Waarom is onbekend. Feit is dat Eva sinds ongeveer 2 weken zowel 's middags als 's avonds haar flesvoeding weigert. Heb het ook al met een tuitbeker en gewone plastic beker geprobeerd. 't Is gewoon drama! Voor 's avonds ben ik toen pyjamapapjes gaan proberen. De eerste 2 keer ging goed, maar die moet ze nu ook niet meer. Is dit babypubertijd? Haar schema is nu:
's morgens: bambix
tussendoor: fruithap of sapje
tussen de middag: officeel fles, maar dit lukt niet. Dan maar roosvicee… :think:
tussendoor: fruithap of sapje (hangt van de ochtend af)
's avonds: heel potje groente + danoontje
voor slapen gaan: pyjamapapje, maar dat is nu een enkel slokje.
Eva gaat erna meestal wel slapen…soms pas 22:00 uur zoals gisteren… :wall: terwijl er 's middags ook al niet geslapen was.
Hebben jullie tips, ideeën, noem maar op? Alles is welkom…Eva is trouwens verder wel een lekkere stevige meid!
periode heeft tygo dit ook gehad
pas met 12 maanden wilde hij het weer volop
en toen heeft ie het elke dag nog gedronken 2 flessen tot 18 maanden.
toen zeiden ze op het cb weer van: waarom drinkt ie nog opvolgmelk en geen normale melk?
ja, omdat ie het nu ff wél lekker vindt!
ik heb er nooit moeilijk over gedaan, heb zijn melkproducten aangepast, zodat hij dmv kaas of toetjes toch voldoende binnen kreeg
en gewoon blijven aanbieden.
ooit krijgen ze er wel weer trek in (of niet)
nu drinkt tygo al sinds onze vakantie (maand geleden) geen melk meer. helemaal geen melk wil ie.
yoghurt wel, dus dan maar een extra toetje tussendoor.
Heeft ze al tandjes?
Deanne heeft ook een periode gehad dat ze geen melk wilde; liep steeds achter d’r aan met melk.
Ander eten ging wel goed…
Vanaf het moment dat tand nummer 1 doorwas, ging het melkdrinken ook weer goed!
Ze heeft 2 ondertandjes…
Ik blijf het aanbieden, maar je krijgt een beetje grijze haren hiervan. Wat zal ik dan voor het slapen geven? Een extra toetje ofzo?
:think: gewone yoghurt of kwark ipv danoontje?
Of gewone yoghurt aanlengen met water, zodat het in de fles kan?
Pff lastig he…
Maar: zolang ze gewoon zichzelf is, niet ziek is, voldoende plasluiers heeft etc, is er weinig aan de hand… ze geven zelf echt wel aan wat ze nodig hebben! En ze hongeren zichzelf echt niet uit…
Maar het blijft lastig te accepteren…
( :shifty: zo eet Deanne al zeker 3 maanden geen brood…)
Voor mij heel herkenbaar helaas. Rond de 7 maanden wilde Ruben echt geen opvolgmelk meer. Ik heb allerlei merken geprobeerd, maar bij het eerste slokje spuugde Ruben de melk al weer uit.
In overleg met het CB zijn we toen over gegaan op halfvolle melk (wat Ruben wel dronk als we er een klein scheutje roosvice in deden). Ik heb naderhand ook nog geprobeerd om opvolgmelk te geven, maar hij wilde het echt niet meer.
De wijkverpleegkundige zei dat het wel eens vaker voor komt bij baby’s van 7 maanden. Ze noemde het melkmoeheid. Bij veel baby’s gaat het wel weer over, maar bij Ruben dus niet.
Voor het slapen gaan zou ik dan gewoon wat Yoghurt of zo geven. Vult lekker en ze krijgt in ieder geval een melkproduct binnen.
Zou gewone yoghurt met water aanlengen niet gaan schiften Jiska :think: ?
@secreetje wrote:
Zou gewone yoghurt met water aanlengen niet gaan schiften Jiska :think: ?
:shifty: geen idee, mijn man drinkt dit ook altijd zo Heeft ie van huis uit meegekregen. Misschien scheelt het dat hij het altijd in 1x opdrinkt?
Als 't inderdaad gaat schiften maar niet doen En iets van drinkyoghurt proberen? Maar da’s weer zo zoet…
:think: je hebt ook van die fruitflesjes, lust ze dat niet?
En andere kant-en-klare pakjes?
Probeer anders eens optimel. Britt vindt dit erg lekker. Ben er pas mee begonnen na haar 1e verjaardag aangezien ze Koemelkallergie had.
Hier is vooral ananas en aardbei/kers favoriet.
scucces.
:doh: vergeet nog wat: geef je wel vitamine D, als ze zo weinig (geen…) opvolgmelk drinkt?
@Jiska wrote:
:doh: vergeet nog wat: geef je wel vitamine D, als ze zo weinig (geen…) opvolgmelk drinkt?
Inderdaad! Bij minder dan 300 ml opvolgmelk per dag moet je 5 druppeltjes vitamine D geven (of een tabletje).
helemaal niet aan gedacht, van die vit. D…bedankt!
Krijgt ze al brood? Tussen de middag alleen roosvice lijkt me ook niet echt vullen. In optimel zitten volgens mij zoetstoffen. Die mag een kindje van 7 mnd volgens mij nog niet hebben.
Of een scheutje roosvice door de melk. Dan heeft hij toch een beetje een ander smaakje (Ik doe maar een gooi :mrgreen: )
Yogurt + water + roosvice/diksap is ook een soort van optimel…
Liefs Pinot
Hoi
Hier nog een die vanaf ongeveer 6 mnd geen opvolgmelk meer wilde drinken. In de vorm van pap (bambix/nutrix) wilde hij het nog wel en toetjes ging ook prima. Dus een tijdje alleen maar pap gegeten en geen flessen meer. Nu gaat het sinds een paar weken weer goed. Hij drinkt 's morgens een fles van 200 cc en bij het brood en voor het slapen gaan een bekertje van 100 cc. Na zijn warme hap krijgt hij nog een toetje van 100 cc. Dus hij krijgt nu genoeg melk binnen.
Inderdaad! Bij minder dan 300 ml opvolgmelk per dag moet je 5 druppeltjes vitamine D geven (of een tabletje).
Ik dacht dat het was als je minder dan 400 ml opvolgmelk binnen krijgt?
Er staat op het pak van Fr* als je kindje 400 ml opvolgmelk per dag drinkt, dan krijgt het ruim voldoende vit. D binnen . (misschien dat dan inderdaad 300 ml voldoende is)
Misschien kun je eens proberen om het via een bekertje of een tuitbeker aan te bieden. Sindsdien gaat het bij Thijs ook beter met melk drinken.
Groetjes Heidi
Via een tuitbeker gaat redelijk, want Eva vindt het ook erg leuk om alles weer uit haar mondje te laten lopen. Met een lepel geven gaat wel goed!!! Beetje vermoeiend om 200 cc per lepel te geven, maar het is voor het goeie doel. 's Avonds gaat op die manier ook haar pyjamapapje naar binnen. Heel apart…
Brood lukt overigens nog niet. Een en al kokhalzen.
Vasco heeft ook zo’n periode gehad, meestal in combinatie met ziekte en/of tandjes. Gewoon paar weken de fles weigeren.
Ik gaf dan inderdaad extra danoontje/yoghurt. Of in tuit zonder anti lek omdat het dan toch wel wat sneller ging (wel zelf vasthouden en doseren).
Misschien pap? Gewoon uit bordje met lepel? Per portie is dat toch 180 ml melk.
En als je weer een keer geen opvolgmelk maar nr 1 weer probeerd?? Misschien net ff een ander smaakje. Bij mij ging overgang van 2 naar 3 niet geweldig. Heb toen gewoon 2 maanden langer nr 2 gegeven, net zo goed.
Andere speen wellicht?
Karnemelk met wat roosvice??
Succes