gehakt uit vriezer?

Ik heb vanochtend gehakt uit de vriezer gehaald, en rond de middag in de koelkast gelegd om vanavond te gaan eten.

Nu hebben man en ik absoluut geen trek, kan ik het gehakt tot morgen in de koelkast laten liggen?

jawel.

Ik doe dat nooit eigenlijk. Ik eet het vlees dan meteen die dag op of gooi het weg. (Ik pak liever een nieuw zakje uit de vriezer dan ziek worden)

Ja hoor als het in de koelkast ligt kan dat best tot morgen…

Of nu al bakken en af laten koelen en in de koelkast zetten als ik dat hier doe is het de andere dag zo niet lekker meer maar wel als het eerst geruld word.

Ik zou het niet meer opeten eerlijk gezegd. Ik zou het alvast bakken, laten afkoelen en dan weer in de koelkast doen en anders weg mikken. Na het ontdooien kun je het beter niet te lang meer laten liggen.

wij doen dat meestal alleen dan lig het er savonds al uit.

Ken echt geen kwaad

Ja hoor dat kan prima als het in de koelkast ligt.

jawel als je het meteen vanuit de vriezer in de koelkast hebt gedaan wel

Kan prima en anders ruik je morgen gauw genoeg of het nog goed is of niet.

Ik had het gehakt eerst even op het aanrecht gezet, kreeg het anders niet ontdooit. We hebben toch maar het gerecht gemaakt. Morgen zouden we waarschijnlijk niet thuis zijn met eten, dus dan zou het nog 2 dagen bewaard moeten blijven en dat durfde ik niet aan. Weggooien is ook zo zonde, dus gewoon wat later gegeten.



Bedankt voor jullie reacties :-*

ja hoor, geen probleem

Ik zou persoonlijk die gok niet wagen…

Ontdooien buiten de koelkast moet je nooit doen, en zeker neit

op benauwde dagen als vandaag :hand:

Ontdooien is helemaal niet goed buiten de koelkast.



Dit is mij ooit verteld door een slager die bij ons vlees leverde in de lunchroom. Wij ontdooiden het vlees altijd in een bak met ijskoudwater buiten de koelkast, hij werd woest toen hij het zag.



Zijn opmerking ben ik dan ook nooit vergeten.

Het beste kun je gehakt wel ontdooien in de koelkast,

Maar als je buiten de koelkast ontdooid en het goed is afgedekt is het geen probleem hoor,

En 1 dag bewaren in de koelkast kan gerust.



En als je het 2 dagen in de koelkast wilt bewaren,moet je wel weten hoelang ligt het al in de diepvries, langer als 2 weken dan is het niet verstandig…



En altijd voor het gebruik de kleur en geur controleren :wink:

@Sandra(chapati) wrote:

Ontdooien is helemaal niet goed buiten de koelkast.



Dit is mij ooit verteld door een slager die bij ons vlees leverde in de lunchroom. Wij ontdooiden het vlees altijd in een bak met ijskoudwater buiten de koelkast, hij werd woest toen hij het zag.


En wat is dan wel goed? Uit de vriezer halen en dan 3 dagen in de koelkast voordat je pondje gehakt eindelijk ontdooid is? Nee, dat is lekker zeg.



Ik ontdooi meestal in de magnetron of in water en dan het laatste restje wat niet ontdooid is bevroren de pan in, gaat ook heel snel. :mrgreen:

@Sis wrote:

@Sandra(chapati) wrote:
Ontdooien is helemaal niet goed buiten de koelkast.



Dit is mij ooit verteld door een slager die bij ons vlees leverde in de lunchroom. Wij ontdooiden het vlees altijd in een bak met ijskoudwater buiten de koelkast, hij werd woest toen hij het zag.


En wat is dan wel goed? Uit de vriezer halen en dan 3 dagen in de koelkast voordat je pondje gehakt eindelijk ontdooid is? Nee, dat is lekker zeg.



Ik ontdooi meestal in de magnetron of in water en dan het laatste restje wat niet ontdooid is bevroren de pan in, gaat ook heel snel. :mrgreen:


Dat doe ik dus ook…

:think: is dat nou niet goed?

@Sis wrote:

@Sandra(chapati) wrote:
Ontdooien is helemaal niet goed buiten de koelkast.



Dit is mij ooit verteld door een slager die bij ons vlees leverde in de lunchroom. Wij ontdooiden het vlees altijd in een bak met ijskoudwater buiten de koelkast, hij werd woest toen hij het zag.


En wat is dan wel goed? Uit de vriezer halen en dan 3 dagen in de koelkast voordat je pondje gehakt eindelijk ontdooid is? Nee, dat is lekker zeg.



Ik ontdooi meestal in de magnetron of in water en dan het laatste restje wat niet ontdooid is bevroren de pan in, gaat ook heel snel. :mrgreen:




Kan gerust als je het meteen op bakt in de magnetron…

en met water kan ook hoor en werkt ook super :slight_smile:

Ik haal mijn vlees een dag tevoren uit de vriezer en leg het in de koelkast en mocht ik het toch eerder nodig hebben dan gebruik ik ook de magnetron en bak het meteen.