Geen voeding meer krijgen na 17.00 uur.

Jasmijn zit sinds een tijdje op een voedingsschema van 4 flessen. Ze krijgt de derde fles altijd na 17.00 uur, ong. 17.15 uur. Nu kwam ik haar laatst ophalen van het kinderdagverblijf, ik was iets vroeger dan gepland. Het was 16.50 uur. Ze waren haar de fles al aan het geven. Normaal gesproken niet zo’n punt als het wat vroeger uitvalt. Maar haar groente had ze om 15.45 uur gehad dus had ze om 16.45 nog niet zo.n honger. Ik vroeg waarom ze haar flesje zo vroeg hadden gegeven. Dat kwam omdat ze na 17.00 de baby’s geen groente of flesjes meer geven omdat de leidster dan alleen staat met 12 kinderen. Is natuurlijk ook logisch dat ze dat dan niet doen maar ik vind eigenlijk dat ze dan of te weining personeel inzetten na vijven of dat er gewoon teveel kinderen zijn aangenomen. Vooral voor baby’s is het toch belangrijk dat het zoveel mogelijk gaat zoals het thuis ook gaat? Of stel ik me nu aan? :?

ik snap jou maar ook hen

in de CAO staat namelijk dat je 3 uur per dag de helft minder personeel mag inzetten

maw zijn er 2 nodig, mag er 1 staan

deze 3 uren zijn verdeeld; 1e uur van de ochtend, tussen de middag 1 uur en aan het eind vand e dag dus van 17-18

en ja dan is het “lastig” als een baby nog de fles moet hebben

voor de baby is er dan ook minder rust he want dan kun je niet echt apart gaan zitten maar moet je bij/tussen de andere kids gaan zitten voeden.

dus ik snap je helemaal

misschien kun je je schema er op aanpassen?

dus thuis ook eerder voeden of juist later zodat je je dochter thuis de fles geeft ?

MMM ik werk op een kdv en wij zijn met 3 leidsters op de groep.

De eerste gaat om 17.00 naar huis, de tweede om 17.30 en de derde om 18.00.

Hier worden er dus gewoon flessen gegeven na 17.00

Handig is het n iet altijd ivm het feit dat veel ouders de kinderen komen halen en je ze te woord moet staan, maar bovenal vind ik gewoon dat baby’s zeker nog tot ong 17.30 een fles moeten kunnen krijgen.

Mocht het zo zijn dat er hier 2 leidsters om 17.00 naar huis gaat omdat het rustig is is er altijd onze hoofdleidster die bijspringt waar nodis of een leidster van de andere groep.

Kortom, waar een wil is is een weg :wink:

Ik heb bij ons ook wel eens gehoord dat ze dat eigenlijk niet doen maar ze laten een kind ook niet huilen als het na 5 uur tijd is voor een fles.

Bij ons staan 2 leidsters op de babygroep met 6 kids en inderdaad na 5 uur staan ze alleen. Ze kunnen niet 1 kind dan voeden als er nog 5 kruipen denlk ik.

Hoe laat krijgt je kindje normaal die fles thuis?

Ze krijgt die fles om 17.15 uur.

@Danielle_M wrote:

Bij ons staan 2 leidsters op de babygroep met 6 kids en inderdaad na 5 uur staan ze alleen. Ze kunnen niet 1 kind dan voeden als er nog 5 kruipen denlk ik.

Bij ons staan de leidsters ook vanaf 17.00uur alleen maar de max is 9 babies hoor! Dus wanneer er dan nog een aantal flessen gegeven moeten worden is het bij ons ook krap tijd. Meestal wordt er met ouders besproken of het schema aangepast kan worden, maar als het niet anders kan wordt er wél een fles gegeven... (heb zelf een peutergroep, dus weet verder ook niet hoe het wordt opgelost als er dan wel 6 de fles zouden moeten, want dat is dus niet mogelijk)

hoi hoi

wij staan ook s’morgens alleen en s’middag

liever geen voedingen dan maar als het niet anders kan dan geven we het natuurlijk wel!

maar kan me goed voorstellen dat ze het liever niet hebben want je wilt naar andere ouders ook een goed overdracht kunnen doen!

kan haar schema niet een half uurtje opgeschoven worden naar voren dat ze hem ook kwart voor 5 krijg dan is het opgelost