Gek wordt ik van de jeuk

Bij de vorige zwangerschappen niet zo erg gehad, maar ik wordt knettergek van de jeuk in m’n borsten!!! :wall: :wall: :wall:



M’n borsten zijn ook enorm gevoelig en het jeukt echt de hele dag en ik weet niet wat ik moet doen om er vanaf te komen…





Dus als iemand een tip heeft? :lol: tell me, please?! :lol:

krabben… :stuck_out_tongue:

Sorry, maar geen idee, ik ben niet bekend met dit probleem. Ik had last van enigzins pijnlijke steken maar niet van jeuk.



Maar bedoel je dat je huid jeukt of een kriebel van binnen uit ?

Mentholgel, heb ik in de apotheek gehaald :thumbup:



Bij mij was het een combinatie van betere doorbloeding en gewoon een hogere temperatuur waardoor het een beetje ging broeien :roll:

Kokosolie (niet de geurloze) op smeren. :thumbup:

Douchen? Ik heb namelijk ook last van jeuk, niet perse bij mijn borsten maar merk wel dat douchen helpt. Wie weet bij jou ook :wink:

ik gebruik voor de jeuk talkpoeder met mentholgel.

al helpt een douchebeurt hier ook inderdaad

Ik heb ook een behoorlijke tijd verschrikkelijke jeuk gehad

Pffff maar niet alleen me borsten maar gewoon heel me lichaam

Ja douchen helpt alleen daar word je huid dan weer zo droog van

Op me vrije dagen stapte ik wel eens 3x op een dag onder de douche

Wat bij mij erg geeft geholpen is cetomacrogol crème

Kan je gewoon halen bij de apotheek zonder recept en mag je dus tijdens je zwangerschap gebruiken…

Nu is gewone vaseline voldoende maar in het begin zeker heeft cetomacrogol crème heel Goed geholpen.

Het is wel eens handig als je zelf in de zorg zit dan kom je tot oplossingen :mrgreen:

Als je echt over je lichaam te veel jeuk heb zou ik dat wel aankaarten.

Kan wijzen op zwangerschaps cholestase.



Vandaag nog met de gyn over gehad omdat mijn buik verschrikkelijk jeukt (en onderhuids openligt door het krabben), maar met enkel buikjeuk was er geen probleem.

wij adviseren op de poli gyn en derma, vaseline rescue, daar zit geen parfum in en werkt het beste…wordt gezegd…ik heb zelf er geen ervaring mee.

Dank jullie wel, er zitten absoluut wat tips tussen! :smiley:



De jeuk lijkt echt van binnenuit te komen.

Verder op mijn benen ook wel veel jeuk, dus misschien ligt het inderdaad aan de doorbloeding?



Douchen helpt maar heel even en om nu 5 keer per dag onder de douche te staan… :lol: kom ik helemaal nergens meer aan toe hahaha.

Ik heb aan het einde van mijn 2e zwangerschap verschrikkelijke jeuk gehad.

En zoals Selena zegt, ik heb het aangekaart en ging de medische onderzoek molen in. (bloed prikken etc.)

Ik had het namelijk niet alleen op mijn buik, want buik jeuk was irritant, maar het mocht want je buik rekt uit. Maar ook armen, rug, benen etc. Dus ik zou het persoonlijk wel in de gaten houden.



Wat hier werkte, was het insmeren met lotion en dan vooral NIKS doen.

Het is moeilijk om niks te doen, maar het stopt dan wel. Ik heb mezelf tot bloedens opengekrabt op punten waar ik ‘’ te makkelijk ‘’ bij kon.

Merkten op de plekken waar ik jeuk had (rug) en niks deed dat ineens weer weg trok, maar reactie (dus krabben) maakte het erger.

Ik heb ook een periode errug veel jeuk gehad, vreselijk! 's Avonds vette ik mezelf goed in, maar dit hielp maar matg. Ben er ook mee naar de huisarts geweest, kreeg zalfje voor schimmelinfectie (omdat het bij mij voornamelijk onder m’n borsten en in m’n liezen was) maar dat hielp niks en was volgens mij ook niet aan de orde. Het is op den duur uit zichzelf minder geworden, nu nergens last meer van, dus hoop dat dat bij jou ook gaat gebeuren!

Ik heb het ook gehad. Bij mij hielp het douchen zelf wel, maar zodra ik eronder vandaan kwam werd het alleen maar erger. Niet te heet douchen in ieder geval en bij de apotheek even een goed smeersel halen, zij weten wel raad. Maar ik heb helaas geen wondermiddel gevonden. En het is vanzelf weer weg gegaan!!! Ik denk dat het met een week of 28 minder is geworden!!



Maar jeuk…dat is echt om gek van te worden!!! Ik heb liever ergens pijn!

Ik had ook altijd vreselijk jeuk, en dan vooral aan mijn benen.

Echt gek werd ik er van!

Wat bij mij wel hielp was een menthol-achtige gel erop smeren, dan was het even wat minder. En vooral de opengekrabde stukjes gingen dan zo lekker branden :oops: