Geen (opvolg)melk meer willen...

Jinthe heeft altijd al ‘lastig’ gedaan met drinken, al ging het thuis zo nu en dan ook prima (op het KDV is het altijd drama geweest), maar sinds een paar dagen weigert ze de fles volledig. Nu is het wel zo dat haar eerste tandjes doorgekomen zijn, kan het daarmee te maken hebben?



En wat kan ik er aan doen? Melk in een tuitbeker weigert ze ook. En als ik het haar met het dopje van de fles probeer te geven, dan wil ze hooguit 10cc. Pap van melk en rijstebloem (met vanillesmaak) eet ze wel. Maar alleen maar pap lijkt me ook niet de bedoeling? Water drinkt ze ook niet echt (want dat zit ook in een fles of tuitbeker - maar als ze eenmaal door heeft dat het geen melk is, drinkt ze wel iets).



Iemand dé oplossing? Ik doe nu vaak wat extra water door de pap en door het fruit en de groente en ik geef haar dus regelmatig pap…maar echt goed lijkt me dat niet.

Uitzingen ben ik bang… Baby’s hebben regelmatig van die periodes waarin ze mega slecht drinken. Vreselijk frustrerend, maar nadat je al een hoop hebt geprobeerd, zou ik het houden op die pap, blijven aanbieden en wachten tot haar fase weer voorbij is. De tandjes kunnen er heel goed mee te maken hebben overigens. Een gezond kindje zal zichzelf niet zo snel uithongeren. Wel goed op haar blijven letten, qua luiers enzo en dus gewoon wel blijven aanbieden. Misschien wat vaker een fruitje tussendoor.



Succes er mee!

Ik heb haar vandaag inderdaad twee keer fruit (bij elkaar 225g) gegeven. Met wat extra water en ook door de groentehap (125g) wat water. En ze heeft bij elkaar 265cc melk met rijstebloem op en nog 200cc ‘gewoon’ gedronken. En een kwart boterham (eerste keer). Zolang ze het kan eten (fruit, groente, pap, brood) gaat het prima.



Ik wacht wel weer gewoon af inderdaad. Hopelijk gaat het snel voorbij dit keer…