Geen prakje willen eten thuis

Lotte is nu 2 jaar en een paar maanden. Sinds een enkele week wil ze thuis geen prakje meer eten. Op het KDV eet ze 3x per week warm en daar is het geen probleem (krijgt ze geen appelmoes). Thuis krijgt ze eerst haar prak zonder appelmoes, maar als ze dan niet wil eten, geven we er appelmoes bij. De appelmoes eet ze heel voorzichtig op, zodat er niets anders mee de mond in gaat. Als dat gedeeltelijk op is, is ze klaar en wil ze niet meer eten. Als wij dan nog een spelletje ervan maken, lukt het soms nog een paar kleine hapjes naar binnen te krijgen, maar daar blijft het bij. Als we boontjes eten, wil ze wat beter eten, maar ik kan moeilijk alleen maar boontjes eten. Ze krijgt wel gewoon een toetje, maar niet meer omdat ze honger zou hebben. Ook 's middags krijgt ze bijna niets, waardoor ik zeker weet dat ze niet vol kan zitten. Ze wordt 's nachts niet wakker van de honger en 's ochtends eet ze ook maar amper haar boterham op, dus dan stikt ze ook niet van de honger. Ik ben wel blij dat ze op het KDV goed eet, dan krijgt ze tenminste nog 3x in de week een flinke prak binnen. Morgen eens goed vragen hoe ze het daar aanpakken, maar ik kan me niets anders meer verzinnen hoe ze het daar doen dat het beter gaat… Ze eet hier gewoon met ons mee en daar eet ze ook met meerdere kindjes tegelijk. Moet ik me zorgen maken of is dit een periode??? Woensdag wil ik het gaan proberen te belonen met een stickertje… Hebben jullie nog tips, want ze is zeker niet de enige…



Groetjes,



Viratine

Tja ik denk dat het er een beetje bij hoort. Zou in ieder geval niet met appelmoes gaan werken. Ze weet nu natuurlijk heel goed dat als ze niet eet ze toch wel appelmoes op haar eten krijgt.



Kian eet bij anderen ook altijd veel beter dan thuis (hoewel hij hier ook wel zijn goede periodes heeft :slight_smile: ). Ik laat hem altijd maar, als hij honger heeft zal hij wel eten, ga hem zeker niet dwingen.



Hij is nu uit logeren en ik belde mijn moeder even om te vragen hoe het ging. Nou het ging uitstekend, hij had erg goed gegeten, aardappels/vlees/groenten. Ik weet zeker dat hij thuis de helft had laten staan :mrgreen: .



Wat je zegt, ze krijgt op het kinderdagverblijf drie keer per week een goede maaltijd naar binnen, verhongeren zal ze niet.



Niet echt tips dus, sorry, succes ermee in ieder geval!

@Marion wrote:



Ik laat hem altijd maar, als hij honger heeft zal hij wel eten, ga hem zeker niet dwingen.




Knap dat je zo kunt denken. Ik weet wel dat je gelijk hebt maar ik vind het dus echt niet fijn als Isabel niet goed eet… :roll:



Meestal eet ze hier wel goed hoor. Maar soms inderdaad ergens anders beter dan thuis…



Ik kan me indenken dat als je kindje met meerdere kindjes samen eet dat voor een hoop afleiding zorgt dat het eten vanzelf naar binnen gaat…



Wat bij ons wel eens helpt is boekjes lezen of poppetjes aan tafel… niet helemaal hoe het volgens de etiquette moet maar ach… dan krijgt ze tenminste wel een lekker hapje naar binnen! :smiley:



Succes!