Geen stukjes kunnen eten

Hallo,



Ik heb een vraagje over mijn zoontje Justin. Justin is nu 8 maanden oud, maar kan geen eten eten waar stukjes in zitten. Vanaf het moment dat hij meer mocht hebben dan alleen melk krijgt hij alles vloeibaar. Zo gauw er maar een kruimeltje aardappel o.i.d. in zit gaat hij kokhalzen en vervolgens overgeven.

Nu moet hij langzamerhand beginnen met een boterham, maar ik krijg het niet voor elkaar.



Zijn er meer kindjes die hier last van hebben (gehad) en zo ja, wat kan ik er aan doen??

Is een normaal reflex wat vanzelf minder wordt…kan je niet dwingen dus rustig afwachten, weer eens proberen en als het niet gaat maar weer afwachten.



Heb wel eens gehoord dat stukjes brood in de melk dopen ook goed werkt.

Wij hebben hetzelfde… Onze dochter heeft tot haar eerste verjaardag alleen maar vloeibaar gegeten. We geven haar nu stukjes en dat gaat redelijk… wij kregen als tip dat eerst het brood moet lukken en dan komt de rest. Haar broodje verslindt ze nu, maar dat heeft ook maanden geduurd.



Succes… het kan behoorlijk frustrerend zijn… :frowning:

Maar hoe deed je dat dan met brood. Ik heb het geprobeerd in de melk te dopen, te pureren, maar het komt er net zo hard weer uit.

Justin krijgt namelijk steeds meer honger en pap helpt niet meer.

En als je hem een droge korst geeft om te sabbelen?

Het is een fase, ze moeten leren kauwen en slikken en heeft helaas wat tijd nodig.

Kan alleen maar zeggen: blijf het aanbieden, het gaat vanzelf een keer goed :slight_smile:

Sabbelen gaat goed, maar dan moet het de keel nog door. En dan gaat het mis. Alles, maar dan ook werkelijk alles komt naar buiten.

Je zou denken dat hij het wel weet, want hij maakt wel kauwbewegingen.

Komt vanzelf wel hoor, Broes kon ook eerder stukjes eten dan Senne maar het gaat steeds beter bij Senne, niets forceren, komt vanzelf wel! :thumbup: :-*

Jasmijn heeft in het begin met brood wat moeten kokhalzen maar dat ging al snel goed. Maar met warm eten of fruit wil ze nog steeds geen stukjes :wall: . Ze is 13 maanden! :eh: Althans…als we haar een banaan of een peer (is zacht) in de hand geven dan eet ze hem zo op, uit het handje. Maar als we iets gepureerds geven dan moet het ook echt helemaal glad zijn. Zonder enig stukje :? . Dat geldt ook voor het warm eten. Ze eet wel een stukje gekookte aardappel of een frietje uit de hand maar dat is natuurlijk niet genoeg. Dus dan pureren we en dan gaat alles op.

milan was juist net andersom… daar moesten stukkenin zitten anders at hij het niet…

Stopt hij speelgoed in zijn mond? Handjes?

De kokhalsreflex moet namelijk uitdoven en naar achteren verplaatst worden. Middels speelgoed en handjes gebeurt dit onder andere.

Misschien kun je eens proberen om een heel klein stukje brood in de wang te stoppen. Dan trigger je het kokhalzen minder en wordt het kauwen beter uitgelokt.



Succes