geen onttrekkingsbloeding na provera?

Op zich zegt de titel het al, maar even een stukje voorgeschiedenis:

Bij dana had ik een onregelmatige/uitblijvende cyclus. Ik kreeg van de HA orgametril, dat deed amper iets (2 daagse minimale bloeding) dus doorverwijzing naar de gyn, kreeg daar provera en 3 dgn na de laatste pil, barste het los. Ik had pco en met clomid en natriumbicarbonaat was ik vervolgens meteen zwanger.

Nu willen we voor een 2e. In januari naar de gyn. Ik moest toch eerst stoppen met de bv (helaas maar het was het proberen waard). Ik gestopt, na 30 dgn werd ik ongesteld. De gyn ging er dus vanuit dat alles weer op orde was, maar de vlgd menstruatie bleef uit. Dus ik de gyn gebeld en moest maar weer provera gebruiken. En nu gebeurd er helemaal niets, nada, noppes. Ik zit op dag 6 na de laatste pil. Tuurlijk, vlgs de bijsluiter 3 tot 7 dgn naderhand dat er een ontrekkingsbloeding doorbreekt, maar ik zie het er niet meer van komen als ik eerlijk ben.

Nu wil ik maandag de gyn bellen, maar ik wil beslagen ten ijs komen en me niet weer af laten schepen met weet ik het wat voor iets. Ik moet vanaf januari alleen maar wachten, wachten, wachten, terwijl ik naar het zkh ging met het idee van we weten wat er aan de hand is, dus we kunnen meteen direct gericht aan de slag.

Wie heeft dit ook gehad dat de ontrekkingsbloeding uitbleef en wat heeft toen gewerkt???

Alle keren na een Primolutkuur kreeg ik een onttrekkingsbloeding, al was het de ene keer eerder dan de andere keer. Soms al op dag drie, maar soms ook pas op dag zes na de kuur. Ik hoop voor jou dat het vandaag of morgen nog gaat komen. Een reden voor het niet werken van Primolut/Provera zou een zwangerschap kunnen zijn, maar ik neem aan dat je daar zelf ook al aan gedacht hebt?

bedankt voor je reactie. Ik begrijp vanuit jou verhaal dat ik dus niet blind moet varen op de 3 dgn later van de vorige keer.

Nou ja dan nog, heb ik het gevoel dat het er niet meer van gaat komen, maar we zullen zien.

En ja, ik heb ook wel aan een zwangerschap gedacht, maar heb enkele dagen overtijd én voor de start provera getest. Beide negatief. De kans dat ik zwanger ben is echt nihil.

Nou ik hoop maar dat die ass meewerkend is en ik een afspraak ga en kan krijgen voor komende week. Denk dat ze me voor tel. spreekuur op wil zetten, maar ik wil nu gewoon voort actie, al dat gewacht en geklooi, ben het beu…

Oh kan me voorstellen dat je hier nu weer chag van wordt…ben je weer een stap aan t doen, gebeurt hiermee niks! :wall: Ik had altijd binnen 2 tot 4 dagen na de laatste tablet een bloeding, of in ieder geval al licht en dat het dus wel al begonnen was.

Misschien toch nog eens een testje doen?

Zou het ook kunnen, dat het slijmvlies niet echt opgebouwd is nog?

Succes met bellen morgen, laat je niet afschepen!!!

Liefs Wien

wauw, gefeliciteerd!

WAUW!!! :shock: :shock: :shock: :shock:

Gefeliciteerd!!! :inlove: :inlove: :inlove: :thumbup:

Dat is nog eens een goede reden voor het wegblijven van je ongi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat een vette streep!! Gefeliciteerd!!

wauw gefeliciteerd :dance: :inlove: :inlove:

Dus toch! Super, meid! :clap:

hihi dank je allemaal!!! Ben helemaal in de wolken met een lichte onzekerheid ivm die gebruikte provera, laten we hopen dat het geen kwaad heeft gekunnen :pray:

Máár :shock: :o

Wow, das nog eens een aparte manier van zwanger worden…(je weet van niks en dan toch :wink: )

Heb je al gevraagd of de Provera kwaad kan?

Ik weet dat door de pil heen zwanger worden geen probleem is (omdat er nog een bloeduitwisseling is) maar hoe dat met Provera is?

In ieder geval gefeliciteerd en op naar de echo :wink: