geen tsr meer tijdens zwangerschap?

Hoi,

Even een vraagje. Daan drinkt nog altijd met plezier aan de borst. Ik kon altijd heel goed de tsr voelen, maar het valt me nu op dat ik die helemaal niet meer voel. Ik ben zwanger van een brusje, zou dat ermee te maken hebben en betekent dat dat de melkproduktie al terugloopt?

groetjes Shams

Helemaal niemand???

Hallo…

Ik had met 8-10 weken zwangerschap opeens geen TSR meer…

En nu, bijna 24 weken zwanger heb ik em nog steeds niet…

Ben evengoed blijven voeden…

Heb toen vanaf week 12 een enorme productie dip gehad die ook niet met kolven op te krikken was…

Die dip heeft best lang geduurd en pas 2 weken geleden merkte ik dat er weer meer melk kwam… nog steeds geen TSR maar wel al borsten die voller en zwaarder leken…

Sanae is ook gaan bijten omdat ze niet snel melk kreeg en ik ben wel blijven letten op de plasluiers en heb ook dmv pap extra vocht toegediend…

Ben wel voorzichtig geweest met extra vocht omdat ik niet wilde dat ze zou stoppen aan de borst…

Gewoon goed de plasluiers in de gaten houden…

Ik vind het best pittig nog hoor… mijn tepels zijn heel gevoelig en voeden doet echt zeer…

Dat bijten stopt nu weer Ook omdat ik haar geen aandacht heb gegeven… Als ik auwww riep vond ze het alleen maar leuker…

Heb dus gevoed met een vinger naast mijn tepel en zodra ik iets merkte dat ze wilde bijten stopte ik mijn vinger ertussen en beet ze op mijn vinger… Na een dag of 2 vond ze het niet meer zo boeiend…

60% van de vrouwen stopt met BV tijdens de zwangerschap… of het kind stopt, dat kan ook…

Ik blijf aanbieden en zelfs al komt er niet veel melk, toch aanbieden, dan verleerd ze tenminste de zuigtechniek niet en zodra er weer veel melk is, gaat ze verder (hopelijk)

Zo ben ik dus aan 24 weken aan het “aankakken” en het werkt tot nu toe nog goed…

Hoop in mei 2 kids aan de borst te hebben, lijkt me geweldig…

Veel succes… als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel…

oh en nog iets… geen TSR wil niet zeggen dat er geen melk meer is… die dip kreeg ik pas een paar weken later en in de tussentijd kwam er evengoed melk ondanks geen TSR reflex gevoel…

Dank je wel voor je antwoord. Melk is er volgens mij nog wel voldoende, want klok klok klok Daan drinkt lekker door. Ik let inderdaad al op de plasluiers en geef hem ook een bordje pap 's ochtends en regelmatig yoghurt als toetje. Ik leg hem trouwens ook maar iets vaker aan nu om er zeker van te zijn dat hij geen dorst heeft.

Succes met je zwangerschap.

groetjes Shams

@shams1 wrote:

Dank je wel voor je antwoord. Melk is er volgens mij nog wel voldoende, want klok klok klok Daan drinkt lekker door. Ik let inderdaad al op de plasluiers en geef hem ook een bordje pap 's ochtends en regelmatig yoghurt als toetje. Ik leg hem trouwens ook maar iets vaker aan nu om er zeker van te zijn dat hij geen dorst heeft.

Succes met je zwangerschap.

groetjes Shams

:thumbup: jij ook he… en succes met de BV… :-*

Hoi, hoi,

Mag ik ook even meelezen en -praten? Ik ben er net achter dat ik weer zwanger ben. Jippie! Nu geef ik mijn 11-maanden oude dochter nog BV. Sinds gisteren is de voeding van overdag vervallen en nu wil ik nog doorgaan met de ochtend- en avondvoeding. Ik heb alleen nu al het idee dat dochterlief minder drinkt. Misschien dat de smaak veranderd is? Of dat er minder melk is?

Ik wil in elk geval tot de zomer blijven voeden. Dat zou in principe toch moeten kunnen? Of moet ik haar vaker gaan aanleggen om de productie op pijl te houden?

Leuk in elk geval om hier nog wat ‘doorvoedende’ mama’s te treffen. :thumbup:

Heyya

@Heyya wrote:

Hoi, hoi,

Mag ik ook even meelezen en -praten? Ik ben er net achter dat ik weer zwanger ben. Jippie! Nu geef ik mijn 11-maanden oude dochter nog BV. Sinds gisteren is de voeding van overdag vervallen en nu wil ik nog doorgaan met de ochtend- en avondvoeding. Ik heb alleen nu al het idee dat dochterlief minder drinkt. Misschien dat de smaak veranderd is? Of dat er minder melk is?

Ik wil in elk geval tot de zomer blijven voeden. Dat zou in principe toch moeten kunnen? Of moet ik haar vaker gaan aanleggen om de productie op pijl te houden?

Leuk in elk geval om hier nog wat ‘doorvoedende’ mama’s te treffen. :thumbup:

Heyya

Hallo Heyya… gefeliciteerd met je zwangerschap… :thumbup:

Ik merk toch ook dat het best zwaar is… mijn tepels doen ontzettend zeer tijdens het voeden en heb een week of 2 een dochter gehad die gewoon niet graag aan de borst wilde… gelukkig sinds een paar dagen drinkt ze weer met plezier… :inlove: heb ook het idee dat het allemaal samenhangt met de zwangerschap…

Vaker aanleggen helpt niet zeggen ze omdat het in ons geval hormonaal is, de productie die afneemt… maar heel eerlijk, ik heb het evengoed gedaan… volg je eigen gevoel daarin… je zult wel een aantal keren een dip meemaken… dan moet je echt veel geduld hebben en doorzetten… maar das pittig… ik voed nu een s’ochtends en middags een keer of 2 en dan s’avonds dus totaal een keer of 5… maar heb ook meegemaakt dat mevrouwtje eigenlijk alleen s’ochtends wou… of dat ze ging bijten…

60% van de vrouwen stopt met BV tijdens de zwangerschap… ik hoop dat ik bij die 40% hoor die toch doorzet of een kindje heb die ook BLIJFT drinken… :mrgreen: ik wil heel graag tandemen…

succes ermee… (hoe lang ben je zwanger trouwens)

@shams1 wrote:

Dank je wel voor je antwoord. Melk is er volgens mij nog wel voldoende, want klok klok klok Daan drinkt lekker door

Ik voel de TSR ook niet meer altijd (ben niet zwanger trouwens). “Klok klok klok” betekent dat de TSR er wel is, maar dat je 'm alleen niet voelt :wink:

Hi Faizaa,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben bijna vijf weken zwanger; ik sta dus nog helemaal aan het begin. Maar zelfs al voor ik positief testte, merkte ik dat Hiba minder dronk. Ze haalt net 3 tot 5 minuten per borst. Eerder was dat met gemak 5 minuten of meer.

Het is niet mijn doel om te gaan tandemen (Heb er wel over gelezen en het leek me interessant, maar ik heb toch besloten het niet te doen). Wel wil ik nog tot de zomer die twee voedingen blijven geven. Zolang als het gaat. Bij een vriendin van me die in het zelfde schuitje zit, is haar melkproduktie gestopt.

Goed van je joh dat je het voeden tijdens de zwangerschap al zo lang volhoudt. Ga zo door. :mrgreen:

Heyya

@Heyya wrote:

Hi Faizaa,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben bijna vijf weken zwanger; ik sta dus nog helemaal aan het begin. Maar zelfs al voor ik positief testte, merkte ik dat Hiba minder dronk. Ze haalt net 3 tot 5 minuten per borst. Eerder was dat met gemak 5 minuten of meer.

Het is niet mijn doel om te gaan tandemen (Heb er wel over gelezen en het leek me interessant, maar ik heb toch besloten het niet te doen). Wel wil ik nog tot de zomer die twee voedingen blijven geven. Zolang als het gaat. Bij een vriendin van me die in het zelfde schuitje zit, is haar melkproduktie gestopt.

Goed van je joh dat je het voeden tijdens de zwangerschap al zo lang volhoudt. Ga zo door. :mrgreen:

Heyya

5 weken zwanger… :thumbup: leuk joh… ik moet zeggen dat sanae nooit lang aan een borst heeft gedronken… nu ook misschien een minuut of 3 en dan klaar… maar zelfs als baby van een paar maanden dronk ze maar een minuut of 8 maximaal… je moet ook een beetje geluk hebben denk ik… als je kindje zelf niet meer wil dan houdt het gewoon op… of dat het voeden zoveel pijn doet… en idd de productie… ik heb zelfs een paar dagen droog gevoed… dan kwam er dus geen druppel… maarja hup gewoon aanleggen en ander vocht bijgeven :mrgreen: Gewoon een beetje op je gevoel afgaan… ik duim voor je dat je die 2 voedingen nog kunt blijven geven… zou mooi zijn… :inlove:

Succes en een fijne zwangerschap… en hou me op de hoogte :wink:

Hi Faizaa,

Hier gaat het redelijk. Het wisselt per dag hoeveel dochterlief drinkt. Soms denk ik dat ze de avondvoeding laat vallen en dan drinkt ze daarna weer supergoed. Vreemd. Ik ‘smokkel’ er nu soms ook een extra nachtvoeding bij. :mrgreen: Dan drinkt ze goed en ik denk dan ’ ha, houd die produktie maar op peil’.

Ik wil minstens tot 9 maart (dan wordt ze 1 jaar) voeden en daarna zie ik wel hoe lang ik het volhoud.

Blijft het bij jou goed gaan? Ik hoop het!

Heyya

@Heyya wrote:

Hi Faizaa,

Hier gaat het redelijk. Het wisselt per dag hoeveel dochterlief drinkt. Soms denk ik dat ze de avondvoeding laat vallen en dan drinkt ze daarna weer supergoed. Vreemd. Ik ‘smokkel’ er nu soms ook een extra nachtvoeding bij. :mrgreen: Dan drinkt ze goed en ik denk dan ’ ha, houd die produktie maar op peil’.

Ik wil minstens tot 9 maart (dan wordt ze 1 jaar) voeden en daarna zie ik wel hoe lang ik het volhoud.

Blijft het bij jou goed gaan? Ik hoop het!

Heyya

:oops: ik “smokkel” de middernachtvoeding erbij… eigenlijk niet nodig maar om toch de productie op peil te houden en zoals je al zegt, ze drinken dan zo lekker… lekker slaperig… hmmmm… ik heb echt een rot periode gehad tjeeee… al dat weigeren en bijten en pijn aan mijn tepels… opeens was het voorbij… dreumes wil opeens weer heeeel graag… ook vaak als troost maar vandaag bv al een keer of 7 ( :shock: ) gevoed… ben ik niet gewend… maar ook de pijn gaat weg nu… en die was echt erg… heb soms met tranen in mijn ogen gevoed…

Dus 9 maart voed je een jaar :clap: :thumbup: Knap zeg! Ik was ook ontzettend blij met die mijlpaal… dan heeft ze het gewoon gered en hoeft ze niet aan de kunstvoeding… is toch mooi als je zover kunt komen…

We houden elkaar op de hoogte, goed… :mrgreen:

Faizaa…