Geheugen computer

Ik word helemaal gestoord van mijn puter… als ik ook maar zoiets als sybot wil laten draaien, knalt mijn computer uit, foto of ander bestand doormailen, computer slaat vast…



Ik heb zo;n vermoeden dat het aan mijn geheugen ligt(RAM) maar vind het zo raar… voorheen(enkele maanden terug) had ik hier nog geen last van, maar nu ineens wel. Ik hou mijn computer zo schoon mogelijk, maar ik heb zelfs het idee ddat mijn werkgeheugen gewoon vermniderd is??



Nu heb ik een AMD Athlon, met zoals hij zelf aangeeft 191 RAM geheugen… (oid). Ik dacht zelf eerst 256, maar vind het zo’n raar getal.

Ik heb wel ergens de klok horen luiden over SDD en nog iets… maar heb dus echt geen flauw idee waarmee ik mijn werkgeheugen nu kan uitbreiden, waardoor ik ook eens wat meer met mijn computer kan doen, zonder dat hij tig keer uitvalt.

Als het een geheugenprobleem is kan dat uiteraard opeens gebeuren. Het klinkt alsof je pc ermee stopt als hij wat harder moet “werken”. Zou ook een temperatuur probleem kunnen zijn.



maar het blijft gokken op afstand. Als je een merk pc hebt zoek jet het type nummer op en dan kan een geheugenleverancier je zo vertellen wat je nodig hebt.



Als het een “zelf” samengestelde pc is moet je weten wat voor moederbord en processor er in zit. Misschien even vragen bij je leverancier?

Ben je misschien van operating systeem veranderd? Windows XP b.v. kan wel met minder toe, (al is 256 mb wel wat aan de krappe kant naar huidige maatstaven), maar Vista heeft echt minstens 2 gigabyte (2048 gigabyte) aan geheugen nodig om een beetje lekker te draaien…