Geen oorzaak te vinden. Tips iemand? Herkenning?

Hallo lieve meiden,



Ben benieuwd wie dit nog meer ervaart. :smiley:



Wij zijn nu bijna 3 jaar bezig met zwanger worden, sinds februari '05. Na 1 jaar heb ik zo’n HCG onderzoek gehad en is zaad van mijn hubbie gecheckt. Beide super goed!



Half jaar later 1x zwanger geweest, kort, maar wel aangetoond met een test. :oops:

Omdat het ons dus een keer gelukt was kon het ziekenhuis even niets voor ons doen. Kans op natuurlijke zwangerschap is dan namelijk hoger dan op een geholpen.



Nu is dit alweer dik een jaar terug en sindsdien gebeurt er niets. Ben wel super regelmatig, dit jaar slechts 2x niet om de 4 weken ongesteld. Verder wat tussentijdse bloedingen gehad, rond eisprong, maar de laatste keer al niet meer.



Ze hebben me op alle hormonen geprikt, diverse echo’s gedaan, uitstrijkjes, kweekjes, samenlevingstest, etc. Alles was dik in orde, geen endohaarden op echo te zien, mijn lichaam is op het juiste moment doorlaatbaar voor het wederom supersperma van mijn man en er springt ook elke maand een eitje.



AMC gaat nu in beraad hoe onze kansen statistisch liggen. Mogelijk gaan we behandelen, maar dan zonder eisprongstimulerende pillen, want die lijken goed te rijpen. Ik zie hier alleen erg tegenop. Het springen en bevruchten lijkt prima te gaan, naar ons gevoel, maar het nestelen en vast houden voelt lastig. Alleen hier kunnen ze in het ziekenhuis niets aan doen! Wat heeft behandelen dan voor zin?



Iemand een tip of ik -naast de osteopaat, waar ik nu al jaren kom- nog een andere type arts eens kan bezoeken? Acupunctuur?



Zijn er anderen waar ook niets te vinden is? Niets weten voelt soms erger dan wel iets weten. Maar probeer het ook positief te zien, het moet gewoon kunnen!



Liefs, -M



P.s. uit bloedonderzoeken kwam wel naar boven dat ik antistoffen tegen bloedgroep E heb, mogelijk door een bloedtransfusie. Ze gaven aan dat dit wellicht van invloed was op mijn miskraam, maar weten daar nu nog te weinig over. Want eigenlijk zou het alleen nadelig kunnen zijn als de foetus groter is en eigen bloedbanen heeft waarop ik dan agressief kan reageren. :think:

Hmm kan je niet echt verder helpen. We zijn nog niet zo lang bezig als jullie maar hebben nu alle onderzoeken ook wel gehad. Alles was tot nu toe dik in orde. En wij hebben samen ook al een kindje van 3 dus het kan wel.



Vandaag samenlevingstest gehad en ze kon geen levende zaadjes vinden. Nu had ik eigenlijk vrijdag gelijk weer gemoeten omdat het misschien niet de goede dag in mijn cyclus was maar ik kan niet weeeeeer later op mijn werk komen. Heb het dus even uitgesteld tot de volgende cyclus.



Soms zou je bijna willen dat ze konden zeggen waar het aan lag zodat het (mss) verholpen kon worden. Maar goed, aan de andere kant natuurlijk erg fijn dat er niets aan de hand.



Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat iemand anders misschien tips voor je heeft…

Hey Miki!



Fijn weer even wat van je te horen! Wel balen dat jullie nog niets weten…



Uh, waar zou je allemaal nog meer aan kunnen denken?


  1. kijkoperatie, om te kijken of alles er goed uitziet (geen endo of iets dergelijks)


  2. weten ze de kwaliteit van je eitjes? (iemand die ik ken heeft ook alles goed, maar de eitjes die springen zijn “oud”, of in ieder geval niet van een dusdanige kwaliteit dat de innesteling goed gaat. (miskraam bij 6 weken +/-). Dit heeft niets met je leeftijd te maken, maar is een afwijking aan je eierstokken.


  3. alternatieve tour: iemand die blokkades opzoekt? Reiki bijvoorbeeld?


  4. wat kan helpen (met nadruk op kan!): geen koffie, voldoende eiwitten/vetten (halfvolle-volle melk, gewone 40+ kaas (niet magerder)), weten wanneer je eisprong is en “uittesten” welk “ritme” het beste is m.b.t. het zaad van je man (elke dag, om-de-dag, om-de-2dagen, etc.). Dit schijnt echt man-afhankelijk te zijn! Meestal zeggen ze dat om-de-dag of om-de-2dagen het beste is, maar in ons geval bleek dat elke dag te zijn… :oops: (iig de maand dat het lukte! Het is ook in cycli gelukt met om-de-dag hoor, maar toen was mijn prolactine nog niet in orde!).



    Verder weet ik het even niet, maar blijf aan jullie denken!



    Liefs Do :hug:

Hey Miki,



Goh, jouw verhaal is erg herkenbaar. Bij ons is het grotendeels ook zo.

Alleen ben ik nooit aantoonbaar zwanger geweest, dus voor mij dus nooit geweest.

Je vroeg tips.

Mij is lymfeklierdrainage aangeraden. Heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt omdat bij ons nu alles stil ligt, maar vriendinnen/kennissen uit mijn omgeving hebben er baat bij gehad. Wel meerdere icm IVF, maar ze zijn uiteindelijk wel zwanger geworden.



Acapunctuur heb ik ook gedaan, dit heeft mij niet geholpen.



Het blijft toch een kansspel uiteindelijk.

Net wat Do zegt, om de dag zorgt toch voor de beste kansen.



Succes



Groetjes

Pebble

Hoi Miki,



Ik loop ook al jaren in het AMC. Ik heb nu 2 ivf pogingen achter de rug maar beiden negatief. Ook 4 keer een cryo terug plaasting en ook allemaal negatief.

Nu hebben ze het vermoeden dat er teveel vocht in mijn baarmoeder zit.

Wat de eicellen weg doet spoelen, of er zit een enzym in dat de eicellen afbreekt.

Het hele ivf verhaal gaat goed, super kwaliteit eicellen die ze terug plaasten zelfs nadat ze zijn ingevroren. maar toch lukt het niet.

Nu overwogen ze een operatie, maar daar zie ik vanaf, omdat ik al 10x aan mijn buik ben geopereert. Ik heb teveel meegemaakt en te ziek geweest om dat risico weer te nemen.

Ik wens je heel veel suc6 en ik hoop dat ze de oorzaak gauw vinden zodat jullie wens in vervulling gaat.



Groetjes Yente

Hoi Miki,



Ik loop ook al jaren in het AMC. Ik heb nu 2 ivf pogingen achter de rug maar beiden negatief. Ook 4 keer een cryo terug plaasting en ook allemaal negatief.

Nu hebben ze het vermoeden dat er teveel vocht in mijn baarmoeder zit.

Wat de eicellen weg doet spoelen, of er zit een enzym in dat de eicellen afbreekt.

Het hele ivf verhaal gaat goed, super kwaliteit eicellen die ze terug plaasten zelfs nadat ze zijn ingevroren. maar toch lukt het niet.

Nu overwogen ze een operatie, maar daar zie ik vanaf, omdat ik al 10x aan mijn buik ben geopereert. Ik heb teveel meegemaakt en te ziek geweest om dat risico weer te nemen.

Ik wens je heel veel suc6 en ik hoop dat ze de oorzaak gauw vinden zodat jullie wens in vervulling gaat.



Groetjes Yente

Bedankt voor het antwoorden meiden!



Dat om de dag of om de 2 dagen en dagelijks oefenen wij ook mee. We hadden 4 dagen achtereen gevreeen en toen een samenlevingstest. De artsen gaven aan dat na die 4 dagen de zaadjes nog wel erg veel en actief waren (mooi om te zien ook hoor!). Dus we gaan proberen elke dag, net als vorige maand.



Ik ga het nog een kans geven en heb februari in mijn hoofd om echte stappen te willen zetten, andere arts of toch behandelen. AMC is op zich goed, maar moet wel erg aandringen. Anders willen ze je op sommige dingen niet testen om dat er geen aanleiding zou zijn.



Ik zal volgende keer gaan vragen over kwaliteit eitjes en baarmoederwand/vocht. Acupunctuur ga ik me eens in verdiepen. Heb ook een nummer van iemand die soort herlderziend is, maar pfff weet nie of ik dat geloof en of ik het aan mezelf en omgeving kan verkopen dat ik daar heen ga.



Fijn weekend, liefs -M

Miki, in deze moet je doen wat JIJ goed vindt voelen.

Omgeving staat hier wat mij betreft wel buiten.

Miki,

wat rot voor jullie!



Je verhaal is heel herkenbaar. Voordat ik zwanger raakte van Nicky heb ik 3x een mk gehad. Ook liep ik bij de gyn en na diverse onderzoeken kwam er geen aanleiding naar voren. Ik schoot vol met tranen toen ze dat zei. Ik had liever een reden gehoord dan “we weten het niet” waardoor je nog niets weet en nog wanhopiger voelt. Tenminste…zo voelde dat voor mij.



Na de 3e mk ben ik bij een additieve therapeut gekomen (via via). Zij was een psychotherapeut en had een (paranormale) gave om mensen te helen. Ik heb vroeger wel eens een psycholoog gesproken en nooit kon ik m’n echte verhaal kwijt. Zij stelde echter de eerste dag al DE vraag. Toen kwam het eruit. Bij mij zat veel onverwerkt verdriet, veel te veel denken om anderen en niet kunnen loslaten. Al die emoties belemmerden mij om zwanger te worden/blijven. Na de gesprekken en behandelingen voelde ik mij rustiger. Na een half jaar was ik zo rustig, dat ik me er bij neer had gelegd dat ik niet “zomaar” zwanger zou worden en sprak ik zelfs met mijn man over het open staan voor adoptie enz. Eind 2004 voelde ik mij zo. In februari 2005 moest ik terug naar de gyn en spraken we af dat ik een laprascopie zou krijgen. Ik moes bellen als ik ongi werd. …maar dat werd ik niet meer. Ik was toen zwanger van Nicky!!!



Mijn man was en is sceptisch t.o.v. de niet medische wereld. Ik vond dat in het begin ook moeilijk maar ik wilde dit kindje zooooo graag dat ik het gesprek met hem ben aangegaan erover. Alhoewel, het was niet echt een gesprek. Ik vertelde dat ik naar die mevrouw wilde en als hij net zo graag als ik een kindje wilde dat hij mij die ruimte moest geven en me gewoon m’n gang moest laten gaan. Geen gezeik erover en geen grapjes. Oeh, dat kwam toch wel aan. Ik sprak niet met hem over wat ik allemaal daar besprak maar uiteindelijk zag hij mij wel rustiger worden. Hij heeft het nooit letterlijk gezegd, maar volgens mij is hij toch wel iets gaan geloven hoor :mrgreen:



Dus, ook al twijfel je, ga gewoon eens een gesprekje aan met iemand die je op een andere manier zou kunnen helpen. Baat het niet dan… tja, kost het je een paar euries (een erkende therapeut krijg je zelfs gedeeltelijk vergoedt). Je “voelt” echt wel wanneer het goed zit om hiermee door te gaan. Veel sterkte en succes!

Bij mij een beetje hetzelfde verhaal. :wink:

Via 2 vriendinnen krijg ik al jaren te horen dat ik eens bij ‘het vrouwtje’ langs moet gaan.

Steeds stelde ik het maar uit, vond het zo raar; paranormale therapeute…



Uiteindelijk zat ik zo vast, met mezelf, met Marco dat ik de stap genomen heb en een afspraak gemaakt heb bij haar.

Ook in het eerste gesprek kwam er al zoveel los…Ongelooflijk.

De 2e keer lag ik tijdens een behandeling bijna te slapen, zo ontspannend…



Ik weet zeker dat zij me verder kan brengen, zij kan me helpen met mijn verdriet.

Ik ben nu ook op een punt, dat ik niet meer MOET, ik kan het zwanger worden veel beter loslaten.



Je moet echt niet kijken wat anderen ervan zullen zeggen, desnoods vertel je niemand iets. Het is iets voor jezelf en JIJ bent belangrijk. :-*

@Nicje wrote:

Via 2 vriendinnen krijg ik al jaren te horen dat ik eens bij ‘het vrouwtje’ langs moet gaan.




Grappig he, hoe noem je eigenlijk zo iemand? :mrgreen:

Hoop dat je uiteindelijk je rust vindt bij haar en dat je wensen in 2008 mogen uitkomen :-*

Hallo allemaal hier,



Ik schrijf dit berichtje om jullie allemaal een hart onder de riem te steken. We zijn na 2 1/2 jaar frustratie, onzekerheid en verdriet 3 weken zwanger na de 3e IUI poging. En ik ben behoorlijk nerveus want ik ben DES-dochter waardoor er bij mij meer kans is dat het niet goed gaat (b.b. zwangerschap en vroeggeboorte)



Ik ga sinds een half jaar na een acupuncturiste. Ik weet niet of het daardoor is gekomen, dat weet je natuurlijk nooit. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het door het veranderen van mijn eetgewoonte nu wel gelukt is.



Vlak voor de laatste IUI ben ik gestopt met het eten van bepaalde kruiden en specerijen. Er zijn heel veel kruiden die een baarmoederstimulerende en menstruatie-opwekkende werking hebben waardoor de innesteling al moeilijker wordt.



Mijn huisarts wist er eigenlijk niks van toen ik het vertelde en mijn acupuncturiste weet alleen maar over kruiden die in pilvorm gemaakt worden.



Een aantal van de kruiden uit de lijst at en dronk ik tot voor kort heel veel. Met name munt (Marokkaanse muntthee), basilicum (pesto en op caprese salade), kaneel, zoethout (sterremix thee).



De volgende hebben baarmoederstimulerende eigenschappen (! = extra opletten en absoluut niet nuttigen):

niet eten:

Aloë vera

Alsem

Anijs

Beredruif

Blaaswier

Bijvoet

Bergamot

Cayenne peper matig

Cat’s Claw

Citroenmelisse

Duivelsklauw

Engelwortel

Fenegriek,

Ginseng

Groot en Klein hoefblad

Gember

Jeneverbes

Kaneel !

Knoflook matig

Kruidnagel

Lavendel

Lavas matig

Lijnzaad

Marjolijn

Mierikswortel

Moederkruid

Munt !

Nootmuskaat

Oregano matig

Peterselie

Rozemarijn

Salie

Smeerwortel

Thijm matig

Venkelzaad

Wierook

Wijnruit

Zeedruif

Zoethout



Pas ook op met de toevoegingen aspartaam (in alle light-dranken!) en E 621 (ook wel bekend onder o.a. de namen ve-tsin, natriumglutaminaat, mononatriumglutamaat, monosodiumglutamaat, MSG, ajinomoto).



Wie weet kan dit anderen ook helpen, ik hoop het!