Vorige week had Ava oorontsteking. Gecombineerd met tandjes krijgen en een verkoudheid. Ze wilde niet veel eten.
Nu zijn haar oortjes weer beter, maar ze wil nog steeds niet eten. 2 weken geleden dronk ze 8 ounces (240cc). Maar de laatste week drinkt ze amper de helft.
Ze is niet ziek/zwak of zo. Ze is erg vrolijk en lacht/trappelt veel.
Ik heb Si aangeraden om haar toch iedere 3 uur 120cc aan te bieden. Onder het mom van zolang ze iets naar binnen krijgt.
Is dit normaal? Dat een bijna 4-maanden oude baby een weekje geen honger heeft?
240cc over de hele dag sinds 8uur sochtends. Dat kan toch niet goed zijn?
Ik heb geen idee wat een baby’tje van vier maanden moet hebben op die leeftijd maar 240 cc vind ik wel erg weinig.
En drinkt ze zo heel de week al of alleen vandaag?
Als ze het alleen vandaag heeft zou ik het even aankijken.
Maar als ze het al langer doet dan ging ik toch even overleggen met de huisarts. (of hebben jullie niet zoiets?)
Misschien zit er te korte tijd tussen de flessen? Waardoor ze geen echt honger gevoel heeft? Ik roep maar iets he.
Vervelend als je je zorgen maakt he :hug: :-*
Ik geef bv, dus weet niets van flessenvoeding, maar met bv hebben ze een 4 maandendipje. Kan je dat ook niet met flessenvoeding hebben? Dus dat de kleine minder drinkt?
En anders misschien door de warmte? Ik zou gewoon blijven aanbieden en haar goed in de gaten houden qua plasluiers en alertheid!
Hoop dat ze snel weer haar flessen leegdrinkt :hug:
Dank je.
Ik werk full time en ben van 6am tot 5pm uit huis. Dus ik kan niet zien hoe Ava door de dag is. Mijn man stuurt me text berichtjes om me op de hoogte te houden. Ik heb haar vanavond om 6uur een flesje gegeven en ze dronk maar 3,5 ounces (bijna 90 cc). Ik denk dat we niet meteen om 9uur (normaal gesproken drinkt ze iedere 4 uur, bijna als klokwerk) een flesje geven, maar wachten tot ze er echt om vraagt.
Misschien is het een combinatie van al het voorgenoemde. Verkoudheidje, nog herstellende, te vaak aanbieden, 4-maanden dipje, te warm, tandjes krijgen.
Ze is vrolijk en alert, dus ik moet er gewoon vanuit gaan dat ze heus wel eet wanneer ze echt honger heeft.
Als ze wakker is, zou ik haar wel de fles aanbieden hoor, zeker met deze warmte. Is het een mogelijkheid om de fles wat kouder te maken? Misschien vind ze de melk nu te warm met deze warmte? :think:
heb ik eigenlijk nog niet ij stil gestaan. noah dronk zijn melk altijd heel erg warm. misschien dat ava dat dus niet lekker vind?
ik heb een dag vrij genomen om het aan te zien met haar, dus dat ga ik proberen. bedankt voor de tip!
Hoe gaat het vandaag met de flessen? Drinkt Ava ze al weer beter leeg?
Nee, helaas niet. Ze had nauwelijks 50cc om 1uur in de nacht. Werd om 8uur waker maar wilde niet eten. Om 9uur dronk ze 130cc, om 13uur had ze bijna 30cc, en verder heeft ze niks gedronken. Ik denk dat ik haar niks geef tot ze er echt om gaat huilen. Klinkt gemeen, maar als het een kwestie is van gewoon geen honger hebben wil ik haar niet gaan forceren om te eten. En e is nog steeds heel vrolijk en speels. Ze probeert zich op haar buik te draaien en trekt zich op aan mijn handen. Niet zwak of moe ofzo.
Hmm balen!
Wat je eventueel ook nog kan proberen is een flesje te geven als ze slaapt, misschien dat ze zo dan ook nog een paar cc wegdrinkt.
Hoop dat ze snel grote honger krijgt en alles opdrinkt! :hug:
140cc om 2uur 'smiddags. Het is nu bijna 7uur en ze slaapt nog lekker. Ik laat haar vanelf wakker worden en probeer het dan weer met 140cc.
120cc om 8uur. Ik denk dat Si haar om 12uur nog eens 120cc probeert te geven. Het ging vandaag in ieder geval beter dan gisteren. Si moet meer geduld hebben en niet steevast iedere 3 uur haar proberen te voeden. Ik denk dat ze niet genoeg honger heeft. :think:
Over het algemeen duurt het even voor kindjes hun normale voedingspatroon weer terug hebben als ze ziek zijn geweest…
Gewoon blijven aanbieden… het komt vanzelf wel goed…
Alleen met dit weer maak je je ( heel logisch) extra veel zorgen als ze neit drinken natuurlijk…
Ze zouden eigenlijk minimaal ongeveer 100 ml per kg lichaamsgewicht moet krijgen per 24 uur…
Liefs
He Nefarious,
Hoe gaat het nu met Ava?
Drinkt ze alweer beter?
:-*
Lief dat je het vraagt. Het gaat nu stukken beter. We zijn dit weekend ook begonnen met “baby rice”, een rijstpoeder papje, gemengt met wat flesvoeding. Ze drinkt nu ongeveer 500 cc per dag. Haar laatste fles en de eerste fles drinkt ze nauwelijks iets van, maar de 2 flessen in de dag gaan helemaal op. Ik ben weer gerust gesteld!