Jasmijn slaapt normaal gesproken in de ochtend ong. 1,5 uur, 's middags ong. 2 uur en dan gaat ze om een uur of zes ook nog even slapen. Nu wil ze de afgelopen twee dagen 's ochtends plotseling niet meer slapen. Als ze even in bed ligt begint ze te huilen terwijl ze normaal gesproken meteen stil is en gaat slapen . Zou ze haar ochtendslaapje niet meer nodig hebben? Of is dit weer iets tijdelijks? En ik dacht dat ze misschien eerder het slaapje om 18.00 uur over zou gaan slaan.
Ook ik heb met Lana zo rond de 6 a 7 maanden gehad, dat ze maar 1 slaap op een dag deed. Toen ging ze weer naar 2, terug naar 1 en nu weer 2 :lol: Ze vind het blijbaar nog geen tijd voor haar om het me 1 slaap te doen, alhoewel ze 's weekends maar 1 slaap doet en door de weeks 2 :lol:
Ik denk dus dat het tijdelijk is. Je kan proberen Jasmijn toch 2x op bed te leggen, zodat ze wel weet dat het tijd is, maar ik heb zelf nooit zoiets gehad van je moet slapen. Ook al ligt ze wakker in bed, prima toch. Je hoeft niet te slapen, het mag.
Vervelend wordt het wel als je Jasmijn in bed legt en dat ze gaat huilen, dan kan je 2 opties proberen.
Óf je haalt haar eruit en laat haar nog even lekker spelen of wat dan ook, ze gaat vanzelf wel aangeven dat ze moe is.
Óf je kijkt hoe lang het huilen duurt (alleen als je je daar fijn bij voelt) en of ze in slaap valt. Ik weet van Lana dat zij altijd 5 tot 10 min. huilde voordat ze in slaap viel. Dus na 10 min nog huilen, was uit bed. Later ben ik de tijden wel gaan verlengen qua huilminuten want op een gegeven moment had ze natuurlijk door dat huilen een reactie oproept van mama
Tips van Debbie zijn :thumbup: :thumbup:
Geeft ze 's ochtends zelf aan dat ze moe is als je haar in bed legt? Anders kan je kijken wat er gebeurd als je haar langer wakker houdt, of probeert op 1 slaapje?
Het kan ook een “sprongetje” zijn … dat heeft Simone om de paar weken wel :? … onrustiger slapen , minder slapen en dan na een paar dagen merk je dat er iets veranderd … omrollen of een tandje of iets dergelijks.
En Simone gaat dan vaak haar slaap een paar dagen later weer flink inhalen en slaapt meer dan anders.
Maar goed, 't is moeilijk te zeggen want dat is echt per kindje verschillend he ! :think:
Bedankt! :thumbup: Ik denk dat ik eens ga proberen iets later op de ochtend naar bed te brengen. Misschien is ze eerder gewoon nog niet moe genoeg.