Gekke papa

Mijn vriend wilde zo graag Kars eens uit een tuitbeker zien drinken. Nou vooruit dan maar, dacht ik uiteindelijk. Dus ik had een mooie nijntje tuitbeker gekocht.

“Wat mag ik erin doen?” vraagt mijn vriend.

“Doe maar gewoon een beetje water”, zeg ik.

“Of anders afgekoelde venkelthee.” Ik bedenk namelijk dat hij het wel lekker moet vinden, anders is de lol er natuurlijk snel af.

Maar vervolgens vraagt mijn vriend heel serieus: “Hoeveel schepjes suiker moeten er dan in?”

Ik kijk hem aan, ik geloof het bijna niet. “Nee joh, dat mag niet…” breng ik geschrokken uit, vooral als ik aan zijn gezicht zie dat hij geen idee heeft hoe vreemd dit is.

Hij haalt zijn schouders op en begrijpt niet waarom ik zo verbaast ben.

“Hij heeft toch nog geen tanden!?” zegt hij en doet voor het gemak maar gewooon water in de beker en draait de dop erop.

Ik blijf nog even in de deuropening staan. Perplex, maar neem me voor om niet een heel voedingsbetoog te gaan houden.

Ik bedenk dat ik allang blij mag zijn dat hij eerst aan me vraagt wat er in de beker moet :roll: :lol:

Whahahaha wat een geweldig verhaal!!! :mrgreen:



Liefs Moirah

whahahahhaha, zie het helemaal voor me :mrgreen:

zou die van mij kunnen zijn :wink:

:roll:



Dan moet je dus echt HEEL erg hard je best doen om niks te zeggen… :silenced:



Hier soms net zo trouwens hoor… Frank is ontzettend thuis in de voedingsleer, maar sommige dingen zijn denk ik zo’n ver van zijn bed show… Net als kwark bijvoorbeeld… Gaat ie samen met Chris een bak kwark zitten eten… Zitten veel te veel eiwitten in… Van kwark mag je maar de helft geven van wat je zou geven als het yoghurt was… En Chris eet wel door ja… :roll:



Succes met je vent… Het wordt nog veeel erger… :mrgreen:

maaarrrrrr hij vraagt het tenminste haha



maarre hoe ging het drinken?

Goh… dat soort dingen heeft David ook altijd… :doh: ( :lol: )

Ja… hoe ging het drinken eigelijk?

Thomas heeft ook zo’n Nijntje-tuitbeker, maar die wil hij echt niet… wel die bekers van Avent, die zijn namelijk niet echt anti-lek :expressionless: !

Nope… Die zijn niet anti-lek… Gewoon lek dus… Wij zijn tegenwoordig helemaal into de rietjesbeker van Nuby… :roll: Hij heeft nog nooit zoveel gedronken als met die beker… :expressionless:

Rietjes beker van Nuby… Marite schrijft het op!

Gewoon te koop bij de DA ofzo?! 8)



(ik mag alleen geen anti/lek-beker meer kopen van David… we hebben er namelijk al zeker 3 :wink: )

@Yolanda wrote:

Nope… Die zijn niet anti-lek… Gewoon lek dus… Wij zijn tegenwoordig helemaal into de rietjesbeker van Nuby… :roll: Hij heeft nog nooit zoveel gedronken als met die beker… :expressionless:


Hier ook fans van de rietjes beker!! Geweldig om hem daaruit te zien drinken! Eerst had hij nog niet helemaal door wat hij ermee moest, maar toen hij het eenmaal snapte dronk hij alsof hij uitgedroogd was! :lol:

Zijn te koop bij o.a. de Etos, Marite.

Ik heb er hier eentje die haar eten graag smakelijker wil maken met kruiden… het valt me nog mee dat hij niet met de pot sambal aan is komen lopen… we moeten ze in de gaten houden hoor, die mannen!!! :mrgreen:

Hahahahaha leuk verhaal zeg! En hoe ging het drinken uiteindelijk?

Het drinken ging beter dan verwacht haha!



Hij pakte de handgrepen beet, bracht het tuitje naar zijn mond en begon te zuigen. Alsof hij het al jaren doet! Alleen snapt hij niet dat hij zijn hoofd achterover moet doen om er wat uit te krijgen, nou gaat dat ook erg moeilijk in een kinderstoel… :doh:



Verder vond hij het ontzettend leuk speelgoed, ik denk dat hij vooral erg zat te genieten van alle aandacht die er voor hem was haha!



Ja hoor, ik ben ontzettend blij dat hij het tenminste vráágt, ik wil er niet aan denken wat voor dingen er anders allemaal zouden gebeuren :?

En ik hou me idd met véél moeite in om een heel pedagogisch voedingsverantwoord verhaal te gaan houden, maar blijkbaar doe ik het onbewust toch, want ik word nu al geplaagd met mijn standaardzinnetje: "Tot de leeftijd van een jaar, mogen kinderen geen…"melk, suiker etc., vul maar in!

En ach, zonder de onwetende papa’s zouden we niet af en toe eens lekker kunnen grinniken he!? Hahaha!

O jezus… ik moet echt een boek over babyverzorging gaan kopen… Dit soort dingen staat er wel in toch? :shock:

Suiker mag dus niet en kwark ook niet… te veel eiwitten, hmm… En dat geldt voor alle babies, dat is niet een speciaal dieet ofzo? Ha ha, lang leve de BV, dan heb ik nog even uitstel om dit allemaal uit te zoeken :mrgreen: :mrgreen:

Kwark mag wel, maar dan wel maar de helft van je aan yoghurt zou geven…



Heb tegen die tijd een erg leuk voedingsforum voor je…!!



Ken jij het bijvoedingsforum al Xan…??

@Yo: Ja, heb hem al bij mijn favorieten staan! Heb je Kars al met zijn eerste worteltje gezien? :mrgreen:

Jeetje, een voedingsforum… is het zo ingewikkeld dan, een klein kind eten geven? Ik dacht dat je vanaf zes maanden ging opbouwen en dat ze nar een jaar ofzo gewoon met de pot mee-eten… :shock:

Of gaat dat over die Rapley-methode waar je het wel eens over hebt?

Nou, ik heb weer een Gouden Gekke Papa moment! :roll:



Mijn vriend werkt bij een drukkerij en daar drukken ze dus ook wel eens van die leuke kalenders met topless dames. Vandaag kwam hij thuis van zijn werk en had hij zo’n kalender meegenomen. Hij legt hem op tafel en loopt naar me toe om me een kus te geven. Ik ben volledig afgeleid door de vrouw die erop staat met haar borsten bloot.

Een beetje geïrriteerd zeg ik: “Wat heb je nou weer meegenomen?” In de veronderstelling dat hij in een gekke bui heeft besloten om leuk uitzicht bij zijn PC te hebben…

“Oh, die is voor Kars”, zegt hij nonchalant.

“Nou ja, waar slaat dat nou weer op!” Zeg ik, terwijl ik echt denk dat hij gek geworden is. Alsof alle mannen vanzelfsprekend blote vrouwen aan de muur moeten hebben, en waarom zou een baby dat nou willen hebben?? Ik heb duizend ergernissen voorin mijn mond liggen, maar besluit er niet op in te gaan.

Geïrriteerd dek ik de tafel en zet de borden net iets té hard neer. Maar dan zegt mijn vriend: “Dat is toch handig… Dan hoef jij niet steeds met je shirt omhoog als Kars naar zijn verslaving wil kijken.”



Ik heb onder de tafel gelegen van het lachen :inlove: :lol:

Whahahahaha die is echt goed! Lekker hoor zo’n papa, ben beniewd waar de papa van mijn dochter allemaal nog mee komt! :smiley:

:mrgreen: :clap: :mrgreen: