Ik ben een vrouw van 33 en heb inmiddels twee gezonde dochters van 8 en 2 jaar.
Sinds januari wil ik graag weer zwanger worden en ben ik dus gestopt met de pil.
Wat ik andere keren niet had is dat mijn menstruatiecyclus na het stoppen van de pil veranderd is. De eerste keer werd ik na 27 dagen ongesteld maar daarna begint het steeds bij dag 23-24 een of twee dagen helderrood tot bruin bloedverlies op dag 27-28 begint dan mijn uiteindelijke menstruatie die duurt dan ongeveer 4 dagen.
vanaf dag 20 heb ik erg pijnlijke borsten en denk ik steeds dat ik zwanger ben, de laatste keer had ik op dag 23 ook hevige buikpijn een aantal uren. Ik weet absoluut niet meer hoe ik moet tellen en vraag me af hoelang ik hiermee door moet blijven lopen. Een derde kindje is zeer welkom maar geen must, we zijn erg gelukkig met onze dochters en willen er zeker niet geforceerd mee bezig zijn. Hopelijk kan iemand mij een advies geven.
is er niemand die dit heeft mee gemaakt? Ik heb afgelopen donderdag weer wat bloed verloren duurde tot zaterdag, was afwisselend helder rood tot bruin maar vrij weinig. Heb veel buikpijn gehad en ben vandaag echt goed ongesteld geworden. De periode tussen het voorstuk en de echte menstruatie was dit keer korter dus ik hoop maar dat het beter gaat worden. Zou het kunnen dat mijn hormoonhuishouding nog wat van slag is of zou het wat anders kunnen zijn?
Ik heb echt behoefte aan advies…
Ik vraag me ook echt af hoe ik mijn NOD nu moet berekenen.
Hallo Marietje
Ik heb geen antwoord voor je. Ik weet alleen dat je cyclus na het stoppen van
de pil inderdaad behoorlijk van slag kan zijn en dat het soms echt een tijd duurt
voordat het weer wat regelmatiger is. Ik denk dat dat het is, maar zeker weten doe ik niet.
Ik kan je dus niet helpen hiermee, maar ik wil je wel even een dikke knuffel geven.
Ik hoop dat je snel wat meer weet. Ik zal iig heel hard voor je duimen.
Liefs
Mijn cyclus is nooit meer helemaal normaal geworden sinds ik gestopt ben met de pil in 2004… hij varieert van 28 tot 46 dagen en dan afgelopen maand zelfs 68 dagen. Maar goed dat was een uitschieter sinds een jaar.
Als je het allemaal niet vertrouwd dan naar de huisarts. Maar geef je lichaam ook de tijd om weer een eigen cyclus op te pakken. De één heeft dat binnen een paar maanden, bij andere duurt dit een jaar.
Verder is mij onlangs weer verteld dat een cyclus tussen de 28 en (ik geloof) 42 dagen nog als normaal wordt gezien.
Maar goed nogmaals als jij dit vervelend vindt dan zou ik de huisarts eens bellen voor advies. Mij is toen verteld dat dit nou eenmaal mijn cyclus is :think:
Het kan na het stoppen met de pil inderdaad een (flinke) tijd duren voordat je cyclus weer regelmatig is. Als je onregelmatig ongesteld bent, raden ze aan de langste cyclus aan te houden (of als het gaat om wanneer je meest vruchtbare periode is: neem een ruime marge). Als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon de huisarts bellen om te overleggen.
Meggie, als je cyclus zo onregelmatig is, zou ik een verwijzing vragen voor de gyn. Een dergelijke cyclus kan wijzen op PCO.