Gekantelde baarmoeder?

Ik ben er achter gekomen dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Ik heb wel wat op internet gekeken enzo maar heel erg veel wijzer wordt ik daar niet van. Ik zou graag verhalen van vrouwen horen die dit ook hebben. Heeft het invloed op (je beleving van) je zwangerschap? De geboorte? Merken jullie er überhaubt iets van? Ik maak me niet heel erg zorgen , maar ik wist helemaal niet dat dit bestond… Ik zou erg blij zijn als jullie me meer konden vertellen!

Groetjes,

Femke

het schijnt heel vele voor te komen…ik heb het vrij extreem, hij ligt heel erg naar mijn stuitje gericht.

ik had veel last van obstipatie tegen de 13-16 weken omdat dan de baarmoeder zich opricht vanuit het bekken…en dat ging niet zo vlot…

na wat ondbellen kreeg ik als oefening * nu niet lachen want het werkte perfect* op handen en knieen gaan zitten en met mn billen schudden alsof ik een hondje was wat kwispelde…3 dagen doen en alle klachten waren weg :thumbup:

tijdens de bevalling geen last van gehad…omdat je baarmoeder dan zo groot is dat ie keurig er klaar voor is en je hele buik vult 8)

succes en maak je niets druk, is een weetje maar geen last :wink:

:-*

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en de obstipatie die Heksje noemt komt mij ook bekend voor.

Ik heb verder geen klachten gehad dus het hoeft geen probleem te zijn.

Mijn baarmoeder ligt ook gekantdeld naar achteren en dan ook nog hoog, extreem naar rechts. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik meteen naar de gynaecoloog doorgestuurd voor een echo omdat met 12 weken de baarmoeder al boven mijn navel uitkwam. Uiteindelijk zei de gynaecoloog…ach bij elke vrouw ligt de baarmoeder anders en het maakt allemaal niet veel uit of ie nu naar rechts naar links, gekanteld of niet ligt. Dus deze zwangerschap zal er wel weer wat over gezegd worden maar dan zal ik we uitleggen dat het normaal is :wink:

Dank voor jullie reacties! Ik krijg volgende week mijn eerste scan (nieuwe gun) en ben benieuwd wat die te vertellen zal hebben.

En Heksje, ik lach niet!! Alle middelen tegen obstipatie (sp??) zijn welkom hier :oops:

We zullen zien. Ondertussen, hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hoe fijner!

Groetjes,

Femke

@LaBruja wrote:

Dank voor jullie reacties! Ik krijg volgende week mijn eerste scan (nieuwe gun) en ben benieuwd wat die te vertellen zal hebben.

En Heksje, ik lach niet!! Alle middelen tegen obstipatie (sp??) zijn welkom hier :oops:

We zullen zien. Ondertussen, hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hoe fijner!

Groetjes,

Femke

Tegen obstipatie? Lactulosestroop (siroop) vragen, heb het de hele zwangerschap moeten gebruiken.

Je word er wel winderig van :oops:

ontbijtkoek :thumbup:

of 2 slokken koffie :mrgreen:

Hier ook een gekantelde baarmoeder en inderdaad last van de darmen is bekend hier…

Tijdens de zwangerschappen had ik als enige nadeel dat ze niet bij mn baarmoedermond konden komen om te strippen en het voelen van ontsluiting ging in het begin niet goed…

En altijd de inwendige onderzoeken bij de gyn,dat gaat minder’ makkelijk ’ dan ‘normaal’ zegt de gyn altijd :think:

Hier ook gekantelde baarmoeder, en ook obstipatie. Het komt inderdaad vrij veel voor.

Bij de geboorte van mijn beide kinderen heb ik er totaal geen last van gehad. Allebei de kinderen waren er razendsnel.

De enige die er moeite mee had was de doktersassistente toen ze een uitstrijkje maakte.

Voor de rest geen problemen. Na allebei mijn zwangerschappen heb ik een spiraaltje laten plaatsen, en dat ging beide keren zonder problemen.