dikke blauwe plek achter op been of zo. Heel vreemd… Maar goed, het kan dus wel!
Hier ook!
Ik heb denk ik onwijs zwakke aderen…
Ik heb om de haverklap de meest bizarre blauwe plekken… En geen idéé hoe ik eraan kom…
Ga eens letten op steken…
Ik maak me er niet zo zorgen om - anderen echter wel. Heb mijn vader al eens bijna een hartverzakking bezorgt toen ik daar ging douchen en hij mijn blauwe plekken zag toen ik richting slaapkamer wandelde. Die dacht dat ik zwaar mishandeld werd door vriendje!
Ik heb ook altijd van die onverklaarbare blauwe plekken.
Op mijn benen vooral.
Soms zijn ze enkele centimeters groot en helemaal paars :eh:
Ik voel ze verder niet, dus wat dat betreft is het niet zo erg.
Alleen lijkt het zomers in de korte broek zo raar, haha.
Wien,
toch in de gaten houden hoor! Je hoort niet uit het niets bloeduitstortingen te krijgen. Ik zou er even mee naar de HA gaan.
(kindje van mijn collega had dit ook en dit bleek uiteindelijk wel wat te zijn; afwijking in het bloed :shifty: )
Ik had dat weken na de miskraam in 2005 ook. Mee naar de huisarts geweest, en die weet het inderdaad ook aan hormonale schommelingen en het effect daarvan op je bloedvaatjes oid. Hij weet het dus inderdaad nog aan de zwangerschap/miskraam
Zijn het niet gewoon een soort spataderen?
Hier eentje die zomaar blauwe plekken krijg. Dit heeft bij mij te maken met de Ziekte von Willebrandt. In mijn geval varieert factor 8 van de bloedlichaampjes. Dit houdt in dat de ene keer mijn bloed te dun is en de andere keer normaal. Stoot ik mij tegen een kussen bijvoorbeeld en is op dat moment mijn bloed dun, dan kan ik dus al een blauwe plek krijgen.
Er zijn verschillende vormen van de Ziekte von Willebrandt. Maar het is niet ernstig. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat als je een wondje hebt dat het binnen een bepaalde tijd stopt met bloeden. Is dit niet het geval, dan moet het gehecht worden. Met operaties en kiezen trekken e.d. moet ik aan het infuus zodat mijn bloed zeker weten op de normale dikte is.
Deze ziekte is aantoonbaar door je veel te laten prikken in het ziekenhuis :mrgreen: Kenmerkend hiervoor zijn de spontane blauwe plekken zonder ergens tegen aangestoten te hebben en het blijven bloeden bij een wondje.