Geen sytocinon meer door zwangerschap. Tips voor t kolven ?

Nou zoals jullie zien ben ik weer zwanger :dance:

Ik geef Fieke nog steeds bv en ik gebruikte syntocinon om te kunnen kolven, maar nu is me

aangeraden om dat niet meer te gebruiken ivm de zwangerschap.

Ik denk oh jee hoe moet dat nou als ik om 05.30 moet beginnen en Fieke pas om 07.00 wakker wordt :think:

Ik krijg er niet veel uit, maar wil ook liever niet stoppen met de bv en wil zolang doorgaan als

dat Fieke dat wil :wink:



Hebben jullie tips voor mij :pray:

ik vind het zulk leuk nieuws voor je he :smiley:





Fieke is nu 1 he…

Kolfde je fulltime dan?



Als ik jou was zou ik me er wat minder druk om maken. Tante Faizaa hier heeft me al een paar keer gezegd dat de bv nu gestabiliseerd is.

Ik gebruikte voor het kolven ook die spray maar het werkte bijna niet, uiteindelijk ben ik met 10 maanden gestopt met kolven en ben ik alleen nog gaan voeden.

De andere momenten krijgt Lev melk of sap of thee oid.

Je zou kunnen overwegen om Fieke 's morgens als jij er niet bent over te laten gaan op pap of opvolgmelk.

Zo doen we het hier als ik er niet ben, en eigenlijk ging dat heel soepel.

Lev geniet nog van bv maar ook van andere varianten melk :wink:

:inlove: Wauw Viola, weer zwanger, wat leuk joh! Gefeliciteerd :mrgreen:



In principe is het gewoon mogelijk om tijdens de zwangerschap te blijven voeden. Mocht er sprake zijn van een voorgeschiedenis ten aanzien van vroeggeboorte, dan wordt nog wel eens geadviseerd om te stoppen met bv. Dit zal dan echter hand in hand gaan met het advies om tijdens de zwangerschap geen sex te hebben, want bij een orgasme komt ook oxytocine (en zelfs meer dan tijdens het voeden) vrij waardoor de baarmoeder wat gaat samentrekken. Wanneer gemeenschap tijdens de zwangerschap je niet wordt ontraden, kun je dus ook gerust blijven voeden en kun je ook de Syntocinon neusspray blijven gebruiken. De oxytocine die via deze neusspray in je bloed terecht komt is in vergelijking met de hoeveelheid oxytocine bij een orgasme minimaal :wink:.



Op http://www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, kun je ervaringsverhalen vinden van moeders die tijdens de zwangerschap Syntocinon gebruik(t)en.[/i]