Geen middagdutje meer?

Hoe jong was jullie dreumes toen ze geen middagslaapje meer wilde doen??

Amy wil sinds 2 dagen geen slaapje meer doen, het gaat overigens in de avond en nacht gewoon goed.

Ze is wel moe aan het einde van de middag, maar ja ze wil echt niet meer slapen.

Wie weet is het tijdelijk en wie weet niet…

Wij vinden het beide goed, slapen of niet.

Maar ben benieuwd hoe jong/oud jullie dreumes was…

grt Bri

Laurens slaat nu weleens een dagje over maar meestal slaapt hij nog wel 2 uurtjes tussen de middag.

caitlyn heeft dat ook een tijdje gehad…we waren dan ook wel pas tusen 9:30 en 10 uur wakker s’morgens.

Nu gaat ze weer geregeld een tukkie doen s’middags maar ze kan ook wel een x zonder als dat zo uitkomet.

sneeuwitje

E smee was al een peuter, rond de leeftijd van 3,5 zijn we bij haar gestopt met het middagdutje.

Bri, hier ook hoor.

Er zijn dagen dat madam niet wilt slapen tussen de middag, prima. Maar de meeste dagen slaapt ze gewoon nog een uurtje of 2. Ook goed. Het houdt natuurlijk een keertje op he :mrgreen:

Kian sliep nog tot 2,5 jaar s middags.

Volgens mijn moeder stopte ik met het middagslaapje toen ik 1,5 jaar was. Ze legde me wel nog in bedje met wat speeltjes, zodat ik wel een rustmomentje had op de dag.

@Janet76 wrote:

E smee was al een peuter, rond de leeftijd van 3,5 zijn we bij haar gestopt met het middagdutje.

Hier ook zo’n slaapkop. Sinds een maand of 2 slaapt ze niet meer overdag.(En soms nog wel, als we heeeeeeeel druk zijn geweest een paar dagen)

@Paikea wrote:

Kian sliep nog tot 2,5 jaar s middags.

Hier ook ongeveer alleen niet volgens eigen wil!

Nog steeds zou ze graag een middagdutje van zo’n 2 uur doen…

Maar het geeft alleen maar problemen als ze overdag wel slaapt, al is dat bv. maar 5 min, in de avond hebben we dan echt feest :?

Als ze overdag niet heeft geslapen gaat ze om half 7 naar boven en valt a la minute in slaap en slaapt dan ook echt netjes iets meer dan klokje rond! Heeft ze dus ergens een tukkie kunnen pakken dan leggen we haar expres al iets later op bed, maar dan nog blijft ze wakker tot zeker tussen 11 en 12 uur :eh:

Vandaar dat wij zelf haar ‘tukkie’ hebben verbannen!

Madam heeft zo haar ups en downs…

Maar meestal houdt ze het echt de hele dag vol.

Tenzij ze op het kdv is…

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties…

Op een incidentele dag na nog elke dag minimaal 1 uur, vaker anderhalf en heel soms 2. Vaak ligt ze nog zo lekker dat ze niet eens uit bed wil. Kind van dr ouders. :mrgreen:

Y.ara sliep nog s middags tot ze naar ppsz ging (2,5jr)

T.hije hield er al mee op met 1,5 jr

Britt slaapt echt nog 3 uur 's middags. En ze word rond 7.30 wakker 's morgens en gaat en rond 19.30 weer in

MIjn oudste sliep 's middags totdat hij naar de basisschool ging. En toen hielde we hem nog wel eens thuis omdat hij in slaap toen hij tussen de middag thuis kwam voor een broodje. En dat wisten de juffen op school

anita

Mischa en Justin zijn er allebei rond hun 2e verjaardag mee gestopt.

Wel nog geprobeerd, maar ze wilden echt niet meer.

Voordeel was wel dat het inslapen 's avonds direct stukken beter ging.

Rhodé slaapt nu nog soms tussen de middag. Ze gaat morgen ook maar een halve dag naar school zodat ze even bij kan tanken (…slapen dus :wink: )

Amélie vind slapen echt helemaal niks aan. Die slaapt hooguit een uurtje overdag, en ik ben bang dat ook niet zo lang meer duurt…

Hier laatst toevallig twee dagen dat hij weigerde te slapen overdag, maar dan valt hij om 17 uur om van vermoeidheid. Dat was dus een uitzondering, meneer slaapt meestal 1,5 uur, heel soms wel twee keer op een dag als hij extreem vroeg wakker wordt 's morgens.

Dat middagslaapje hou ik er zo lang mogelijk in, mama vindt het ook wel fijn :angel:

Mijn oudste was ruim 2 toen die 's middags niet meer ging slapen en de tweede nu net twee slaapt echt al een aantal maanden tussen de middag niet meer. Als ik hem wel op bed leg dan word hij standaard chagerijnig wakker en slaapt hij 's avonds om 10 uur nog niet.

Bas neemt 5 dagen in de week nog zijn middagslaapje en slaapt dan nog vaak 2 a 3 uur achter elkaar en 's avonds en 's nachts gewoon prima.

Sanne slaapt zelfs nog 2 x overdag. 's Ochtends een 3/4 uur en 's middags tussen de 1 1/2 - 3 uurtjes.

De kleine van een collega is 14 maanden en die slaapt overdag al niet meer komt er om 7.00 uur uit en gaat er pas om 19.30 uur weer in.

Ik kan mijn dochtertje wel te slapen krijgen s’middags…dan laat ik ze niet langer als 1 uurtje tot 5 kwartier slapen.

Ze is dan meestal tegen 14:30 wakker.

Maar ik krijg haar echt niet om 20:00 weer in bed…dan ligt ze nog bijna 1 uur te spoken in bed.

sneeuwitje