Geen sap drinken

Hieke (9,5 mnd) weigert de laatste paar weken om sap te drinken. Ze probeert het nog niet eens. Eerder dronk ze wel sap, al was het nooit echt veel. We hebben verschillende smaken diksap geprobeerd, thee, water, roosvicee etc etc etc. Ze begint er niet aan! :snooty: Ze drinkt wel melk, maar ook daarvan gaat niet alles op. Haar vochtinname is dus erg marginaal. We geven nu extra fruit om het aan te vullen.



Iemand nog een ideetje om Hieke aan het drinken te krijgen? Ze drinkt uit tuitbeker, tuitfles van Avent en rietjesbeker van Nüby. Ook dat maakt niks uit. :hand:

uuuhhhhmm goede vraag …



benthe die srinkt eingelijk altijd thee … gewoon blijven aanbieden als ze dorst heeft drinkt ze wel :think:

Dit had over Daniël kunnen gaan, ik lees even mee…

Geen tips dus helaas.

Gepureerd fruit aanlengen met water??

Daan wilde in het begin ook niks drinken… alleen melk… Ik ben toen met zo’n sapmachine vers sap gaan maken, en dat dronk hij wel!!! Maar dan moest ik het ook niet wagen om het aan te lengen met water ofzo hoor… Tegenwoordig lust hij nog altijd geen water, maar wel roosvicee…

Jeremy heeft dit ook. Dronk eerst gewoon diksap en nadat hij buikgriep heeft gehad niet meer. Moest het echt niet meer hebben. geen water, geen thee, geen diksap. Af en toe lukte het me om wat water (125cc) met 1 schepje melkpoeder te geven. maar dan dronk hij nog weinig.



Nu 3 weken later begint hij langzaamaan weer een beetje diksap te drinken. ik hoop dat hier nu een stijgende lijn in gaat komen

Bij Hieke is het ook wel begonnen nadat ze ziek is geweest. Gisteren op het kdv dronk ze 3 slokken maar weigerde daarna weer volledig. We blijven het proberen. Het gekke is dat ze wel kant en klaar sap drinkt, maar dat is mij eigenlijk een beetje te gek. Vooral qua kosten. Ik ga maar eens inzetten op zelf vers sap maken denk ik.

Het zoontje van mijn vriendin hetzelfde, maar die wilde uit een gewone beker drinken, toen hij dat door had werd de vochtopname ook groter.



Ik heb nooit problemen met drinken gehad, maar ben wel al met 6 maanden begonnen met een gewone beker, die ik afwisselde met alle soorten bekers, gewoon hoe het uitkomt.

Dus misschien een andere beker of dergelijke proberen. Wil ze wel uit een gewone fles drinken??

@welkom wrote:

Dus misschien een andere beker of dergelijke proberen. Wil ze wel uit een gewone fles drinken??


Ze drinkt haar melk uit een Avent fles met nr 3 speen. En dat is zo’n beetje het enige dat gaat. Heb à lles (denk ik…) geprobeerd. Pakje met rietje, gewone beker, tuitbeker met en zonder anti-lek, rietjesbeker van Nüby, tuitflessysteem van Avent, gesloten (tuit)beker (niet zichtbaar wat erin zit) Ook op het kdv drinkt ze alleen haar melk en verder niks… Ze eet dus wel veel fruit en haar 600cc melk.

6oo cc vocht is genoeg hoor. Minimaal 500 cc, dus daar zit ze overheen.

Maar hier nog zo’n slechte drinkster. Inmiddels heb ik wel ontdekt dat ze Dubbelfris erg lekker vindt. Dat verdun ik met water en dat gaat prima. Ik had liever gehad dat ze diksap o.i.d. dronk i.v.m. suiker. Maar dat wil ze echt niet.

@Sisil wrote:

@welkom wrote:
Dus misschien een andere beker of dergelijke proberen. Wil ze wel uit een gewone fles drinken??


Ze drinkt haar melk uit een Avent fles met nr 3 speen. En dat is zo’n beetje het enige dat gaat. Heb à lles (denk ik…) geprobeerd. Pakje met rietje, gewone beker, tuitbeker met en zonder anti-lek, rietjesbeker van Nüby, tuitflessysteem van Avent, gesloten (tuit)beker (niet zichtbaar wat erin zit) Ook op het kdv drinkt ze alleen haar melk en verder niks… Ze eet dus wel veel fruit en haar 600cc melk.




als ze haar fruit wel goed eet, zou ik zeker dat vers-sap idee proberen… Dat was hier ook de inslag… Hij vond die smaak zooo lekker… En dan gewoon uit de avent met de 3 standen speen op 1 of 2…

Neem ook de tijd om haar te laten drinken dus zet niet de beker op tafel en wijs haar tussendoor op de beker maar zet haar in de kinderstoel en maak er echt een moment van met tussendoortje erbij.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

HIEKE HEEFT SAP GEDRONKEN!!!

Gisteren op het kdv al, en vandaag wéér!! Dat was weeeeeeken geleden. Wat drinkt ze nu? Verwarmd appel diksap uit een fles met speen en handvaten. :sick: Ik heb er gelijk maar even een foto van gemaakt. :angel:







:dance: :dance: :dance: :dance:

:clap: :clap: :clap:

Het is dat Daniël slaapt, maar ik zal hem morgen de foto laten zien, misschien helpt dat! Mooie meid heb je hoor!

@alyt wrote:

:clap: :clap: :clap:

Het is dat Daniël slaapt, maar ik zal hem morgen de foto laten zien, misschien helpt dat! Mooie meid heb je hoor!


Dank je! :smiley:

Dit topic had over Simone kunnen gaan. Na een flinke buikgriep weigerde ze nog te drinken. Na veel strubbelingen gaat ze sinds dit weekend weer slokjes sap drinken. :pray: Heb er nu Roosvice aardbeiensmaak ingedaan. Wat ze dus ook niet wil drinken.

:wall:

Als ze wel fruit eten, dan kan je eens proberen fruit in de blender proberen en dat wat aanlengen met sap/water.



Een andere tip is zelfgemaakte ijsjes. Je weet wel, die houders waar je sap oid in doet en dan ff in de vriezer. Vinden ze meestal prachtig :thumbup: Wij deden er dan gewoon diksap aangelengd met water in.



Suc6.