geen ligging bepalen bij 31 wkn

hoiii



gisteren op controle geweest bij de vk

tijden het onderzoek kon ze nog steeds niet voelen hoe me beeb lag.

nou vraag ik me af hoe weet ze dan of het goed groeit als ze het kindje niet goedkan voelen?

ikvoel de bwegingen ook alleen onder me navel en boven me schaambod.

echt hard schoppen doet ze niet echt zachte fijne plopjes zeg maar



iemand ervaring mee?

Ze kan toch wel de grootte voelen, zonder dat ze precies voelt waar het hoofdje ligt? Ik ben geen verloskundige, dus hoe ze dat precies doen weet ik niet maar ik stel me dat dan zo voor. Ben je bang dat ze niet goed groeit dan?

hoii



ze kon het hele kindje zeg maar moeilijk voelen… ze voelde bij me schaam botje wel een bobbeltje zei zeen vertelde dat dit dus de billen of het hoofdje kunnen zijn hahahaecht erg verduidelijkend



nou weet idd nie of ze wel goed groeit omdat me gewicht nu terug loopt en debewegingen zo onderin me buik zijn zeg maar. dit is zo anders dan bij me eerste omdat die me letterlijk 2 gekneusde ribben heeft geschopt

Maar als de verloskundige denkt dat ze niet goed groeit, dan zou ze daar toch wel actie op ondernemen? Waarom bel je niet even?

gisteren bij de gyno geweest en het aan gekaart. en gevraagd van of ze dus wel goed groeit… ze stelde me de vraag voel je der iedere dag?

ja en legde uit dat het zo zachtjes is en alleen onderin.

nou dan beweegt ze en is het goed…moest er genoegen mee nemen met dat antwoord.

Mijn 2e kindje was ook heel erg rustig, die voelde ik bijna nooit bewegen alleen 's avonds tussen 21:00 en 22:00 een beetje. Ook onderin, hij heeft best een tijd in een stuit gelegen.

Mijn 1e kindje was een ongelooflijke druktemaker als hij bewoog dan bewoog mijn hele buik van links naar rechts.

Het kindje wat nu in mijn buik zit :wink: die is ook heel erg druk. Nu al zie ik de bewegingen buiten mijn buik.

Dus echt elk kindje is anders. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon een echo eisen, doen ze het niet dan voor je eigen zeker heid misschien een pretecho? Dan meten ze je kindje ook na.

nouuuuu dat laatste wat je zei over de pret echo schoot ook al door mijn hoofd…

morgen gaan we naar de JGBeurs en hoorde dat ze daar ook echo’s maken hahah en had me al voor genomen om in de rij te gaan staan… :wink:

Mijn eerste was ook veeeeel rustiger dan mijn tweede; na de bevalling voelde het darmgerommel achteraf net zo als de ‘bewegingen’ die ik gedaht had te voelen… maar goed dat ik dat tijdens de zw niet wist, daar had ik me vast zorgen over gemaakt!

Nu voel ik het verschil pas goed, deze is echt veel beweeglijker!



Maar de vk zei dus dat dat ook kan komen door de aanhechtingsplaats van de placenta; als die voor ligt, voel je het gewoon minder dan als ie achter ligt.



En wat betreft de ligging: met 35 weken doen ze toch ook een mini-echootje om even te kijken waar het hoofdje ligt? Hier wel in elk geval, ze konden het bij mij wel voelen maar voor de zekerheid toch even 2 seconden met het echo-apparaat gecheckt! Misschien kun je daar tegen die tijd om vragen (ze doen het met 35 weken omdat ze dan evt nog kunnen keren maar als het goed ligt blijft het doorgaans ook gewoon liggen na 35 wkn).

Qua groei zou ik me niet druk maken, aan de grootte van je baarmoeder voelt ze wel of de groei goed is.

Als dat niet overeenkomt met de zwangerschapsduur sturen ze je door voor een echo.

En hoofd/stuitligging is nu nog niet van belang, het kindje heeft nog even om te draaien en als ze bij 35 weken ongeveer nóg twijfelen dan stuurt ze je door voor een echo.

heeyz meid…

hier kon mijn VK ook niet precies voelen hoe het kindje nou precies lag…

mijn baarmoeder is iets groter voor de duur van de zwangerschap maar het kindje was precies 31 weken… dus qua grootte voelde ze bij mij wel maar ze kon nou niet ontdekken waar de billen lagen :lol: :lol: :lol:

ze zei tegen mij dat ik me er niet druk om hoefde te maken en dat het ook wel te maken kan hebben met mijn voorliggende placenta en het feit dat de baby iets ruimer behuist is en dat ze 6 nov gewoon weer een poging ging wagen :lol: :lol: :lol:

bij mij schopt de kleine goed (soms iets te goed naar mijns inziens :oops: :oops: voel me net een voetbal af en toe :inlove: )

en als je je zorgen maakt zou ik gewoon bellen hoor… :hug:

hoii



hier maken ze met 35 weken niet standaard een echo en zolang ik de beeb voel is het niet nodig vertelde ze mij.

ik weet wel van me 3d echo dat me meissie dicht tegen de placenta aan kroop en dat meplacenta hoog lag dus waarschijnlijk dat ik daarom de schopjes niet voel … maar tis heel vreemd kan het bij mij ook geen schoppen noemen maar echt plopjes …maar hou het er maar op dat deze beeb iets minder energieheeft dan der grote zus hahaha is ook wel lekker mischien :smiley:

vanmiddg op de J G beurs trouwensniet toegekomen aan het maken van de echo berendruk en bed dood op van het lopen wens degene die nog gaan veel suc6 en 1 tip de broodjes zijn niet lekker hihihih :lol: