Geen menstruatie door overgewicht(pco)

:cry: :cry:

Hallo Dames

Zijn hier ook mensen die eerst moeten afvallen om de menstruatoe weer op te wekken.

ik ben in dec 2006 gestopt met de pil.

na een paar maanden nog niet ongesteld te zijn, ben ik toen naar de dokter gegaan,ben door verwezen naar de gyn.

ze vertelde mij dat het niks met mij gewicht hoeft te maken dat ik niet ongie werd dat zouden we dus eerst onderzoeken…dus allemaal onderzoeken gedaan en er kwam pco uit,nog niks gezegd over mij gewicht. ik moest nog 1x bloedprikken als ik dan nog geen eiersprong had gehad zouden we beginnen met hormonen. ik kreeg de uitslag,geen eiersprong!(

toen vertelde de gyn dat ik eerst moest afvallen want er zat teveel risico aan om met hormonen te beginnen ivm overgewicht,nou lekker had ze me ook wel even eerder kunnen zeggen!

nu krijg ik reacties van mensen om me heen als je zo graag een beeb wil is dit toch een goede stok achter de deur…

het valt me nu alleen nog maar zwaarder om af te vallen :cry: :cry:

ik ben wel fanatiek begonnen maar door vakantie tijd is dit weer verslaterd en om nu de stap weer te zetten.

Het lukt me niet :cry: :cry:

sorry moet even me verhaal kwijt en misschien zijn er meiden met het zelfde probleem als mij?

groetjes sabine

Hoi Sabine,

Bij Wanneer zwanger worden langer duurt vind je een topic dat Afvalkluppie heet. Hier schrijven meiden mee die net als jij eerst moeten afvallen voordat ze verder mogen met zwanger worden. Misschien dat je daar aansluiting kunt vinden?

Ik heb er zelf ook een tijd meegeschreven. Ik heb ook PCOS. Ik had ook overgewicht, alleen niet in die mate dat ik eerst moest afvallen. Ik mocht meteen met de hormonen beginnen. Alleen heb ik zelf besloten dat ik wilde afvallen, omdat het toch je kansen verhoogt qua zwanger worden en als je wat lichter bent, slaan de hormonen ook beter aan. Ik ben toen 22 kg afgevallen op eigen houtje. Mijn beloning was, dat ik ineens weer een eisprong van mezelf had! Inmiddels is dat alweer 2,5 jaar geleden. In de tussentijd hebben we vele behandelingen gedaan, en zijn we nu eindelijk zwanger. Ik ben weer ietsjes aangekomen (ongeveer 7-8 kg) door al het hormoongebruik van de laatste jaren en de rest van het gewichtsverlies heb ik gelukkig in stand weten te houden!

Aan de ene kant vond ik dat het zwanger worden wel een stok achter de deur was. Je weet dat je het met een bepaald doel doet. Dus dat werkte voor mij ontzettend motiverend. Maar het geeft zeker ook een bepaalde druk, en op opmerkingen van anderen zit je natuurlijk niet te wachten. Afvallen is en blijft moeilijk, ongeacht de reden. Het vergt een hoop doorzettingsvermogen en zelfdiscipline.

Heel veel succes met alles & hopelijk zit je snel weer een beetje lekkerder in je vel, zowel lichamelijk als geestelijk! :wink: :-*

Groetjes,

Jippie

heey voeg me toe op msn

m.d.nowee@hotmail.com

ik heb ook pcos en moet ook afvallen maar leifs 17 kilo waarvan nu nog 7.

Je mag alles aan me vragen en vertellen.

Groetjes en hopelijk tot snel.

Debora

hoi hoi

bedankt voor reacties

Debora ik heb je toegevoegd.

groetjes sabine

ik ga ff kijken bij het afval kluppie