geen overdracht bevallingsverlof naar vader

Ik las vanmorgen een stuk in de krant en had een echt :shock: :shock: :shock: moment!

Er is een verzoek gedaan om de bevallingsverlof van moeders die in het kraambed sterven, over te dragen aan de vader. Ik dacht JA PERFECT! Wat een goed idee!!!

Maar de minister (Donner) wil dit niet mede omdat het gaat om “slechts enkele tientallen per jaar” Ja DUHHHHH :roll: dan moet het toch JUIST geen probleem zijn lijkt mij!

Dit verzoek was gedaan door enkele juristen omdat werkgevers betreffende vaders vaak nog sommeren om snel weer aan het werk te gaan (dus na de rechtmatige dagen die ervoor staan + wat extra vanwege het overlijden!

Alleen al hiervan was ik geschokt, maar ik vind dat vaders dan juist beschermd moeten worden. Volgens donner moeten die vaders gebruik maken van het calamiteiten en zorgverlof! :evil:

Het bevallingsverlof mag enkel door de moeder gebruikt worden omdat de hoofdreden van dit verlof is: het beschermen van de gezondheid van de moeder! Dit kan ik begrijpen, maar kom dan met een alternatief, juist speciaal voor dit soort droevige gevallen! maar dat doet hij ook niet!

Ik moest gelijk aan Marcel denken! De papa van Cindy-Jane!

Wat vinden jullie?

Ik vindt het een goed plan :thumbup:

die enekele gevallen per jaar waar doet die Donner moeilijk over :roll:

Die mannen hebben het dan al zwaar genoeg :hug:

Ik zeg het moet erdoor komen :thumbup: waar kan ik tekenen :wink:

gr melanie

Ik las het gisteren ook idd en moest ook gelijk aan Marcel denken…

Ik dacht eigenlijk dat het al zo was dat dat kon, maar ja blijkbaar dus niet…

gr patricia

Tja van zo’n man kun je zoiets wel verwachten. Immers het recht van het aanrecht behoort nog tot de vrouw he :hand: :silenced: Geen man die daaraan komt ;).

Uitermate triest dat hij geen tegenvoorstel kan doen en het direct van tafel veegt. Aan de andere kant, ik vermoed dat er ook iets meespeelt als; stel dat we voor alle uitzonderingen een nieuwe regeling moeten gaan treffen dan komen ze nergens meer aan toe. Naast sterfte (en hemellief dat is vreselijk!) kan ik me zo voorstellen dat een man van een vrouw die bijv. gehandicapt is gebleven door de bevalling ook andere rechten wil en een man van een vrouw die wordt opgenomen (bijv. in een inrichting) vanwege wat dan ook, ook weer andere extra rechten wil. Ik denk dat dit ook meespeelt in het niet toekennen van een extra regeling.

Ik vind het ook een goed idee.

en indd het komt niet zo vaak voor dan moeten ze het juist daarom doen !!!

@nannietje wrote:

Tja van zo’n man kun je zoiets wel verwachten. Immers het recht van het aanrecht behoort nog tot de vrouw he :hand: :silenced: Geen man die daaraan komt ;).

Uitermate triest dat hij geen tegenvoorstel kan doen en het direct van tafel veegt. Aan de andere kant, ik vermoed dat er ook iets meespeelt als; stel dat we voor alle uitzonderingen een nieuwe regeling moeten gaan treffen dan komen ze nergens meer aan toe. Naast sterfte (en hemellief dat is vreselijk!) kan ik me zo voorstellen dat een man van een vrouw die bijv. gehandicapt is gebleven door de bevalling ook andere rechten wil en een man van een vrouw die wordt opgenomen (bijv. in een inrichting) vanwege wat dan ook, ook weer andere extra rechten wil. Ik denk dat dit ook meespeelt in het niet toekennen van een extra regeling.

ja zoiets steekt er meestal wel achter, ik heb daar ook wel begrip voor, maar toch, laten we dan met elkaar verder denken wat wel!

IETS moet de mensen beschermen in zo’n situatie, werkgevers keren hun hand niet meer om voor sterfgevallen hoor! :hand: Ze worden steeds harder, wil jij zorgverlof? Ja je hebt er recht op, maar voor jou tien anderen!

Mijn hub kreeg op de begraafplaats van zijn baas een schouderklopje met de mededeling gecondoleerd met je vader en dat hij er morgen toch wel weer zou zijn! Die jongen was net wees geworden!

Het droevige is,… hij is ook nog gegaan!

Belachelijk gewoon! Hij zegt nee, waarom omdat het Bevallingsverlof (voor de moeder) heet? Geef het dan een andere naam !

Met dezelfde regels, het is juist voor die tientallen gevallen per jaar zo belangrijk!