Geen warm eten willen eten, wat nu?

Dit onderwerp zal ongetwijfeld al geweest zijn, maar ik stel mijn vraag toch!

Sinds woensdagavond weigert Jeroen 's avonds warm te eten. Hij zegt zelf: Ik wil niet eten! Hij moet van ons wel aan tafel blijven zitten, maar krijgt geen vlees, geen toetje. En als wij klaar zijn mag hij meteen naar bed zonder verhaaltjes.

Hij belooft dan dat hij morgenavond wel gaat eten.

Hij eet 's ochtends 1 broodje, 's middags 1 broodje en krijgt melk bij zijn brood. Tussendoortjes geven wij niet meer, sinds gisteren om hem meer hongergevoel te laten krijgen. Helpt dus niet! Ik ben nu bang dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.

HELPPPPPPPPPP

Liefs,

Moon

Ik zou er gewoon helemaal geen drama van maken. Je kan bijv. wel met hem afspreken dat als hij 3 happen eet hij een toetje krijgt, maar wil hij dat niet dan wil hij dat niet, je kunt hem moeilijk dwingen, dat werkt alleen maar averechts…

Probeer hem overdag tussendoor gewoon eens een extra stukje fruit te geven of wat anders gezonds. Of fruit na bijv. de middagboterham.

Ik zou hem trouwens niet gelijk na het eten op bed sturen, het is waarschijnlijk gewoon een fase en die kan nog wel even duren. Natuurlijk krijgt hij dan 's avonds niks meer, dat lijkt me wel logisch…

Als je eens opschrijft wat hij op een dag krijgt zal het je waarschijnlijk wel opvallen dat dat nog niet eens zo weinig is!

hier precies zo, spooky…

wij zijn er achter dat het helemaal niet helpt om met hem in discussie te gaan. We zeggen gewoon: papa en mama gaan nu eten in de keuken.

en weet je wat ie dan zegt? “oh dan kom ik ook wel” :mrgreen:

niet dat ie dan veel eet, maar toch een paar hapjes. en doet ie het niet, dan doet hij het niet.

we eten daarna een toetje, dus hij moet blijven zitten tot het toetje komt als ie eenmaal zit.

hij krijgt ook een toetje en een vitaminepilletje (kauwsnoepje), dan weet ik dat ie toch in ieder geval iets aan voedingsstoffen binnen heeft.

daarna gaan we met zijn allen van tafel.

we maken er geen drama meer van, hij eet of hij eet niet.

hij krijgt alleen na zijn toetje niks meer. geen koekjes enzo. pas als ie daarom vraagt, dan help ik hem herinneren aan het eten: nee je krijgt geen koekje, want we hebben al gegeten vanavond.

Hier ook een meisje dat de ene keer wel eet en dan een hele periode weer niets. Met het avondeten is het gewoon heel simpel. Wil je niet, dan niet. Ze krijgt dan haar vlees en toetje en daarna niets meer. Overdag krijgt ze al weinig tussendoortjes. Ik maak er geen drama van of ze nu wel of niet eet.

Soms is ze ook gewoon te lui om zelf te eten. Als ik dan de lepel of vork overneem, dan eet ze wel haar hele bordje leeg.

Maar verder doen wij eigenlijk hetzelfde als Ziet. En het is heerlijk rustig aan tafel op deze manier :wink:

je moet er inderdaad geen drama van maken en gewoon vlees bij de rest op het bordje leggen.

Iedere dag gewoon wat op het bordje doen als hij niet wil dan niet maar niet ervoor straffen dan word het gewoon een machtstrijd.

Die je niet wint want hij eet toch niet als hij niet wil.

Je kan hem wel belonen als hij goed heeft gegeten bv een a$ blaadje ophangen en als hij goed heeft gegeten mag hij een sticker uitzoeken en daarop plakken gewoon even kijken wat hij echt leuk vind geen kadootjes maar wat kleins. Als hij dan het vel helemaal vol heeft mag hij een klein kadootje uitzoeken.

Maar nooit straffen dat werkt echt niet.Niet boos worden al is dat heel moeilijk ik weet het Charity eet slecht vanaf ze 19 maanden is.

Nu begint ze eindelijk wat beter te eten maar soms vertikt ze het gewoon.

Ze moet wel altijd blijven zitten tot we allemaal klaar zijn.

En ik schep altijd haar bordje op.

hier is dat al maanden zo…

Milan eet op een dag:

's ochtends: broodje en beschuitje (eet hij niet helemaal op)

tussendoor: een biscuitje ofzo iets

's middags : 2 broodjes (eet hij meestal helemaal op_

tussendoor: fruit

's avonds niks… :think:

ik ga nu ook vitaminepillen voor hem halen… zodat hij iig zijn vitamines binnenkrijgt…