gek beest...

6 jaar geleden kreeg de dierenbescherming een melding van stankoverlast door konijnen. Na onderzoek werden er 153 konijnen en 2 cavia’s in beslag genomen uit dat huis. Misschien herinneren jullie dit verschrikkelijke verhaal. De eigenares had meerdere malen om hulp gevraagd voor de dieren, maar het niet gekregen.

1 van die konijntjes was aan 1 oogje blind en aan de andere slechtziend door o.a. vele ontstekingen.

Niemand wilde haar nog een kans geven, maar bij het zien van haar foto brak mijn hart: ik reed vanuit Tilburg naar Utrecht om die kleine, zieke, ongelukkige nijn te “adopteren”.

Met veel verzorging, beter gezegd: verpleging, gingen de ontstekingen aan haar oogjes weg. Ze is nogsteeds blind aan 1 oogje en aan de andere slechtziend, tot vanmorgen…

Toen lag ze dood in de kooi.

En door dat gekke beest heb ik vandaag dus een enorme rotdag.

Ze was inteeld, heeft een erg moeilijke start gehad, en terwijl konijnen gemiddeld rond de 7-9 jaar worden is dit kleine konijne-zorgen-kind vannacht dus met amper 6 jaartjes dood gegaan.

Zucht, ik zit gewoon in tranen om een konijn… :frowning:

:hug:

:hug: :hug: :kaars:

Maar wél toch 6 jaar geworden…en wát een top einde na zoveel ellende aan dat leven heb jij gegeven :clap: :inlove: :thumbup:

Tuurlijk is het verdrietig…maar meis wat heb jij je best gedaan voor dat beestje!!

Ik heb net zelf een konijn…liep in de tuin op het werk :eh: gevangen dierenambulance gebeld…laat maar weer los daar komen we niet voor :shock: :x :hand:

Nou dat kan ik dus niet…dus nijn mee naar huis…heel lief dier…en ik hoop dat ze nog lang bij ons mag zijn…

Maar ik weet wel dat ze een leuk leventje heeft nu,beter dan op straat dus dat het sowieso een lucky rabbit is :wink:

Sterkte hoor meis…je mag heus verdrietig zijn,is toch niet niets…je beessie :cry:

:kaars:

Sterkte, ik heb ook een Nijntje, zou hem niet willen missen!

Trouwens top van je dat je hem een tweede kans hebt gegeven :hug:

:hug: :kaars:

XXX sterkte!!!

ahhhhh :hug:

wat goed dat je haar in ieder geval een heel goed nijntjes leven hebt kunnen geven :clap:

Het rammetje waarmee ze “samenwoonde” is echt een watje, ze beschermde hem.

Waarvoor? Geen idee, maar hij voelde zich veilig bij/onder haar…

Haar rechteroogje is blind ( op de eerste foto te zien aan de grijze waas op dr oogje) en op haar andere oogje zit een kleinere waas, daar is ze dus slechtziend.

Ach toch veel sterkte

Raar he dat je van zo’n beestje zoveel verdriet kunt hebben.

sneu he, je hecht jezelf eraan en houd toch van een dier :hug:

was een mooi konijntje, lekker pluizig.

heel veel sterkte :hug:

Ah wat een schatje, en jij ook!

Ik begrijp je verdriet helemaal hoor, vooral omdat je konijntje zo’n ‘underdog’ was, om met een ander dierensoort te spreken.

Dag nijn, en een knuffel voor jou Bagheera, jij hebt dat konijntje nog een fijn leven gegeven.

Ach gossie…maar ze heeft het vast heel goed naar de zin gehad bij je.

En wat een lieve foto’s, wat een schatje zeg!

Veel sterkte!

Wat fijn dat Nijn zo’n mooi leventje nog heeft gehad bij jou, ook al was het dan maar van korte duur.

ja marielle dat ben ik helemaal met je eens :thumbup:

vind het echt al super dat je het arme beestje bij je inhuis hebt genomen :hug: