Een aantal jaren geleden had ik een cyste bij mijn rechter eierstok. Deze is toen leeggezogen en sindsdien ook geen last meer van gehad.
Tijdens het inwendige onderzoek vertelde de arts me dat mijn baarmoeder wat gekanteld ligt.
Mijn moeder zei toen dat zij dat ook had gehad, maar na de 1e eerste bevalling was 'ie weer op de juiste plaats gekomen zeg maar.
Ze wist zich niet meer te herinneren of dat ook problemen had gegeven met zwanger raken, of het langer duurde vóór ze zwanger raakte zeg maar.
Zijn er dames die ook een gekantelde baarmoeder hebben en hier meer van weten qua zwangerschap??
Hebben de meeste mensen niet een gekantelde baarmoeder? Volgens mij zei mijn gyn eens dat die van mij voorover ligt, terwijl de meeste mensen een achterovergekantelde baarmoeder hebben. Dit geeft verder geen problemen met het zwanger worden.
Na allerlei onderzoeken, blijkt dat ik ook een gekantelde baarmoeder heb. De gyn vertelde gelijk dat het niks uitmaakt voor het eventuele zwanger worden. Sommige vrouwen hebben dit nu eenmaal.
Dus lijkt me geen probleem.
:-* Deedee
Ik geloof dat 1 op de 10 vrouwen dat heeft. Ik zelf ook.
Het zou inderdaad helemaal niets uit moeten maken maar ik denk zelf dat het niet in m’n voordeel is.
Heb er trouwens tijdens m’n zwangerschap niets van gemerkt, ik ben er pas achter gekomen toen wij bij de gynaecoloog terechtkwamen omdat we maar niet zwanger werden/worden/blijven van een tweede kindje.
Heb wel gehoord dat een bepaald standje gunstiger zou zijn om zwanger te worden bij een gekantelde baarmoeder namelijk op “z’n hondjes” :silenced: :mrgreen:
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder.
Ben nu zwanger van ons 2e hummeltje.
ik heb ook een gekantelde baarmoeder… wel moeite met zwanger raken ( toen mijn ex en ik er mee bezig waren) , maar ben wel 2 keer zwanger geraakt spontaan ( na lang wachten) . deze werden een mk ( wat niks met de gek. bm te maken had) …
op zich werd mij verteld dat het geen verschil moet maken dus denk zelf ook niet echt dat het wle zo is …
succes met zwanger willen worden , toytoytoy :thumbup:
@Lieke74 wrote:
Ik geloof dat 1 op de 10 vrouwen dat heeft. Ik zelf ook.
Het zou inderdaad helemaal niets uit moeten maken maar ik denk zelf dat het niet in m’n voordeel is.
Heb er trouwens tijdens m’n zwangerschap niets van gemerkt, ik ben er pas achter gekomen toen wij bij de gynaecoloog terechtkwamen omdat we maar niet zwanger werden/worden/blijven van een tweede kindje.
Heb wel gehoord dat een bepaald standje gunstiger zou zijn om zwanger te worden bij een gekantelde baarmoeder namelijk op “z’n hondjes” :silenced: :mrgreen:
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, en de tip van Lieke heeft hier 4 keer gewerkt!
@kantjeboord wrote:
@Lieke74 wrote:Ik geloof dat 1 op de 10 vrouwen dat heeft. Ik zelf ook.
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, en de tip van Lieke heeft hier 4 keer gewerkt!
Hahahaha :mrgreen: Nou heb ik dan weer de pech dat mijn partner niet zo van de experimenteren is zeg maar :oops:
Die tip van lieke moet ik ff aan hub vertellen! :mrgreen:
Ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder.
Ik heb ook een naar achter gekantelde baarmoeder. Bij de eerste was het in 1x raak (lucky us) en bij de 2e in 4x (maar volgens mij zat daar ook nog een hele vroege mk tussen).
Veel plezier met oefenen
Groetjes,
Femke
@yinyang73 wrote:
Hahahaha :mrgreen: Nou heb ik dan weer de pech dat mijn partner niet zo van de experimenteren is zeg maar :oops:
Snel op je buik in slaap vallen?
@kantjeboord wrote:
@yinyang73 wrote:
Snel op je buik in slaap vallen?
Je bedoelt na het klussen? Dat doe ik eigenlijk altijd al, dus als dat helpt, dan blijf ik dat zéker doen
Heb ooit eens gelezen dat “randjesfietsen” ook schijnt te helpen.
"t is iig niet vervelend om uit te proberen! :oops:
Hier ook een naar achter gekantelde bm…2x al de 1e ronde zwanger. Maar ik was in dec. voor een uitstrijkje, en toen was ie weer normaal (vorige uitstrijkje een half jaar eerder nog wel naar achter)…de assistente zei dat het kon wisselen hoe hij (of zij :think: ) ligt.
@kantjeboord wrote:
Heb ooit eens gelezen dat “randjesfietsen” ook schijnt te helpen.
Wat is “randjesfietsen”??? :eh:
@yinyang73 wrote:
@kantjeboord wrote:Heb ooit eens gelezen dat “randjesfietsen” ook schijnt te helpen.
Wat is “randjesfietsen”??? :eh:
Dat is een methode dmv het uitstellen van je orgasme.
Google er maar eens op.
Mij lijkt het heel vermoeiend. :mrgreen:
Ik heb gegoogled :mrgreen: En ik ga 't vanavond metéén in praktijk brengen, en donderdag én zaterdag én maandag :oops:
Hahahahahaha! :mrgreen:
En ach, vermoeiend? tja, je moet er wat voor over hebben! :mrgreen:
Tis me niet gelukt, ik kon de weerstand niet weerstaan :roll:
Maar ik blijf oefenen :mrgreen:
Ik heb ook nog even een vraagje.
Ik ben nu 15 weken zwanger en heb ook een naar achteren gekantelde baarmoeder. Nu ben ik voor het laatst met 13 weken geweest (8 weken echo en 10 weken echo waren inwendig) en toen kon ze het hartje nog niet vinden uitwendig. Het echo apparaat moest er aan te pas komen en pas na heel hard drukken op mijn buik kwam uiteindelijk de kleine in beeld (met kloppend hartje gelukkig). Nu moet ik volgende week weer en heb echt het idee dat er nog niets veranderd is.
Zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad en vanaf welke week was de baarmoeder weer goed gekanteld???
Ik ben overigens zwanger van mijn tweede kindje. De bevalling van de eerste is heel heftig verlopen in het zh en hij is met een tangverlossing ter wereld gekomen en hebben hem toen zonder wee eruit getrokken. Na de bevalling nog zeker een jaar in de zw gelopen met veel pijn rond mijn stuitje en onderrug. Ik loop nu ook al weer vanaf de 8e week in de zw. Kan iemand mij wat meer advies geven?? Ik heb al gegoogeld, maar daar wordt ik ook niet wijzer van!
Alvast bedankt.