Mijn zoon van 3 jaar en 2 maanden wil 's middags niet meer slapen. Ik heb daar geen problemen mee, echter… Meneer heeft het wel nodig. Hij is om 2 uur echt bekaf, maar vertikt het om te gaan slapen. Ik moet allerlei capriolen uithalen om hem toch te laten slapen zoals een stuk met de auto gaan rijden, samen met hem op het bed van papa en mama tv kijken.
Vandaag heeft hij 's middags ook niet geslapen, omdat ik geen zin had in capriolen en het ook wel eens uit wilde testen. Echter om 5 uur ging hij zwaar vermoeid op de bank liggen en was met geen mogelijkheid wakker te houden. Ik ben toen met hem aan de keukentafel gaan zitten met liedjes van kabouter Plop op de laptop en heb hem zo een boterham gegeven. Daarna toetje, in bad en om kwart over 6 naar bed.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Het kost me best veel energie om hem “over te halen” om te gaan slapen en mijn dochter raakt er ook van uit haar ritme. Maar niet slapen blijkt hij dus eigenlijk net niet te halen. Of zou dat over een paar dagen over zijn?
In de tijd dat het steeds lastiger werd om hem in bed te krijgen 's middags, hebben we het hier soms overgeslagen. Soms hield hij het de ene dag vol tot 6 uur a half 7, en ging dan naar bed (meteen na het eten), de dag erna was hij dan vroeg wakker, en ging 's middags wel even slapen.
Later helemaal niet meer. Hier mag hij sowieso vanaf 5 uur een filmpje kijken, en dat mocht dan soms gewoon met zijn dekentje erbij. Een enkele keer lag hij dan te slapen in de stoel, maar dat vind ik niet zo’n probleem.
Of juist of het cruciale tijdstip erop uit gaan, de stad in, buiten spelen, naar de supermarkt wandelen. Dat soort dingen deed ik ook vaak op dat nare tijdstip, dat hij echt moet werd. En daarna had hij weer energie genoeg.
Djenno stopte met slapen toen hij 2 1/2 was :? Ik was toen net zwanger en doodmoe dus een ongelukkiger moment kon hij niet kiezen. Ik liet hem 's middags lekker op de bank liggen met een dvd’tje en soms…heeeel soms viel hij dan nog wel eens even in slaap. Ook ben ik wel eens met hem samen op bed gaan liggen op ons bed en dan samen een dvd-tje kijken. Gewoon even een uurtje ontspannen.
Meeste kleintjes die stoppen met slapen houden wel een soort van siesta maar niet meer door te slapen. Meestal doen ze dan even een uurtje iets rustiger aan. Als hij niet wil liggen op de bank zou je ook samen een boekje kunnen lezen rond de tijd dat hij normaal slaapt. Gewoon even iets rustigs en ontspannends doen…Daar halen ze ook wel wat energie uit.
Gisteren dus op tijd naar bed en om 4.33 uur stond hij helemaal klaar wakker langs ons bed :wall: :wall: Gelukkig is hij wel heel stil gaan liggen en is uiteindelijk rond 5.30 uur weer in slaap gevallen. Jammer dat hij daarna rond 6.30 uur weer wakker moest worden om naar het kinderdagverblijf te gaan.
LW, als jouw zoon dan om 17.00 uur op de bank in slaap viel, werd hij dan wel nog wakker? En ging hij dan niet heel erg laat 's avonds pas weer naar bed?
Mijn nichtje van 4 maanden ouder slaapt ook overdag niet meer. Maar zij ziet er dus midden op de dag nog super fit uit, terwijl mijn zoon helemaal wit weggetrokken is en wallen heeft tot op zijn wangen. Of is dat een kwestie van wennen voor hem om langer op te blijven?
Cees is er niet een bepaald speelgoed waar hij graag zelf mee speelt wat je evt op zijn kamertje kunt zetten? Casper slaapt al een tijd (ong een jaar) niet meer in de middag op een uitzondering na. Maar hij gaat iedere middag even naar boven, lekker met een kassa oid spelen waar hij graag mee speelt maar enkel boven staat. Of dus een filmpje kijken op de PC. Maar bovenal even alleen ‘spelen’, zonder dat ik op zijn neus kijk en zonder dat hij de hele tijd dingen kan vragen. Hij komt zo gek genoeg toch tot rust juist door het even alleen zijn. Maar het is zeker zo dat ze er zelf aan moeten wennen. Ze hebben nog steeds een grens aan de energie zitten. Ik probeer dus ook zijn energie over de dag te doseren. Af en toe puzzelen of rustig kleuren doet het hier iig goed. Meestal is het zo dat we rond een uur of 3 even lekker een frisse neus gaan halen, speeltuintje of boodschapjes. Daarna trekt hij het iig wel tot na het avondeten.
Ik ben jaloers! Nina doet vanaf haar tweede verjaardag geen middagslaapjes meer, krijg haar er gewoon niet in.
Tref haar 1 á 2 keer in de maand wel slapend op de grond aan :shifty:
Hij wil 's middags gewoon pertinent NIET naar boven. Als ik 's morgens bezig ben met mijn dochter, dan speelt hij lekker op zijn kamer met het speelgoed dat daar staat. Maar de rest van de dag :naughty:
Wel een goed idee om in de middag naar buiten te gaan. Ik deed dat meestal 's morgens omdat hij dan nog boordevol energie zat. Maar van buitenlucht krijg je natuurlijk ook weer nieuwe energie.
Whahaha… Slapend op de grond. Heerlijk :inlove:
Vandaag is hij op het kdv en vrijdag ook. Dan is hij rond de middag zo uitgeput van het spelen met alle kindjes etc. dat hij om 12.30 uur daar al naar bed gaat en dus ook 2 uur slaapt.
@~Melanie~ wrote:
Ik ben jaloers! Nina doet vanaf haar tweede verjaardag geen middagslaapjes meer, krijg haar er gewoon niet in.
Tref haar 1 á 2 keer in de maand wel slapend op de grond aan :shifty:
Ik vond Casper laatst slapend op de overloop. :lol: 8) Hoezo eigenwijs hij kan zooo zijn bed instappen.
Maareuh als ie 2 dagen wel lekker in de middag slaapt genieten ervan! De resterende dagen maar eens kijken of ie in de middag aan het eind even lekker van de glijbaan wil, schommelen, fietsen als het maar lekker buiten is. :thumbup: Geloof dat ze er eigenlijk ook eetlust van zouden moeten krijgen… :shifty: dat doet het bij Casper iig niet.
Waar ik ook aan moest denken, het is dat je meisje nog zo klein is maar ik zou hem haast in de box zetten met iets te spelen waar je meisje echt niet mee mag spelen (playmobil oid) . Maar je hebt ws de box nog op een hoge stand staan ipv laag. Je kereltje bedenkt zich ws maar al te goed dat boven gelijk staat aan naar bed gaan. Wij hebben voor boven op onze slaapkamer bij de TV een harde schijf geplaatst met wat kinderfilms erop. Hij dacht bij boven zijn dus niet meer aan slapen maar aan joepie Winnie The Pooh kijken. 8)
eten doet hij gelukkig altijd als een bouwvakker :lol: :lol: Behalve gisteren, toen was hij gewoon te moe om te eten :doh:
In de box spelen zou hij prachtig vinden, maar ik heb juist gezegd dat dat het plekje van Jans is omdat hij haar al zo weinig met rust laat als ze niet in de box ligt
cees, ik maak hem dan wel wakker voor het eten hoor, dat doen we meestal om kwart voor 6. Dan ligt hij die avond niet om 7 uur al in bed, omdat hij dan toch niet kan slapen, maar als ik de dag erna geen vroege dienst heb, is dat alleen maar in mijn voordeel, want dan slaapt hij 's morgens wat langer. Dus dan gaat hij om een uur of 8 naar bed.
Maar het komt nu niet meer voor dat hij om 5 uur in slaap valt. Maar hij slaapt sinds hij 2,5 is al niet meer 's middags. Ik was allang blij dat hij nog wel middagdutjes deed toen ik hoogzwanger was, toen was het nog wel erg fijn, nu vind ik het juist wel gezellig dat hij wakker is