geen speen willen, maar wel veel zuigbehoefte

hallo,

ilona heeft sind het begin al veel zuigbehoefte. de fles was binnen 10 min leeg. na een tijdje leek of ze weer wilde drinken. heb ik een speen geprobeerd en die wil ze niet. dan maar mijn eigen pink enn die wil ze wel.

maar nu wil ze de pink ook niet meer. ze probeerd wel haar duim, dit gaat helemaal niet. en van het cb moest ik een fopspeen geven zodra ze de duim wilt.

ik heb al diverse spenen geprobeerd maar geen een wil ze.

ook heb ik van dat pitmeel in haar melk gedaan. nu deed ze 5 min langer op de fles.

maar nu moest ik overstappen op voeding voor hongerige baby’s.

dus de fles is weer binnen 10 min leeg…

heeft iemand tips wat de speen betrefd.

groetjes henny

Jasmijn wilde alleen de MAM speen (lijkt het meest op de tepel) het is een ronde.

Groetjes Alex

Wat een leuke foto. :inlove: :inlove: Ziet er heel relaxed uit…

Liefs PInot

hoi,

deze speen ook al geprobeerd, haar onderlip kwam er steeds onderdoor.

maar toch bedankt.

Hier ook het “probleem” van geen speen willen. Ze probeert wel vingers en duim, maar niet echt een succes. 's Nachts wordt ze dus een paar keer wakker, volgens mij wil ze dan eigenlijk sabbelen en neemt daarvoor… mijn borst :naughty: Ze drinkt een paar slokken, sabbelt en slaapt verder. Best lastig… Kan moeilijk mijn borst bij haar in bed leggen…

s’nachts slaap ze gelukig wel door.

alleen overdag word ze vaak wakker. en blijf dan huilen als het niet lukt met haar duimpje.

het is alleen lastig, omdat ik nog een dreumes heb lopen die ook graag haar aandacht wil.

ik voel me soms al schuldig dat ik op sommige momenten geen tijd voor haar heb.

gr henny

Ik zou een andere flessenspeen proberen. Voor een fles moet je 15 a 20 minuten rekenen. Dus als je een speen hebt met een kleiner gaatje, zal ze niet te snel de fles leegdrinken. Hierdoor komt ze beter aan d’r zuigbehoefte.

Anouk wilde in het begin ook geen speen. Altijd (proberen) op dr handen te sabbelen. Ik bleef gewoon elke keer stug de speen in dr mond stoppen als ze op dr handen wilde/ging sabbelen. Nu vind ze de speen geweldig…

(Ik wilde het liefst de speen, omdat dat makkelijker af te leren is later.)

Evelien had precies hetzelfde. Ze heeft best veel gehuild en de speen hoefde ze niet. Ze heeft 3 maanden lang van onze pink gebruik gemaakt. Het is onze eerste dus we hadden alle tijd. Nu wil ze het absoluut niet meer. Ze is nu 4,5 maanden en begint een beetje te duimen. Ik ga niet meer beginnen aan een speen.

Onze wijkverpleegkundige kwam met de tip om de flessenspeen op te vullen met een knuffeldoekje en dat gebruiken als fopspeen. Was Evelien niet zo’n succes maar ik moet zeggen dat we het ook niet heel erg vaak hebben geprobeerd…

Achteraf ben ik blij dat ze niet zo van speentjes houdt…hoeven we het ook niet af te leren, maar duimen afleren schijnt nog lastiger te zijn want die hebben ze natuurlijk altijd bij zich :frowning:

een andere flessespeen is nog niet zo makkelijk te vinden. heb inmiddels ook al verschillende flessen geprobeerd. en dan met het kleinste gaatje. maar allemaal hetzelfde.

het enige wat een beetje help om de fles niet snel leeg te drinken is de pitmeel.

vandaag ben ik daar ook weer aan begonnen. het gaat weer wat beter.

en een flesse speen nemen met een doekje erin heb ik ook gedaan. maar ondanks het doekje er in kwam er toch lucht uit.

we blijven maar proberen

bedankt

Wij wilden Sophie geen fopspeentje geven en ze heeft in het begin best vaak op mijn pink gezogen.

Ik heb niet echt een tip voor je alleen dat het wellicht steeds minder wordt? Sophies zuigbehoefte was met 2-3 maanden bijna helemaal over. Nu sabbelt ze héél soms nog even een paar minuutjes op mijn pink en af en toe op haar duim/vingers. Ze stopt wel graag van die lappen in haar mond.

Overigens had ze op dag 1 haar duimpje al te pakken om in dr mond te stoppen maar ik denk dat het pas met een maand of 3 echt doelgericht lukte.

Sophie was ook zo’n rappe drinker: 3 minuten over een flesje was niks hoor! Alle speentjes ten spijt. En té kleine gaatjes of de fles té strak draaien helpt ook niet, want dan zuigen ze die flessen weer vacuum. Soms drinkt ze nog wel zo gulzig maar ook dat is een stuk minder.

Ik hoop dus voor je dat het ook bij jouw kindje snel beter gaat!

Bas wilde ook absoluut geen speen, maar wel af en toe zuigbehofte en kwam dan dus sneller voor en volgende voeding. Ik heb heeel veel verschillende spenen geprobeerd en bij allemaal binnen 10 minuten fles leeg. Ik ben Friso extra gaan gebruiken met Nutriton erbij en nu gaat het wel goed. Hij heeft geen krampjes en is tussen de voedingen door meer tevreden. Voordat ik de friso extra gebruikte, gaf ik ook al de nutriton erbij. Ik moest toen bij de voeding 3-4 schepjes bijdoen en nu maar 1.

Blijven proberen met de speen was ook bij Bas het advies en nu zuigt hij er heel even op als we het hem geven (5 minuten en dan weer uitspugen), maar daarna wel tevreden. We doen dit alleen in uiterste gevallen, maar is wel gemakkelijk.

het is inderdaat meer speen dan kind.

ilona heeft deze ook al gehad en die van avent ook.

tot nu toe gaat de bibi speen nog het makelijkst, die houd ze ongeveer een klein min in. maar dan moet ik hem wel tegen houden met mijn vingers.

ze gaat ook van de speen kokhalzen. dat doet ze nu ook van mijn pink.

ilona is nu echt bezig om de duim te zoeken, soms lukt dat ook. ze is zo beweegelijk dus de duim is er zo weer uit.

ik laat haar maar even huilen, dan valt ze vanzelf in slaap.

Wij zijn met Jasmijn een keer bij een goede osteopaat geweest en die zei dat als ze de speen niet goed inhield dat je dan kon proberen om over haar neusbotje te wrijven. Je strijkt met je vinger halverwege haar neus naar boven naar haar voorhoofd en dan een paar keer op nieuw terwijl je de speen in haar mondje houdt. Schijnbaar komen er dan bepaalde zenuwbanen vrij waardoor ze gaan zuigen. Maar als ze hem vervolgens weer uitspugen dan heb je hier ook niks aan. Probeer het eens.