gek wordt ik ervan

ik weet echt niet meer wat ik moet.



onze zoon is nu 5 jaar en hij plast gewoon nog ongeveer 5 op een dag in zijn broek.



hij is al bij de plas en poeppoli in het zhuis geweest, maar hier kunnen ze pas beginnen met de therapie als hij 6 is.

ik mag niet boos op hem worden, maar dat is zooooo moeilijk, vanmorgen dus ook weer heel erg boos op hem geworden en dan wordt hij weel erg verdrietig en ik voel me schuldig.

maar hij kan naar de wc gaan en 10 min later nog alles nat hebben.

ik heb op een gegeven moment gewoon geen broeken meer in de kast, omdat hij alles heeft onder geplast.

en het ergste vind ik nog, dat je het erg ruikt, ook indjes uit zijn klas zullen dit op een gegeven moment doorhebben.



hij heeft een periode gehad dat het wel heel goed ging.



ik weet echt niet meer wat ik moet.

Ik kan mij voorstellen dat je daar gek van wordt…



Boos worden heeft inderdaad geen zin.

Heb je al met het stickertjes beloon systeem gewerkt?

Wij maakten een kalender van 7 (of 10) dagen.

Elke dag dat hij droog doorkomt mag hij op die dag een stickertje plakken. Bij 7 dagen mag hij een cadeautje uitzoeken…of gaan jullie iets speciaals/leuks met hem doen.

Kijk wel uit dat je niet te lang doorgaat. Mijn dochtertje was op den duur helemnaal zindelijk. Totdat we stopten met de kalender en toen ging ze uit protest weer plassen :doh:



Waarom wordt er pas vanaf 6 jaar therapie gegeven?

Ik kan mij indenken dat ze er niet aan beginnen als er af en toe een missertje is… maar 5x per dag vind ik persoonlijk wel erg extreem.



Je zie dat het wel beter is gegaan… ik las ook dat er een derde kindje op komst is?

Heeft het daar misschien mee te maken?

Niet alleen het feit dat er een broertje of zusje aankomt, maar misschien ook eventuele onrust in huis hierdoor? Of verandering in gedrag van jou? (onder invloed van hormonen ed bijvoorbeeld?)



Ik zit hier ook maar een beetje mee te raden hoor.

belonen werkt nie tbij hem, interresseerd hem helemaal niets.



het beginnen met 6 jaar heeft te maken met het vestandelijke vermogen en het lichaamsbesef vh kind. De therapie schijnt zo pittig te zijn, dat ze dat pas op die leeftijd aankunnen.



wij denken zewlf dat het ook zal komen door mijn zwangerschap en een derde kindje,

ook is hij natuurlijk net in een nieuwe klas begonnen.

we hebben he tdaar gisteren uitvoerig met hem over gehad.

hij gaf aan het allemaal erg spannend te vinden.



we hebben hem gevraagd hoe hij vind dat we hem kunnen helpen.

hij zegt dat we hem moeten helpen herinneren.

daar zijn we vanmorgen mee begonnen, en tot nu toe is hij droog :dance:

Misschien een idee om hem een horloge te geven waarvan een alarm afgaat? Dan stel je hem zo in dat het precies zo uitkomt dat het in de pauzes valt op school…



Hij (misschien) blij met zo’n gaaf horloge, en jullie blij met een droge broek.



Ik merkte aan mijn dochtertje ook regelmatig dat het geen onwil was. Het ene moment verklaarde ze vol overgave dat ze ECHT niet hoefde te plassen. En drie minuten laten nam ze een spurt naar het toilet… en soms was ze dan te laat.



Wij dachten er af en toe ook niet aan… en dan was het alweer te laat.

Wij hebben op den duur de plas momenten in onze telefoons gezet met alarm. Maar zij was toen nog geen 4 jaar oud.

Misschien dat een kind van 5 jaar wel met het alarmsysteem om kan gaan?

dek dat school niet blij ismet zon alrmsysteem,

die doen al moeilijk als ze een kind meoten verschonen.

ook toen ik van de week aangaf of ze af en toe tegen youri wil zeggen dat hij moet plassen deed ze moeilijk,

@knollie1 wrote:

dek dat school niet blij ismet zon alrmsysteem,

die doen al moeilijk als ze een kind meoten verschonen.

ook toen ik van de week aangaf of ze af en toe tegen youri wil zeggen dat hij moet plassen deed ze moeilijk,




Als het in de pauzes afgaat is er toch niks aan de hand?