Hey Meiden,
Mijn moeder is ervan overtuigd dat als je zwanger wilt worden tampons niet goed zijn, maar maandverband moet gebruiken. Wie weet raad?
Vind maandverband namelijk minder fijn :oops:
@wannabemommie wrote:
Hey Meiden,
Mijn moeder is ervan overtuigd dat als je zwanger wilt worden tampons niet goed zijn, maar maandverband moet gebruiken. Wie weet raad?
Vind maandverband namelijk minder fijn :oops:
Wat is haar gedachte erachter dan?
Ik heb nog nooit zoiets gehoord, maar vind het ook niet echt logisch eigenlijk…
Ehhh…waarom denkt ze dat dan ? Ik vind het een bijzondere gedachte. Je stopt de tampon toch niet in je baarmoeder ? Daar waar het eitje zich moet nestelen ?
Ik zie niet in waarom tampons niet goed zouden zijn als je zwanger wilt worden,met alle respect maar volgens mij is het gewoon een hersenspinsel van je moeder.
Ik weet haar gedachte erachter niet… Als ik ernaar vraag kan ze het ook niet goed onderbouwen… Maar wilde het hier toch even vragen…
Ik denk dat je moeder bedoelt dat als je te lang een tampon draagt je erg ziek kunt worden…En die ziekte die je dan krijgt heet Toxisch Shock Syndroom( ook wel TSS genoemd) Ze is misschien bang dat als je een tampon gebruikt de bacterieen zich nestelen in de tampon omdat het bloed er niet uit loopt maar in de vagina blijft…
Je kan je moeder gewoon uitleggen dat bij juist gebruik van de tampon geen ernstige dingen kunnen gebeuren en dat als het de vruchtbaarheid zou schaden zou dat zeker in de gebruiksaanwijzing vermeld staan
Dankje voor je reactie willie!!
Ik heb 1 keer in mijn leven maandverband gebruikt en dat was na de bevallling. Ik vond het verschrikkelijk. Ik gebruik altijd, maar dan ook echt altijd tampons, zelfs s nachts. En ik ben er echt niet minder vruchtbaar van geworden.
Wat Willie al aangeeft, TSS komt maar zooo weinig voor. Het enige nadeel van tampongebruik…het kan zijn dat je iets gevoeliger wordt voor een schimmelinfectie. Iedereen wast haar handen voor het uithalen en inbrengen maar toch het kan voorkomen dat je het ervan krijgt. Zeker wanneer je vaker moet verwisselen dan kun je je zuurgraad min of meer ‘aantasten/veranderen’ waardoor je daar gevoeliger voor wordt. Maar in hoeverre dat de vruchtbaarheid beinvloed…als je vriend/man een slechtere kwaliteit/hoeveelheid zaadjes heeft zou het negatief kunnen werken doordat je tijdens je vruchtbare periode extra slijm aanmaakt. Dit slijm heeft een bepaalde zuurgraad. Is dat veranderd dan kan het zijn dat er minder zaadjes overleven en de weg naar het eitje vinden. Als er genoeg zaadjes zijn dan is dat niet echt van invloed natuurlijk. :thumbup:
En ja ook van maandverbandgebruik/misbruik en niet vaak genoeg verwisselen kun je een schimmelinfectie krijgen.
Tampons lijken me niet zo’n groot probleem.
Maar vaginaal douche moet je niet gebruiken van Femfresh of welke dan ook…
Zelf heb ik niets met dat goedje, maar het wordt nogal veel gebruikt, maar heb gehoord of gelezen (is al lang terug) dat dat niet goed is.
Maar zou niet weten waarom tampons niet goed zijn.
Hier ook iemand die alleen tampons gebruikt …
En mijn kleine vriend is toch alweer bijna 2!
Goed om te horen allemaal. Heb het er ook nog even met mijn mannetje over gehad, die zei ook dat het een broodje aap was wat mijn moeder vertelde! Goed om te horen