Hallo allemaal,
Ik ben marciel en ik ben samen met mijn man dolgelukkig met ons zoontje van 2 jaar.
Bij mijn zoontje was ik gestopt met de pil en binnen 5 weken kwam mijn menstruatie regelmatig op gang.
Ik slikte altijd de pil langere periodes door maar toch kwam mijn menstruatie normaal op gang. Na 3 x ongesteld was ik zwanger.
Nu dacht ik ik ga maar alvast weer stoppen, en laat ik alles weer op gang komen, als ik nu zwanger zou zijn prima maar het hoeft niet nu al (we zijn nog druk met een nieuw huis)
Maar na nu 11 weken gestopt te zijn ben ik nog niet ongesteld te worden. Ik heb allerlei symptonen gehad zere borsten, pijn in mijn buik, stemmingswisselingen. Je kent het wel Vanochtend toch maar eens de verloskundige gebeld of dit normaal is en zij vindt het best lang duren. Op haar advies (wederom) een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Haar advies was om met de huisarts contact op te nemen, maar misschien zijn jullie ervaringen anders.
Mijn zoontje is met een spoed keizersnede gehaald, als ze maar niets geraakt hebben, maar dat zouden ze toch wel hebben gezegd?
Ik slikte nu ook door dus misschien dat mijn lichaam wel aan lange periodes gewend is geraakt. Ben overigens nu 33
Lees graag jullie ervaringen, bij mijn zoontje heb ik erg veel aan jullie gehad!
Ben ook bang als ik er teveel meebezig ben dan het dan wegblijft daardoor.
Groetjes
Marciel
Marciel,
Bij Alyssa had ik na het stoppen met de pil ook geen menstruatie meer. De test gaf ook pas naar 3 mnd positief aan bleek op de echo toen al 15 wk zwanger te zijn.
Met deze zwanger had ik na het stoppen met de pil ook geen menstruatie meer. Ben in augustus gestopt en in januari gaf de test positief aan. Bleek toen 6 wk zwanger te zijn.
Dus jouw verhaal is heel herkenbaar.
Maar een negatieve test hoeft nog niet te zeggen dat je niet zwanger bent misschien kan een bloedtest meer duidelijkheid geven.
Groetjes Ellen
Toen ik de eerste keer zwanger wilde worden, werd ik maar niet ongesteld na het stoppen met de pil. het heeft uiteindelijk 4 maanden geduurd. Mijn huisarts wilde voor die tijd niks doen, omdat het vaker voorkomt dat het langer duurt. Het heeft alles te maken met de hormonen van de pil. die kunnen je hormonen aardig in de war schoppen. die symptomen die je hebt, hebben te maken met het ontpillen. daar had ik ook last van. Een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad. Sterkte.
Bedankt voor jullie reacties, ik kan me ook goed voorstellen dat het ontpillen is maar het vervelende ervan is dat alle symptonen die je hebt je ook vaak hebt als je zwanger bent.
Je wordt er haast schijnzwanger van
Ik heb met mijn man besloten twee weken te wachten en dan weer een test te doen als ik nog niet ongesteld ben geworden en anders toch maar een keer vragen wat de huisarts ervan vindt. Maar als ik jullie lees wacht de huisarts het ook eerst af. De huisarts doet toch ook niet zomaar een bloedtest neem ik aan?
Is jullie ervaring dat het nog uitmaakt welk merk test je doet?
Ik had clearblue gebruikt en wat ik deze keer zo raar vond was toen ik er net over heen geplast had ik een lichter streepje zag bij het plusstreepje maar uiteindelijk was dat weer weg binnen 1 minuut. Misschien dat dat streepje er wel alvast in staat zodat het kan kleuren als de vloeistof erover heen komt?
Wat een toestand he? hihi
Groetjes Marciel
Clear blue is wel goed hoor, maar je moet wel binnen de aangegeven tijd kijken.
Het lijkt wel of ik mezelf ‘hoor’ zo’n 3 jaar geleden. Ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was (zoveel symptomen), maar dus niet. Mijn huisarts wilde geen bloedtest doen. Hij zei dat gewone testen in het algemeen gewoon goed werken.
Dus toch maar even afwachten? Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik het ook al eerder. Maar nu je al een keer zwanger bent geweest is elke symptoon een en kan ik het zo moeilijk loslaten.
Aan de andere kant denk ik dan maar als ik zwanger zou zijn dan merk ik dat vanzelf wel over een paar weken. :oops: Dan pas ik vast mijn broeken niet meer.
Ik ga het maar proberen los te laten en wacht het gewoon even af. Als ik over 2 weken nog een negatieve test heb bel ik gewoon een keer naar de huisarts.
Kan idd geen kwaad
Voel me zo naar… de afgelopen dagen ben ik helemaal van slag af. Ik werd midden in de nacht wakker van de honger en lig de hele avond in een deuk van het lachen. Toen was het nog grappig, ik was ook helemaal overtuigd dat ik zwanger was. Sóchtends gisteren toch maar een test gedaan, weer de clear blue en weer negatief. Ik was niet teleurgesteld, ik geloof het gewoon niet! Ik heb de hele dag honger en ben ik 4 dagen tijd bijna 2 kilo afgevallen!
Vandaag een gezellig familiedagje maar ik ben naar huis gegaan, ben zoooo misselijk! Kan geen eten zien.
Ik denk dat ik morgen toch even de huisarts ga bellen, kan het ontpillen zo erg zijn of schijnzwangerschap?
Iedereen zegt dat het tussen mijn oren zit omdat de test negatief is, maar ik ben toch niet gek? Ik weet hoe het is om zwanger te zijn.
Wordt hier zo onzeker van…
Groetjes marciel
bij mijn eerste was ik ook gewoon direct weer normaal ongesteld , maar na het stoppen vorig jaar mei kwam er niks dit heeft bijna 4 maanden geduurt en toen 1 keer een beetje daarna weer niks tot januari en ook die was niet normaal… en toen ineens in maart een fikse griep(dacht ik) en het bleek dat ik al 10 weken zwanger was :mrgreen:
dus een normale menstruatie heb ik helemaal niet gehad…