Al een tijdje slaapt ons zoontje niet meer 's middags, een paar keer in de week wel een klein dutje in de auto als we toevallig op pad zijn.
's morgens wordt hij ook al snel rond 6.30 wakker.
Ik merkte dat hij dan in het weekend vaak wat langer sliep en eigenlijk gewoon overdag ook erg moe was.
Sinds een week slaapt hij weer gewoon tot 7.00/7.30 , de tip?
Gewoon consequent om 19.00 in bed liggen, en klaar met het avondritueel, dus niet pas om 19.00 naar boven, niet pas om 19.30 oid omdat ik dan vaak dacht ja maar hij is nu nog niet moe want hij heeft vanmiddag in de auto nog een dutje gedaan. Doe ik hem later dan 19.00 naar bed dan wordt hij vroeg wakker en eerder is het :thumbup:
Weet niet waarom het werkt, of het de regelmaat is of gewoon het aantal uren slaap voor middernacht ofzo maar het werkt!
Natas
Klinkt heeeeeeeel bekend. Hoe later mijn kinderen naar bed gaan, hoe vroeger ze 's ochtends wakker zijn. Kes was érg moe de eerste weken op school, sliep ook veel te weinig voor zijn doen. En sinds wij hem weer consequent om 19:15 in bed hebben slaapt hij ook weer het klokje rond! Met Indy is het met opblijven op zaterdagavond. 21:00/21:30 naar bed betekent niet 's ochtends uitlslapen maar zelfs nog vroeger wakker dan anders…
Hier liggen ze allemaal om 19:00 in bed, maar toch zijn ze allemaal om 06:00 weer wakker :think:
tsja becca… ok gaf ook geen garantie wsl zijn er ook nog ochtendmensen/kinderen op deze aardbol.
natas
Super zo’n tip!