Wij zijn sinds 8 jaar eindelijk traphekjes vrij!!!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Wat een grote stap voor ons gezin vooruit, weer een mijlpaal behaald, waar blijft de tijd :eh: :mrgreen:
Gefeliciteerd! Ik hoop binnenkort hek-vrij te zijn, want de jongste weet zelf al hoe ze open en dicht moeten. Heeft dus geen nut meer.
ben nu wel heel benieuwd hoe oud je kinderen zijn, oftewel hoe lang wij nog te gaan hebben!
Haha en ik dacht vandaag nog van “we moeten binnenkort ook maar eens van die hekjes halen” nu ze overal bij op begint te staan/klimmen.
Ze zijn 8(bijna 9) 7 en 3,5. Het hekje hing er nog wel, maar werd eigenijk zeer weinig gebruikt. Alleen de jongste kon het niet open krijgen en om nou zelf steeds om de 5 minuten naar boven te moeten lopen om hem open te maken voor haar, ging deze moeder al niet doen 8) Nu kan ze gewoon lekker naar boven scharrelen achter haar broers aan, of zelf naar haar kamertje lopen voor speelgoedjes. Traplopen gaat prima, daar is het dus niet meer voor.
Wij zijn blij!!
Haha geweldig.
Hier blijft het hekje denk ik nog heel lang zitten… niet omdat de kinderen niet naar beneden mogen, maar omdat het echt heel smal is boven en je de pineut bent als je op het overloopje staat en de badkamerdeur gaat open.
Wel kan het hekje niet meer op slot sinds we hier wonen.
Mijn kinderen zijn 4 en 6 en ze kunnen allebei al sinds (of voordat) ze 2 jaar zijn prima traplopen! :thumbup:
Ik vind het juist heel fijn die hekjes. ik laat ze zo lang mogelijk hangen. Kinderen gaan niet zo snel naar boven en ook de hond kan nu niet naar boven gaan. Bovendien boven op de overloop is het wel eens druk doen en springen enzo, daarom vind ik het fijn dat ook daar nog een hekje zit, dan kunnen ze niet naar beneden vallen tijdens spelen.
Ha, ik vond dat ook een hele fijne mijlpaal :mrgreen:
Vooral als kinderen zover komen dat ze er over heen willen klimmen word het een gevaarlijke toestand met die hekjes :? Zoiets als “ik klim al uit bed dus dan kan ik hier ook wel over heen. Het ziet er tenslotte net zo uit” Ik ben me wel eens stuk geschrokken van de kinderen :shock: Toen waren de hekjes snel weg!
Hier laten we het hekje nog even hangen. Overdag is hij gewoon open, maar de oudste van 5 slaapwandelt nog wel eens en het geeft me een veiliger gevoel dat er een traphekje voor de trap zit als hij in bed ligt.
Wij hebben nooit traphekjes gehad :silenced: 8)
Beneden kan het niet op onze trap, en boven vonden we het niet nodig.
Als de meiden boven waren, waren wij er ook…en er is nooit iets gebeurd!
Sterker nog…Amélie kon toen ze 2 was al prima zelf op en van de trap af!
(bij rhodé duurde dat wat langer, maar die was gewoon bang voor de trap )
Hier nog 1 hekje bovenaan de trap. Die gaat 's nachts altijd dicht. Ben als de dood dat er half slaperige kinderen naar beneden vallen als ze moeten plassen. Ook houd het de hond tegen, omdat die anders geheid tussen ons in kruipt 's nachts :mrgreen:
wij hebben nog we; hekjes
en die gaan nog lang niet weg, ben echt panisch voor het vallen van een trap
leuk om te lezen hoe verschillend kinderen zijn eigenlijk. De mijne heeft echt nog nooit over een hekje willen klimmen.
Ooooh, dat klimmen! Hier ook een 2 1/2-jarige die graag over hekjes heen klimt: of het nu het bedhekje van zijn zus, zijn ledikant of een traphekje… het maakt hem niet uit!
Wij hebben er 1 boven aan de trap en die blijft voorlopig nog wel. Lasse is nu 5 1/2 maar vind het wel een prettig idee in de nacht. En Nena bijna drie.
Ik ga voor nog 1 jaar tot Nena vier is.
Ik was vandaag bij vrienden met grotere kids en natuurlijk nergens traphekken ed en een bovenhuis met trap naar beneden, ik vond het maar niets als mijn kids (met name Nena) daar op de gang liep.
Wij hebben met Benthe eigenlijk nooit een traphekje gebruikt. Ze kon eerst gewoon de deur naar de gang niet opendoen en daarna wist ze dat ze niet alleen naar boven mocht.
Nu kan ze wel zelf trappen lopen, nu gebruiken we het traphekje boven, op zolder.
Zodat ik daar gewoon bezig kan, zonder dat zij met haar fiets naar de overloop kan sjezen…
Ook met verjaardagen gebruiken we hem, zodat de andere kids ook niet zo naar beneden kunnen.
Onze trap is namelijk de helft langer dan gewone trappen, dus voorzichtig aan op dat ding
lijkt me ook wel een ‘raar’ moment… je bent bijna echt uit de kleine kinderen (net als met het opbergen van de kleinste maatjes kleding en daar achteraan steeds meer van die baby dingen etc).
Maar wie weet plaats ik hier over 3,5 jaar ook wel een jubel moment dat de hekjes weg zijn
Hier gelukkig geen kids die uit ledikantjes of over traphekjes klimmen.
Onze 3e houdt wel enorm van klimmen, maar niet uit bed of het traphekje dus.
Gelukkig maar.
Ze liggen bij ons dus ook lekker lang in het ledikant
Siep is net 2 en loopt prima de trap op en af, al loop ik het liefst er nog wel achter (of voor,naar beneden).
Het fijnste vind ik toch nog wel dat ze de traphekjes niet zelf open kunnen krijgen en dat ze het ook nog niet in hun hoofd hebben gehaald om eroverheen te klimmen. :shock:
Bij ons blijven ze dan ook nog even. eentje zodat ze niet zomaar naar zolder gaan. En eentje zodat ze niet zomaar naar beneden gaan :lol: en met name 's nachts vind ik het wel fijn dat het “gat” dicht is.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Zoonlief wandeld weleens in zijn slaap dus mijn mooie hek blijft lekker zitten. Gewone hekwerk van de trap is doorgetrokken dus ziet er ook niet storend uit.
Ik zou hem niet willen missen!
Lijkt mij ook een enorme mijlpaal :mrgreen:
Leve hekvrij zijn :dance: :lol: :mrgreen: